Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Google je monopol. Čo to znamená pre online?

Po šokujúcom vyhlásení amerického federálneho súdu, že spoločnosť Google má monopol na vyhľadávanie, je na technologickej scéne rušno.

Google je monopol. Čo to znamená pre online?
Zdroj: Depositphotos

Federálny sudca Amit Mehta tento týždeň rozhodol, že Google porušil protimonopolné zákony tým, že si udržiaval monopol na internetové vyhľadávacie služby a reklamu. Google využíval svoje dominantné postavenie na elimináciu konkurentov a vynaložil miliardy na zmluvy, aby sa stal predvoleným vyhľadávačom na zariadeniach Apple a Samsung.

Toto rozhodnutie môže významne ovplyvniť spôsob, ako ľudia používajú internet. Tento kuriózny prípad je súčasťou širšieho úsilia o reguláciu veľkých technologických spoločností.

Všetci od Silicon Valley po Wall Street si nad rozhodnutím lámu hlavu. Čo to pre všadeprítomného giganta znamená? Nuž, nie je to jednoduché a Google v prvom rade nepadne bez boja. Aj keď čelí ďalšej protimonopolnej žalobe ohľadom jej reklamných praktík, plánuje odvolanie.

Google sa možno bude musieť oddeliť od svojej dojnej kravy – od tých skvelých ponúk, vďaka ktorým je predvoleným vyhľadávačom napríklad vo vašom iPhone. Bavíme sa tu o miliardách. Len v roku 2022 zaplatili spoločnosti Apple 20 miliárd dolárov za hlavný priestor na obrazovkách.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Tam, kde Google stráca, môžu získať všetci ostatní. Bing od Microsoftu sa teraz s najväčšou pravdepodobnosťou teší a mädlí si ruky. Aj malá zmena podielu na trhu by pre nich mohla predstavovať veľké sumy. Každý percentuálny bod, ktorý získajú od Googlu, znamená ďalšie 2 miliardy dolárov.

Nezabúdajme na AI. Google by tu okrem peňazí mohol prísť aj o údaje, ktoré živia jeho umelú inteligenciu.

Zatiaľ to vyzerá tak, že technologickú sféru čaká dramatický prerod a vedúce postavenie v odvetví visí na vlásku. Situáciu budeme naďalej sledovať – s prihlásením k newsletteru vám novinky určite neujdú. 👇

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+