Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny

Black Friday a Vianoce sú za dverami. S blížiacou sa nákupnou sezónou prichádza Google s niekoľkými dôležitými aktualizáciami, ktoré majú pomôcť maximalizovať úspech. Novinky na Google Merchant Center a Google Ads sú navrhnuté tak, aby poskytovali predajcom aktuálne informácie, zlepšili automatizáciu a optimalizovali marketingové stratégie.

Google prináša nové nástroje na podporu predajcov počas top predajnej sezóny
Zdroj: Depositphotos

Trendy pomôžu lepšie riadiť zásoby

Jedným z najvýznamnejších prírastkov do Google Merchant Center je zavedenie vylepšených prehľadov trendov produktov. Tieto prehľady umožňujú predajcom identifikovať a využiť nové nákupné trendy tým, že zvýrazňujú populárne vyhľadávacie dotazy a nákupné správanie.

Funkcia poskytuje firmám možnosť robiť rozhodnutia založené na údajoch o svojich zásobách, čím zabezpečia, že budú mať na sklade produkty, o ktoré je veľký záujem.

„Povedzme, že ste špecializovaný predajca džínsov, ktorý uvažuje o odložení prebytočných zásob džínsových kraťasov, ktoré sa neujali. Nové poznatky o trendoch v Merchant Center vám môžu ukázať, že teraz sú prekvapivo populárne nielen “džínsové kraťasy”, ale ľudia pri ich hľadaní skutočne používajú pojem “dlhé džínsové kraťasy”. Takže teraz namiesto toho, aby ste z regálu stiahli krátke nohavice a vrátili ich späť do skladu, môžete svoju stratégiu upraviť tak, aby ste kraťasy v kampaniach uvádzali výraznejšie – a samozrejme, do popisu produktu pridajte “jorts”,“ vysvetľuje Google.

Zdroj: Google

AI reportuje

Google sa rozhodol integrovať do Merchant Center pokročilé funkcie AI, čo by malo používateľom zjednodušiť analýzu údajov. Predajcovia teraz môžu pristupovať k AI-generovaným súhrnom výkonu jednotlivých produktov. Funkcia sa čoskoro spustí, nanešťastie pre nás, iba pre americký trh.

„Využijeme tiež umelú inteligenciu na zodpovedanie konkrétnych otázok o vašich produktových údajoch pomocou nových vlastných zostáv. Po jednoduchom opise analýzy údajov, ktoré by ste chceli skontrolovať – napríklad “ukážte mi výkonnosť mojich najpredávanejších šiat” – vytvoríme vlastný súbor údajov s odpoveďami, ktoré vás zaujímajú. Tento nástroj využíva generatívnu umelú inteligenciu na to, aby previedol požiadavku používateľa do vlastného reportu, ktorý zvýrazní jeho vlastné údaje o výkonnosti. To znamená, že môžete preskočiť proces manuálneho vytvárania vlastných reportov, keď potrebujete skôr údaje šité na mieru.“

Zdroj: Google

Dostupnosť produktov v predajni

Google ďalej automatizuje proces synchronizácie dostupnosti produktov v predajniach s Merchant Center. Víziou je zjednodušenie nákupného procesu pre spotrebiteľov a eliminovanie manuálnej práce pre predajcov.

Táto aktualizácia zabezpečuje, že lokálne kampane sú vždy aktuálne a poskytnú zákazníkom presné informácie o tom, aké produkty sú dostupné v ich blízkosti.

Akvizícia zákazníkov

Nasledujúcu zmenu ocenia firmy najmä počas vrcholnej nákupnej sezóny. Google rozšíril nástroje na získavanie zákazníkov v rámci Performance Max a Search kampaní. Teraz bude možné nastaviť konkrétne ciele na prilákanie nových zákazníkov, optimalizovať reklamy na základe ziskových marží a s väčšou presnosťou vyladiť svoju prítomnosť vo výsledkoch vyhľadávania.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?
3 min. čítanie

Len 26 % zákazníkov hodnotí digitálne zážitky ako vynikajúce. Čo s tým?

Minulý rok vypukli správy o využívaní zjednotených dát a generatívnej AI, ktoré majú potenciál meniť zákaznícku skúsenosť. Prečo personalizácia často zlyháva? A čo odlišuje lídrov na trhu od ostatných firiem? Na to sa zamerala správa Adobe Digital Trends 2024. Zistite, ako prekonať náročné očakávania zákazníkov a prispôsobiť sa rýchlo sa meniacemu digitálnemu svetu pomocou personalizácie, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+