Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Greenpeace testovalo Zalando. Obviňuje ho zo zavádzania spotrebiteľov

Najväčší eshop s oblečením v Európe si vzala na mušku organizácia Greenpeace. Testovala udržateľnosť bezplatného vrátenia tovaru. Greenpeace s výsledkami testu spokojné nie je.

Greenpeace testovalo Zalando. Obviňuje ho zo zavádzania spotrebiteľov

Udržateľnosť v eshope Zalando

Spoločnosť Zalando je s približne 50 miliónmi zákazníkmi najväčším e-shopom s oblečením v Európe. V priebehu roka 2021 spoločnosť vybavila približne 250 miliónov objednávok. Bezplatné vrátenie tovaru je samozrejmosťou a práve na túto oblasť skúmala organizácia Greenpeace. 

V rámci testu, ktorý zverejnil portál onlinehaendler-news.de, bolo v spoločnosti Zalando objednaných desať kusov oblečenia, na ktoré boli s pomocou organizácie Greenpeace nainštalované GPS lokátory. Objednávky  boli následne vrátené online predajcovi. 

“V priebehu niekoľkých mesiacov náš tím sledoval vrátený tovar a hovoril so zamestnancami centier na vrátenie tovaru spoločnosti Zalando. Oblečenie putuje po celej Európe,” uvádza jedno zo zistení výskumu. Niektoré kusy putovali dovtedy, kým sa vybil akumulátor GPS lokátora. Prešli najmenej 7 000 kilometrov. “Celkovo desať kusov vráteného oblečenia precestovalo 28 822 kilometrov,” uviedli autori štúdie.

Greenpeace teraz obviňuje spoločnosť Zalando z “greenwashingu” a zavádzania spotrebiteľov. Ecommerce gigant si podľa organizácie buduje zelený imidž, ale snaha o zastavenie klimatických zmien je v rozpore so skutočnou praxou.

Zalando vysvetľuje obrovské vzdialenosti

Spoločnosť Zalando vysvetlila, že vrátený tovar sa prepravuje do špecializovaných centier na vrátenie tovaru, ktoré sa nachádzajú v rôznych častiach Európy. Tam sa tovar prebalí a v prípade, že je v dobrom stave, sa znovu predá. Rozhodnutie o tom, kde vrátený tovar nakoniec skončí, závisí od viacerých faktorov.

Ak je možné tovar v danom regióne ďalej predať, tovar sa prevezie do najbližšieho spracovateľského centra a potom sa opäť ponúkne na predaj. Ak sa však položka nemôže predať v danom regióne, putuje do iných, vzdialenejších regiónov. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Nákupné správanie Indov sa mení
2 min. čítanie

Nákupné správanie Indov sa mení

Čína už nie je najľudnatejšou krajinou. V roku 2022 ju predbehla India s viac ako 1,43 miliardami ľudí. Sledovať zmenu spotrebiteľského správania v najobývanejšej krajine preto môže byť dobrý indikátor toho, kam sa uberá nákupné správanie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+