Ak sa do toho Google pustí, bude to pre firmu významný krok – bolo by to totiž prvýkrát, čo by technologický gigant uvažoval o umiestnení základných produktov za paywall. Používanie tradičného vyhľadávača Google bude naďalej bezplatné a reklamy sa budú naďalej zobrazovať vedľa výsledkov vyhľadávania, a to aj pre predplatiteľov.
“Navrhovaná obnova vyhľadávača by bola prvým prípadom, keď by spoločnosť spoplatnila niektorý zo svojich hlavných produktov, a ukazuje, že takmer rok a pol po debute ChatGPT stále bojuje s technológiou, ktorá ohrozuje jej reklamný biznis,” uvádza v správe Financial Times.
Rozhodnutie preskúmať prémiové funkcie prichádza v čase, keď sa Google snaží upevniť svoju pozíciu v rýchlo sa vyvíjajúcom prostredí AI. V konkurencii s hráčmi, ako je OpenAI a jeho podporovateľ Microsoft, sa Google snaží inovovať a ponúkať svojim používateľom vylepšené možnosti.
Zatiaľ čo diskusie o prémiových funkciách prebiehajú, Google dal jasne najavo, že neplánuje zaviesť vyhľadávanie bez reklám. Namiesto toho sa zameriava na vývoj prémiových služieb s cieľom obohatiť ponuky predplatného na rôznych platformách.