2 min. čítanie

H&M Group znižuje svoju uhlíkovú stopu. Bude zbierať, triediť a predávať použité odevy

Švédsky odevný reťazec H&M a nemecká recyklačná skupina Remondis založili spoločný podnik. Ich Looper Textile Co sa má zameriavať na zber, triedenie a predaj použitých a nechcených odevov a textílií.

H&M Group znižuje svoju uhlíkovú stopu. Bude zbierať, triediť a predávať použité odevy

Švédsky odevný reťazec H&M a nemecká recyklačná skupina Remondis založili spoločný podnik. Ich Looper Textile Co sa má zameriavať na zber, triedenie a predaj použitých a nechcených odevov a textílií.

„Dnes sa v Európskej únii vyzbiera menej ako 40 percent použitého oblečenia,“ povedala Emily Bolon, generálna riaditeľka nového podniku Looper Textile Co.

„Použité a nepotrebné odevy sa musia najprv zozbierať a roztriediť do rôznych skupín, napríklad podľa typu materiálu alebo odevu, aby sa mohli opätovne použiť či recyklovať. Preto ide 60 percent spotrebiteľského textilu priamo do odpadu,“ vysvetľuje ďalej Bolon.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Cieľom je recyklovať 40 miliónov kusov oblečenia ročne 

Šéfka novej firmy tvrdí, že po vybudovaní infraštruktúry a riešenia pre zber a triedenie „sa posunieme o krok bližšie k cirkulárnej ekonomike, minimalizujeme produkciu oxidu uhličitého a zlepšíme efektívnosť zdrojov“.

Cieľom spoločnosti Looper je v priebehu roku 2023 predĺžiť životný cyklus približne 40 miliónov kusov oblečenia. Remondis, ktorý má 50-percentný podiel, je tradičný podnik v odpadovom hospodárstve s know-how v zbere a triedení vo veľkom rozsahu.

H&M Group bola zase prvou módnou spoločnosťou, ktorá spustila celosvetový zber odevov. Stalo sa tak v roku 2013. Prostredníctvom svojej investičnej divízie H&M CO:LAB investovala aj do firiem, ktoré vyvíjajú technológie umožňujúce recykláciu textilu.

Týždenný podcast UPdate

H&M stálo stiahnutie sa z ruského trhu štvrť miliardy

Tieto kroky prichádzajú v čase, keď H&M čelí následkom ukončenia podnikania v Rusku.

“Naše rozhodnutie ukončiť podnikanie v Rusku malo výrazný negatívny vplyv na naše výsledky,” uviedla k výsledkom výkonná riaditeľka Helena Helmersson.

“Namiesto toho, aby sme všetky náklady preniesli na našich zákazníkov, rozhodli sme sa ďalej posilniť našu pozíciu na trhu. Zvýšenie nákladov na suroviny a prepravu v kombinácii s historicky silným americkým dolárom viedlo k rozsiahlemu zvýšeniu nákladov na nákup tovaru,” dodala.

Stiahnutie z Ruska a program znižovania nákladov stáli podnik takmer 252 miliónov USD a skupina v roku 2022 zatvorila 336 predajní po celom svete vrátane 175 v Rusku a Bielorusku.

Spoločnosť je však v súvislosti s rokom 2023 optimistickejšia, keďže jej tržby v poslednom období december-január vzrástli o 5 %.

Credit: Forbes

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+