2 min. čítanie

Google chce na Slovensku v Čechách varovať pred povodňami

Google vraj vie pred povodňami vďaka využitiu umelej inteligencie varovať až sedem dní dopredu.

Google chce na Slovensku v Čechách varovať pred povodňami

Flood Hub

Internetová firma Google spustila v Česku a na Slovensku svoju platformu Flood Hub pre predpovedanie povodní. Tvrdí, že pred povodňami dokáže vďaka využitiu umelej inteligencie varovať až sedem dní dopredu. 

Umelá inteligencia spracováva rôzne verejne dostupné zdroje dát, ako sú predpovede počasia a satelitné snímky. Technológia kombinuje hydrologický model, ktorý predpovedá množstvo vody tečúcej v rieke, a inundačný model, ktorý predpovedá, aké oblasti budú zasiahnuté a aká hlboká bude voda.

zdroj: Google

Povodňovú situáciu v Česku sleduje Flood Hub v rámci Google Map na celkovo 17 miestach, dve z nich sú za hranicami Českej republiky. Záujemcovia nájdu informácie o vývoji stavu vody za uplynulých niekoľko dní a predpoveď až na sedem dní dopredu.

Týždenný podcast UPdate

Služba ale v Česku sleduje len niektoré rieky, záujemcov napríklad nezistí stav na Vltave, ale len na jej prítokoch, ako je Otava, Sázava alebo Berounka. Povodňovú situáciu na Labi meria aplikácia na dolnom toku v Ústí nad Labem a v Detve, rieku ale nazýva po nemecky Elbe, juhomoravskú Dyji rovnako po nemecky ako Thaya.

V roku 2018 Google spustil predpovedanie povodní v Indii a následne službu rozšíril do Bangladéša, aby pomohol bojovať s katastrofálnymi škodami spôsobenými každoročnými záplavami. Vďaka pokrokom v globálnych predpovedných modeloch postavených na AI a strojovom učení firma v roku 2022 rozšírila svoju technológiu do ďalších 18 krajín a v súčasnosti pridáva ďalších 80 krajín.

Credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+