2 min. čítanie

Google je monopol. Čo to znamená pre online?

Po šokujúcom vyhlásení amerického federálneho súdu, že spoločnosť Google má monopol na vyhľadávanie, je na technologickej scéne rušno.

Google je monopol. Čo to znamená pre online?
Zdroj: Depositphotos

Federálny sudca Amit Mehta tento týždeň rozhodol, že Google porušil protimonopolné zákony tým, že si udržiaval monopol na internetové vyhľadávacie služby a reklamu. Google využíval svoje dominantné postavenie na elimináciu konkurentov a vynaložil miliardy na zmluvy, aby sa stal predvoleným vyhľadávačom na zariadeniach Apple a Samsung.

Toto rozhodnutie môže významne ovplyvniť spôsob, ako ľudia používajú internet. Tento kuriózny prípad je súčasťou širšieho úsilia o reguláciu veľkých technologických spoločností.

Všetci od Silicon Valley po Wall Street si nad rozhodnutím lámu hlavu. Čo to pre všadeprítomného giganta znamená? Nuž, nie je to jednoduché a Google v prvom rade nepadne bez boja. Aj keď čelí ďalšej protimonopolnej žalobe ohľadom jej reklamných praktík, plánuje odvolanie.

Google sa možno bude musieť oddeliť od svojej dojnej kravy – od tých skvelých ponúk, vďaka ktorým je predvoleným vyhľadávačom napríklad vo vašom iPhone. Bavíme sa tu o miliardách. Len v roku 2022 zaplatili spoločnosti Apple 20 miliárd dolárov za hlavný priestor na obrazovkách.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Tam, kde Google stráca, môžu získať všetci ostatní. Bing od Microsoftu sa teraz s najväčšou pravdepodobnosťou teší a mädlí si ruky. Aj malá zmena podielu na trhu by pre nich mohla predstavovať veľké sumy. Každý percentuálny bod, ktorý získajú od Googlu, znamená ďalšie 2 miliardy dolárov.

Nezabúdajme na AI. Google by tu okrem peňazí mohol prísť aj o údaje, ktoré živia jeho umelú inteligenciu.

Zatiaľ to vyzerá tak, že technologickú sféru čaká dramatický prerod a vedúce postavenie v odvetví visí na vlásku. Situáciu budeme naďalej sledovať – s prihlásením k newsletteru vám novinky určite neujdú. 👇

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?
4 min. čítanie

AI reklama vo veľkom štýle. Čo sa môžu slovenské e-shopy naučiť od Alibaby a Tencentu?

Čínski technologickí giganti ako Alibaba, Tencent či JD.com dnes jasne ukazujú, že umelá inteligencia už nie je výsadou technických oddelení alebo pilotných projektov. Stáva sa bežnou súčasťou predaja a online reklamy. Pomáha lepšie cieliť, automatizovať kampane a zvyšovať výkon. A hoci tieto firmy pôsobia v Ázii, ich prístup môže byť cennou inšpiráciou aj pre české […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli
4 min. čítanie

Návštevnosť z platených kanálov medziročne vzrástla, ale konverzie z nej klesli

Rok 2025 prináša nenápadné, ale zásadné zmeny v digitálnom správaní zákazníkov. Najnovšia správa od Contentsquare mapuje správanie používateľov na 6 000 weboch a potvrdzuje, že v roku 2025 nejde len o to, koľko ľudí na web príde, ale ako veľmi sa im tam chce zostať. Cesta od prvej návštevy po opakovaný nákup je dnes nevyspytateľná. Každá […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+