3 min. čítanie

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny

Black Friday a Vianoce sú za dverami. S blížiacou sa nákupnou sezónou prichádza Google s niekoľkými dôležitými aktualizáciami, ktoré majú pomôcť maximalizovať úspech. Novinky na Google Merchant Center a Google Ads sú navrhnuté tak, aby poskytovali predajcom aktuálne informácie, zlepšili automatizáciu a optimalizovali marketingové stratégie.

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny
Zdroj: Depositphotos

Trendy pomôžu lepšie riadiť zásoby

Jedným z najvýznamnejších prírastkov do Google Merchant Center je zavedenie vylepšených prehľadov trendov produktov. Tieto prehľady umožňujú predajcom identifikovať a využiť nové nákupné trendy tým, že zvýrazňujú populárne vyhľadávacie dotazy a nákupné správanie.

Funkcia poskytuje firmám možnosť robiť rozhodnutia založené na údajoch o svojich zásobách, čím zabezpečia, že budú mať na sklade produkty, o ktoré je veľký záujem.

„Povedzme, že ste špecializovaný predajca džínsov, ktorý uvažuje o odložení prebytočných zásob džínsových kraťasov, ktoré sa neujali. Nové poznatky o trendoch v Merchant Center vám môžu ukázať, že teraz sú prekvapivo populárne nielen “džínsové kraťasy”, ale ľudia pri ich hľadaní skutočne používajú pojem “dlhé džínsové kraťasy”. Takže teraz namiesto toho, aby ste z regálu stiahli krátke nohavice a vrátili ich späť do skladu, môžete svoju stratégiu upraviť tak, aby ste kraťasy v kampaniach uvádzali výraznejšie – a samozrejme, do popisu produktu pridajte “jorts”,“ vysvetľuje Google.

Zdroj: Google

AI reportuje

Google sa rozhodol integrovať do Merchant Center pokročilé funkcie AI, čo by malo používateľom zjednodušiť analýzu údajov. Predajcovia teraz môžu pristupovať k AI-generovaným súhrnom výkonu jednotlivých produktov. Funkcia sa čoskoro spustí, nanešťastie pre nás, iba pre americký trh.

„Využijeme tiež umelú inteligenciu na zodpovedanie konkrétnych otázok o vašich produktových údajoch pomocou nových vlastných zostáv. Po jednoduchom opise analýzy údajov, ktoré by ste chceli skontrolovať – napríklad “ukážte mi výkonnosť mojich najpredávanejších šiat” – vytvoríme vlastný súbor údajov s odpoveďami, ktoré vás zaujímajú. Tento nástroj využíva generatívnu umelú inteligenciu na to, aby previedol požiadavku používateľa do vlastného reportu, ktorý zvýrazní jeho vlastné údaje o výkonnosti. To znamená, že môžete preskočiť proces manuálneho vytvárania vlastných reportov, keď potrebujete skôr údaje šité na mieru.“

Zdroj: Google

Dostupnosť produktov v predajni

Google ďalej automatizuje proces synchronizácie dostupnosti produktov v predajniach s Merchant Center. Víziou je zjednodušenie nákupného procesu pre spotrebiteľov a eliminovanie manuálnej práce pre predajcov.

Táto aktualizácia zabezpečuje, že lokálne kampane sú vždy aktuálne a poskytnú zákazníkom presné informácie o tom, aké produkty sú dostupné v ich blízkosti.

Akvizícia zákazníkov

Nasledujúcu zmenu ocenia firmy najmä počas vrcholnej nákupnej sezóny. Google rozšíril nástroje na získavanie zákazníkov v rámci Performance Max a Search kampaní. Teraz bude možné nastaviť konkrétne ciele na prilákanie nových zákazníkov, optimalizovať reklamy na základe ziskových marží a s väčšou presnosťou vyladiť svoju prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+