3 min. čítanie

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny

Black Friday a Vianoce sú za dverami. S blížiacou sa nákupnou sezónou prichádza Google s niekoľkými dôležitými aktualizáciami, ktoré majú pomôcť maximalizovať úspech. Novinky na Google Merchant Center a Google Ads sú navrhnuté tak, aby poskytovali predajcom aktuálne informácie, zlepšili automatizáciu a optimalizovali marketingové stratégie.

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny
Zdroj: Depositphotos

Trendy pomôžu lepšie riadiť zásoby

Jedným z najvýznamnejších prírastkov do Google Merchant Center je zavedenie vylepšených prehľadov trendov produktov. Tieto prehľady umožňujú predajcom identifikovať a využiť nové nákupné trendy tým, že zvýrazňujú populárne vyhľadávacie dotazy a nákupné správanie.

Funkcia poskytuje firmám možnosť robiť rozhodnutia založené na údajoch o svojich zásobách, čím zabezpečia, že budú mať na sklade produkty, o ktoré je veľký záujem.

„Povedzme, že ste špecializovaný predajca džínsov, ktorý uvažuje o odložení prebytočných zásob džínsových kraťasov, ktoré sa neujali. Nové poznatky o trendoch v Merchant Center vám môžu ukázať, že teraz sú prekvapivo populárne nielen “džínsové kraťasy”, ale ľudia pri ich hľadaní skutočne používajú pojem “dlhé džínsové kraťasy”. Takže teraz namiesto toho, aby ste z regálu stiahli krátke nohavice a vrátili ich späť do skladu, môžete svoju stratégiu upraviť tak, aby ste kraťasy v kampaniach uvádzali výraznejšie – a samozrejme, do popisu produktu pridajte “jorts”,“ vysvetľuje Google.

Zdroj: Google

AI reportuje

Google sa rozhodol integrovať do Merchant Center pokročilé funkcie AI, čo by malo používateľom zjednodušiť analýzu údajov. Predajcovia teraz môžu pristupovať k AI-generovaným súhrnom výkonu jednotlivých produktov. Funkcia sa čoskoro spustí, nanešťastie pre nás, iba pre americký trh.

„Využijeme tiež umelú inteligenciu na zodpovedanie konkrétnych otázok o vašich produktových údajoch pomocou nových vlastných zostáv. Po jednoduchom opise analýzy údajov, ktoré by ste chceli skontrolovať – napríklad “ukážte mi výkonnosť mojich najpredávanejších šiat” – vytvoríme vlastný súbor údajov s odpoveďami, ktoré vás zaujímajú. Tento nástroj využíva generatívnu umelú inteligenciu na to, aby previedol požiadavku používateľa do vlastného reportu, ktorý zvýrazní jeho vlastné údaje o výkonnosti. To znamená, že môžete preskočiť proces manuálneho vytvárania vlastných reportov, keď potrebujete skôr údaje šité na mieru.“

Zdroj: Google

Dostupnosť produktov v predajni

Google ďalej automatizuje proces synchronizácie dostupnosti produktov v predajniach s Merchant Center. Víziou je zjednodušenie nákupného procesu pre spotrebiteľov a eliminovanie manuálnej práce pre predajcov.

Táto aktualizácia zabezpečuje, že lokálne kampane sú vždy aktuálne a poskytnú zákazníkom presné informácie o tom, aké produkty sú dostupné v ich blízkosti.

Akvizícia zákazníkov

Nasledujúcu zmenu ocenia firmy najmä počas vrcholnej nákupnej sezóny. Google rozšíril nástroje na získavanie zákazníkov v rámci Performance Max a Search kampaní. Teraz bude možné nastaviť konkrétne ciele na prilákanie nových zákazníkov, optimalizovať reklamy na základe ziskových marží a s väčšou presnosťou vyladiť svoju prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly
2 min. čítanie

Live shopping v Nemecku sa rozbieha. Aj keď veľmi pomaly

Nedávny prieskum spoločnosti ECC Köln ukázal, že živé nakupovanie v Nemecku, známe aj ako “live shopping” či “in-stream shopping”, získava na obľube. Šesť z desiatich nemeckých spotrebiteľov v súčasnosti rozumie tomuto pojmu, čo je dvojnásobne viac ako pred tromi rokmi. Miera prijatia live shoppingu v Nemecku je však stále nízka.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?
6 min. čítanie

Najväčšia česká štúdia: Ako Česi používajú zľavy v e-shopoch?

Ako veľmi dáme na zľavy v e-shopoch? A ako veľmi dávajú zľavy samotné e-shopy? Na to sa pozrela nová štúdia pod vedením Jaroslava Janíčka v rámci projektu Ďekovačka. Do prieskumu sa zapojilo viac ako 200 slovenských e-shopov. Výsledky odhalili zaujímavé informácie o tom, ako zľavy v online obchodoch fungujú.

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+