Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Google rozširuje cielenie pre Demand Gen kampane

Google aktualizoval Demand Gen kampane. Pribudne optimalizované cielenie na konkrétne vekové skupiny či pohlavie. Novinka prináša presnejšiu kontrolu nad tým, kto uvidí vaše reklamy, čo je dôležité pre efektívne Google cielenie na špecifické demografické segmenty.

Google rozširuje cielenie pre Demand Gen kampane
Zdroj: Depositphotos

Google zároveň upozorňuje, že príliš úzke cielenie môže negatívne ovplyvniť výkon kampaní. Algoritmus využíva rôzne signály, vrátane správania používateľov a obsahu vstupných stránok, na optimalizáciu konverzií. Zúženie demografického rozsahu môže znížiť návštevnosť a počet konverzií.

Demand Gen kampane (kampane so zameraním na generovanie dopytu) sa zameriavajú na vytváranie záujmu a dopytu po produktoch alebo službách. Pomocou presného cielenia a optimalizácie reklám oslovujú potenciálnych zákazníkov v skorých fázach nákupného procesu, čím zvyšujú povedomie o značke a pripravujú ich na budúce nákupy.

Zmeny cielenia v poslednej dobe oznámili aj ďalšie platformy – LinkedIn zrušil lookalike publiká a Meta sa vybrala opačným smerom. Odporúča, aby spoločnosti pri tvorbe kampane použili práve lookalike publiká a upustili od presného cielenia.

Zmeny v Google Demand Gen kampaniach

1. Cielenie na vek a pohlavie:

Inzerenti môžu obmedziť viditeľnosť svojej reklamy na konkrétne vekové a rodové skupiny. Nová možnosť je integrovaná v rámci optimalizovaných nastavení cielenia kampaní Demand Generation.

2. Flexibilné možnosti zacielenia:

Inzerenti sa môžu rozhodnúť pre neobmedzené alebo obmedzené cielenie v závislosti od cieľov kampane a požiadaviek publika. Vďaka tomu môžu marketéri lepšie prispôsobiť svoje stratégie konkrétnym obchodným cieľom.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Efektívne využitie cielenia v Google Demand Gen

Pre e-commerce firmy je dôležité nájsť rovnováhu medzi presným cielením a výkonnosťou kampaní. Aktualizácia prináša možnosť prispôsobiť kampane presnejšie obchodným cieľom, no zároveň vyžaduje dôkladné zváženie, aby obmedzenie publika neohrozilo dosiahnutie požadovaných výsledkov.

Nová funkcia je ďalším krokom k tomu, aby inzerenti mohli lepšie prispôsobiť svoje kampane pomocou pokročilých nástrojov Google cielenia, pričom stále môžu využívať výhody optimalizácie prostredníctvom strojového učenia.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?
2 min. čítanie

Digitálny klon: Ako inšpiruje mladých k zmene?

Iniciatíva Teach, známa svojou snahou podporiť mladých ľudí pri vstupe do školstva, zažila tento rok revolučnú zmenu v komunikácii. Kampaň Teach Next, ktorá si odniesla ocenenie v kategórii Digital na Young Lions 2024, spojila originálnu kreatívu a technologickú inovatívnosť, aby ukázala mladým absolventom, že ich budúcnosť môže byť naozaj v ich rukách.

Janka Szabová Janka Szabová
Head of Performance
Prečítať článok
Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove
6 min. čítanie

Personalizované produktové odporúčania bez cookies – Product-Level Turtledove

Začiatkom roka 2020 Google prvýkrát oznámil svoj zámer ukončiť podporu cookies tretích strán v prehliadači Chrome. Napriek rôznym zmenám zostáva jedna vec istá: význam cookies tretích strán klesá naprieč väčšinou prehliadačov a tento trend pravdepodobne zasiahne aj Chrome. Tento vývoj znepokojuje marketérov ohľadom budúcnosti personalizovanej a relevantnej reklamy. Dobrou správou je, že sa nemusia obávať. […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+