Postavte svoj vlastný e-shop na 4 stabilných pilieroch. Jedným z nich je SEO. U väčšiny e-shopárov prináša najviac objednávok práve správna optimalizácia e-shopu a GSC je skvelý nástroj, ktorý vám ukáže, ako Google vníma váš web. V dnešnom článku preto nájdete: základné informácie o GSC aj tip na ďalší bezplatný nástroj pre local SEO.
Google Search Console
GSC je bezplatný SEO nástroj, ktorý veľa e-shopárov v praxi nikdy ani neotvorí, ale pritom je ideálny na sledovanie dôležitých výkonnostných metrík. Pomôže vám napríklad aj s odstránením problémov s indexáciou, technických chýb, informuje o miere prekliku a spätných odkazoch na web. Základom je po overení vlastníctva pridať do Search Console sitemapu.
Používateľov často odrádza fakt, že dáta v GSC a Google Analytics (GA) sú rozdielne a nevedia sa v nich dobre orientovať. Je to preto, lebo nástroje fungujú odlišne, napr. v GSC nájdete dáta za posledných 16 mesiacov, v GA od začiatku merania. Kým v GSC sú dáta len z organických výsledkov vyhľadávania a primárnou metrikou je klik (click), v rámci GA sú uvedené všetky zdroje a základnou metrikou je návšteva (session).
Najdôležitejšie súčasti GSC sú:
- Performance (Výkon)
- URL inspection (Kontrola URL adresy)
- Coverage (Pokrytie)
- Sitemaps (Súbory sitemaps)
- Removals (Odobranie)
- Disavow tools, kt. je však skrytý, pretože je určený naozaj pre skúsených používateľov.
Pojmy, s ktorými sa pri práci v GSC môžete stretnúť:
- Soft 404 – stránka existuje a vracia stavový kód 200, ale po obsahovej stránke môže byť okresaná, resp. chýba jej niečo, čo je na ostatných stránkach, napr. stránka po vypredaní produktu, kde zmizne button Do košíka,
- Crawl anomaly – Google je sám zmätený, lebo nevie, čo na danej stránke nie je v poriadku; prípadne detekuje súbor problémov, ktoré viac dní analyzuje, ako napr. že obsah z danej stránky zmizol a nejedná sa ani o chybu 404, ani 301,
- pojmy súvisiace s Core Web Vitals:
- CLS (Cumulative Layout Shift) – donačítavanie prvkov a následné poskakovanie obsahu,
- LCP (largest Conentful Paint) – za ako dlho sa zobrazí veľkosťou najväčší prvok webstránky (väčšinou slider alebo video),
- FID (First Input Delay) – od akého momentu začína stránka reagovať, vzťahuje sa na mobilné zariadenia.
GSC veľmi dobre funguje, ak ho prepojíte s ďalšími nástrojmi, minimálne s Google Analytics.
Štatistiky Google Analytics sú taktiež zadarmo a ponúknu vám komplexnejší pohľad na eshop. Od návštevnosti a správania používateľov cez vyhodnotenie úspešnosti kampaní až po ďalšie podrobné metriky, vďaka ktorým nájdete odpovede na svoje otázky. Naštudujte si preto aspoň základné návody, prípadne absolvujte rovno Google Digitálnu garáž.
Moja firma na Googli
Bezplatná a pre lokálne SEO ideálna možnosť na zviditeľnenie vášho podnikania, ktorá pomôže zvýšiť návštevnosť webu alebo priamo prevádzky. Taktiež jednoducho a rýchlo komunikovať so svojimi zákazníkmi priamo vo Vyhľadávaní a v Google mapách. Množstvo konkurentov na tento kanál v rámci svojej marketingovej stratégie stále pozabúda, pritom ponúka dokonalé promo úplne zadarmo.Investujte svoj čas najmä do kvalitného popisu, aktuálnych kontaktných údajov a otváracích hodín. Taktiež odpovedajte na zákaznícke recenzie, ktoré ovplyvňujú nákupné rozhodovanie ďalších potenciálnych zákazníkov. Zvyšujete tak dôveryhodnosť svojej firmy.
Negatívne reakcie nikdy nemažte, 100 % pozitívne hodnotenie nemá v skutočnosti nikto, ale z vašej odpovede bude každému hneď jasné, že ste sa snažili urobiť maximum, aby bol zákazník vo finále spokojný.
K dispozícii sú štatistiky prezretí, rezervácií a sledovania:
Pridajte fotografie svojej prevádzky, interiéru, prelinkujte svoje články alebo kategórie produktov priamo na web a máte hotovo. Okrem zdieľania informácií na sociálnych sieťach vždy aktualizujte aj svoj profil na Moja firma na Googli.
Ak ste sa aj vy rozhodli založiť internetový obchod, nezabudnite, že zlepšiť SEO na e-shope vám pomôžu aj GSC a Moja firma na Googli.