Trendy pomôžu lepšie riadiť zásoby
Jedným z najvýznamnejších prírastkov do Google Merchant Center je zavedenie vylepšených prehľadov trendov produktov. Tieto prehľady umožňujú predajcom identifikovať a využiť nové nákupné trendy tým, že zvýrazňujú populárne vyhľadávacie dotazy a nákupné správanie.
Funkcia poskytuje firmám možnosť robiť rozhodnutia založené na údajoch o svojich zásobách, čím zabezpečia, že budú mať na sklade produkty, o ktoré je veľký záujem.
„Povedzme, že ste špecializovaný predajca džínsov, ktorý uvažuje o odložení prebytočných zásob džínsových kraťasov, ktoré sa neujali. Nové poznatky o trendoch v Merchant Center vám môžu ukázať, že teraz sú prekvapivo populárne nielen “džínsové kraťasy”, ale ľudia pri ich hľadaní skutočne používajú pojem “dlhé džínsové kraťasy”. Takže teraz namiesto toho, aby ste z regálu stiahli krátke nohavice a vrátili ich späť do skladu, môžete svoju stratégiu upraviť tak, aby ste kraťasy v kampaniach uvádzali výraznejšie – a samozrejme, do popisu produktu pridajte “jorts”,“ vysvetľuje Google.
AI reportuje
Google sa rozhodol integrovať do Merchant Center pokročilé funkcie AI, čo by malo používateľom zjednodušiť analýzu údajov. Predajcovia teraz môžu pristupovať k AI-generovaným súhrnom výkonu jednotlivých produktov. Funkcia sa čoskoro spustí, nanešťastie pre nás, iba pre americký trh.
„Využijeme tiež umelú inteligenciu na zodpovedanie konkrétnych otázok o vašich produktových údajoch pomocou nových vlastných zostáv. Po jednoduchom opise analýzy údajov, ktoré by ste chceli skontrolovať – napríklad “ukážte mi výkonnosť mojich najpredávanejších šiat” – vytvoríme vlastný súbor údajov s odpoveďami, ktoré vás zaujímajú. Tento nástroj využíva generatívnu umelú inteligenciu na to, aby previedol požiadavku používateľa do vlastného reportu, ktorý zvýrazní jeho vlastné údaje o výkonnosti. To znamená, že môžete preskočiť proces manuálneho vytvárania vlastných reportov, keď potrebujete skôr údaje šité na mieru.“
Dostupnosť produktov v predajni
Google ďalej automatizuje proces synchronizácie dostupnosti produktov v predajniach s Merchant Center. Víziou je zjednodušenie nákupného procesu pre spotrebiteľov a eliminovanie manuálnej práce pre predajcov.
Táto aktualizácia zabezpečuje, že lokálne kampane sú vždy aktuálne a poskytnú zákazníkom presné informácie o tom, aké produkty sú dostupné v ich blízkosti.
Akvizícia zákazníkov
Nasledujúcu zmenu ocenia firmy najmä počas vrcholnej nákupnej sezóny. Google rozšíril nástroje na získavanie zákazníkov v rámci Performance Max a Search kampaní. Teraz bude možné nastaviť konkrétne ciele na prilákanie nových zákazníkov, optimalizovať reklamy na základe ziskových marží a s väčšou presnosťou vyladiť svoju prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania.