3 min. čítanie

H&M Group znižuje svoju uhlíkovú stopu. Bude zbierať, triediť a predávať použité odevy

Švédsky odevný reťazec H&M a nemecká recyklačná skupina Remondis založili spoločný podnik. Ich Looper Textile Co sa má zameriavať na zber, triedenie a predaj použitých a nechcených odevov a textílií.

H&M Group znižuje svoju uhlíkovú stopu. Bude zbierať, triediť a predávať použité odevy

Švédsky odevný reťazec H&M a nemecká recyklačná skupina Remondis založili spoločný podnik. Ich Looper Textile Co sa má zameriavať na zber, triedenie a predaj použitých a nechcených odevov a textílií.

„Dnes sa v Európskej únii vyzbiera menej ako 40 percent použitého oblečenia,“ povedala Emily Bolon, generálna riaditeľka nového podniku Looper Textile Co.

„Použité a nepotrebné odevy sa musia najprv zozbierať a roztriediť do rôznych skupín, napríklad podľa typu materiálu alebo odevu, aby sa mohli opätovne použiť či recyklovať. Preto ide 60 percent spotrebiteľského textilu priamo do odpadu,“ vysvetľuje ďalej Bolon.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Cieľom je recyklovať 40 miliónov kusov oblečenia ročne 

Šéfka novej firmy tvrdí, že po vybudovaní infraštruktúry a riešenia pre zber a triedenie „sa posunieme o krok bližšie k cirkulárnej ekonomike, minimalizujeme produkciu oxidu uhličitého a zlepšíme efektívnosť zdrojov“.

Cieľom spoločnosti Looper je v priebehu roku 2023 predĺžiť životný cyklus približne 40 miliónov kusov oblečenia. Remondis, ktorý má 50-percentný podiel, je tradičný podnik v odpadovom hospodárstve s know-how v zbere a triedení vo veľkom rozsahu.

H&M Group bola zase prvou módnou spoločnosťou, ktorá spustila celosvetový zber odevov. Stalo sa tak v roku 2013. Prostredníctvom svojej investičnej divízie H&M CO:LAB investovala aj do firiem, ktoré vyvíjajú technológie umožňujúce recykláciu textilu.

Týždenný podcast UPdate

H&M stálo stiahnutie sa z ruského trhu štvrť miliardy

Tieto kroky prichádzajú v čase, keď H&M čelí následkom ukončenia podnikania v Rusku.

“Naše rozhodnutie ukončiť podnikanie v Rusku malo výrazný negatívny vplyv na naše výsledky,” uviedla k výsledkom výkonná riaditeľka Helena Helmersson.

“Namiesto toho, aby sme všetky náklady preniesli na našich zákazníkov, rozhodli sme sa ďalej posilniť našu pozíciu na trhu. Zvýšenie nákladov na suroviny a prepravu v kombinácii s historicky silným americkým dolárom viedlo k rozsiahlemu zvýšeniu nákladov na nákup tovaru,” dodala.

Stiahnutie z Ruska a program znižovania nákladov stáli podnik takmer 252 miliónov USD a skupina v roku 2022 zatvorila 336 predajní po celom svete vrátane 175 v Rusku a Bielorusku.

Spoločnosť je však v súvislosti s rokom 2023 optimistickejšia, keďže jej tržby v poslednom období december-január vzrástli o 5 %.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+