1 min. čítanie

Francúzska skupina Kering kúpi 30-percentný podiel v talianskom módnom dome Valentino

Firma Kering, ktorej okrem iného patrí značka Gucci, oznámila, že dohoda zahŕňa aj opciu na kúpu celej spoločnosti Valentino.

Francúzska skupina Kering kúpi 30-percentný podiel v talianskom módnom dome Valentino
Zdroj: Depositphotos

Valentino patrí medzi najslávnejšie talianske módne značky

Francúzska luxusná skupina Kering kúpi od katarského investičného fondu Mayhoola 30-percentný podiel v talianskej módnej značke Valentino za 1,7 miliardy eur. Dohoda zahŕňa aj opciu na kúpu celej spoločnosti Valentino do roku 2028. Oznámila to firma Kering, ktorej okrem iného patrí značka Gucci.

„Transakcia je súčasťou širšieho strategického partnerstva medzi Keringom a fondom Mayhoola, ktoré by mohlo viesť k tomu, že sa Mayhoola stane akcionárom Keringu,” uvádza sa vo vyhlásení. Akvizícia podielu by mala byť dokončená v tomto roku. Musia ju schváliť protimonopolné orgány.

Valentino patrí medzi najslávnejšie talianske módne značky. Založil ju v roku 1960 návrhár Valentino Garavani. Vlani obrat firmy dosiahol 1,4 miliardy eur a priamo prevádzkuje 211 obchodov vo viac ako 25 krajinách. Fond Mayhoola kúpil spoločnosť Valentino v roku 2012.

Do portfólia fondu Mayhoola patrí tiež francúzsky luxusný dom Balmain a taliansky Pal Zileri. Mayhoola tiež vlastní turecké luxusné obchodné domy Beymen. Kering okrem Gucci vlastní tiež značky Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Alexander McQueen, Brioni, Boucheron, Pomellato, DoDo či Qeelin.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Retail sa mení. Všetko je o údajoch
2 min. čítanie

Retail sa mení. Všetko je o údajoch

Nakupovanie už nie je len o odovzdávaní hotovosti. V súčasnosti chcú obchody aj vaše osobné údaje. Napríklad módne high-end obchody, ktoré začali pri pokladni žiadať telefónne čísla. Hovoria, že je to kvôli zasielaniu elektronických účteniek, čo znie celkom prakticky. Alebo je to cez čiaru?

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?
2 min. čítanie

Ako Brexit ovplyvnil britský e-commerce?

Po tom, čo Veľká Británia odišla z Európskej únie, prišiel tamojší e-commerce do stretu s novou realitou: Brexit do odvetvia priniesol značné narušenie, najmä pre britské značky a maloobchodníkov, ktorí sa snažia rozšíriť svoj dosah v celej EÚ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+