2 min. čítanie

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán.

Google Tag Manager

Google Tag Manager je riešenie na správu značiek tzv. tagov, ktoré funguje ako sprostredkovateľ medzi webovou stránkou a nástrojmi na sledovanie tretích strán. Stačí, ak do GTM pridáte svoje trackovacie kódy a potom nakonfigurujete pravidlá, kedy sa majú spustiť (pri načítaní stránky, kliknutí, odoslaní formulára atď.).

GTM zjednodušene

Google Tag Manager patrí medzi základné analytické nástroje a umožňuje meranie interakcií na vašom webe. Predstavte si, že GTM je skrinka s nástrojmi, v ktorej máte všetky svoje nástroje: pravítko (Google Analytics 4), kladivo (Google Ads) atď.

zdroj: GTM

Pomocou nástroja Google Tag Manager môžete otestovať svoje tagy a uistiť sa, že sa spustia pri načítaní stránky alebo kliknutí na konkrétne tlačidlo. Ďalšia veľká výhoda: tagy a spôsob ich fungovania môžete meniť bez toho, aby ste museli skutočne meniť zdrojový kód svojej webovej stránky. Pretože vieme ako bývajú vývojári zaneprázdnení – namiesto toho stačí upraviť tagy v používateľskom rozhraní GTM a zmeny zverejniť kliknutím na tlačidlo.

Mnohí začiatočníci si mýlia službu Google Analytics so správcom značiek Google Tag Manager a pýtajú sa, ktorú z nich majú teraz používať. Odpoveď je vlastne obidva. Tieto dva nástroje sa navzájom nenahrádzajú, ale spolupracujú. Google Analytics je nástroj, ktorý zhromažďuje údaje o návštevníkoch a zobrazuje ich v rôznych prehľadoch, zatiaľ čo Google Tag Manager je metóda prenosu údajov. Zachytáva interakcie webovej stránky a odosiela údaje do služby Google Analytics alebo iného nástroja na sledovanie.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+