2 min. čítanie

Greenpeace testovalo Zalando. Obviňuje ho zo zavádzania spotrebiteľov

Najväčší eshop s oblečením v Európe si vzala na mušku organizácia Greenpeace. Testovala udržateľnosť bezplatného vrátenia tovaru. Greenpeace s výsledkami testu spokojné nie je.

Greenpeace testovalo Zalando. Obviňuje ho zo zavádzania spotrebiteľov

Udržateľnosť v eshope Zalando

Spoločnosť Zalando je s približne 50 miliónmi zákazníkmi najväčším e-shopom s oblečením v Európe. V priebehu roka 2021 spoločnosť vybavila približne 250 miliónov objednávok. Bezplatné vrátenie tovaru je samozrejmosťou a práve na túto oblasť skúmala organizácia Greenpeace. 

V rámci testu, ktorý zverejnil portál onlinehaendler-news.de, bolo v spoločnosti Zalando objednaných desať kusov oblečenia, na ktoré boli s pomocou organizácie Greenpeace nainštalované GPS lokátory. Objednávky  boli následne vrátené online predajcovi. 

“V priebehu niekoľkých mesiacov náš tím sledoval vrátený tovar a hovoril so zamestnancami centier na vrátenie tovaru spoločnosti Zalando. Oblečenie putuje po celej Európe,“ uvádza jedno zo zistení výskumu. Niektoré kusy putovali dovtedy, kým sa vybil akumulátor GPS lokátora. Prešli najmenej 7 000 kilometrov. „Celkovo desať kusov vráteného oblečenia precestovalo 28 822 kilometrov,“ uviedli autori štúdie.

Greenpeace teraz obviňuje spoločnosť Zalando z „greenwashingu“ a zavádzania spotrebiteľov. Ecommerce gigant si podľa organizácie buduje zelený imidž, ale snaha o zastavenie klimatických zmien je v rozpore so skutočnou praxou.

Zalando vysvetľuje obrovské vzdialenosti

Spoločnosť Zalando vysvetlila, že vrátený tovar sa prepravuje do špecializovaných centier na vrátenie tovaru, ktoré sa nachádzajú v rôznych častiach Európy. Tam sa tovar prebalí a v prípade, že je v dobrom stave, sa znovu predá. Rozhodnutie o tom, kde vrátený tovar nakoniec skončí, závisí od viacerých faktorov.

Ak je možné tovar v danom regióne ďalej predať, tovar sa prevezie do najbližšieho spracovateľského centra a potom sa opäť ponúkne na predaj. Ak sa však položka nemôže predať v danom regióne, putuje do iných, vzdialenejších regiónov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe