2 min. čítanie

Google chce na Slovensku v Čechách varovať pred povodňami

Google vraj vie pred povodňami vďaka využitiu umelej inteligencie varovať až sedem dní dopredu.

Google chce na Slovensku v Čechách varovať pred povodňami

Flood Hub

Internetová firma Google spustila v Česku a na Slovensku svoju platformu Flood Hub pre predpovedanie povodní. Tvrdí, že pred povodňami dokáže vďaka využitiu umelej inteligencie varovať až sedem dní dopredu. 

Umelá inteligencia spracováva rôzne verejne dostupné zdroje dát, ako sú predpovede počasia a satelitné snímky. Technológia kombinuje hydrologický model, ktorý predpovedá množstvo vody tečúcej v rieke, a inundačný model, ktorý predpovedá, aké oblasti budú zasiahnuté a aká hlboká bude voda.

zdroj: Google

Povodňovú situáciu v Česku sleduje Flood Hub v rámci Google Map na celkovo 17 miestach, dve z nich sú za hranicami Českej republiky. Záujemcovia nájdu informácie o vývoji stavu vody za uplynulých niekoľko dní a predpoveď až na sedem dní dopredu.

Týždenný podcast UPdate

Služba ale v Česku sleduje len niektoré rieky, záujemcov napríklad nezistí stav na Vltave, ale len na jej prítokoch, ako je Otava, Sázava alebo Berounka. Povodňovú situáciu na Labi meria aplikácia na dolnom toku v Ústí nad Labem a v Detve, rieku ale nazýva po nemecky Elbe, juhomoravskú Dyji rovnako po nemecky ako Thaya.

V roku 2018 Google spustil predpovedanie povodní v Indii a následne službu rozšíril do Bangladéša, aby pomohol bojovať s katastrofálnymi škodami spôsobenými každoročnými záplavami. Vďaka pokrokom v globálnych predpovedných modeloch postavených na AI a strojovom učení firma v roku 2022 rozšírila svoju technológiu do ďalších 18 krajín a v súčasnosti pridáva ďalších 80 krajín.

Credit: HNonline

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+