Gamifikácia je proces, ktorý využíva v marketingu rôzne prvky, alebo princípy, ktoré sa spájajú s hrami. Môžu to byť napríklad rôzne vernostné programy, kedy za istú akciu, teda napríklad za nákup môže zákazník dostať body. Po dosiahnutí určitého množstva bodov sa môže dostať na úroveň, pri ktorej získava určitú odmenu. Gamifikácia zvyšuje motiváciu zákazníka napríklad aj grafickými prvkami, ako progresívnymi lištami, kde môže vidieť proces toho, ako nakupoval. Takáto motivácia môže vyvolať podobnú závislosť na danej službe ako pri hraní hier. Zvyšuje angažovanosť zákazníkov, napríklad ak môžu získať určitú zľavu, v prípade, že sa nahlásia na určitom mieste cez mobilnú aplikáciu.
Veci už nie sú ako pred 15 rokmi, odznelo na internom stretnutí Googlu
Pri nedávnom all-hands stretnutí spoločnosti Google sa Prabhakar Raghavan vyjadril, že adaptácia je v rýchlo meniacom sa prostredí kľúčová. Raghavan je Senior Vice President v spoločnosti Google, kde je zodpovedný za produkty Google Search, Assistant, Geo, Ads, Commerce a Payments.