2 min. čítanie

Footshop vstupuje na pražskú burzu, peniaze použije na expanziu

Fúziou so spoločnosťou Wood SPAC One sa značka Footshop dostala na verejnosť a táto dohoda umožní podniku rozšíriť a posilniť svoju prácu s komunitou.

Footshop vstupuje na pražskú burzu, peniaze použije na expanziu
Zdroj: Footshop

Footshop sa stala verejne obchodovanou spoločnosťou

Spoločnosť Footshop dokončila kótovanie prostredníctvom fúzie so spoločnosťou Wood SPAC One a 1. augusta sa stala verejne obchodovanou spoločnosťou. Slávnostné zazvonenie zvona na burze sa uskutočnilo v prvý augustový deň ráno, čím sa úspešne zavŕšila prvá transakcia SPAC (Special Purpose Acquisition Company) v strednej Európe. Transakcia a kótovanie na burze umožní spoločnosti Footshop ďalej rozširovať svoje podnikanie v Európe, posilňovať svoju maloobchodnú prítomnosť v európskych mestách a pracovať so svojou komunitou.

„Footshop vstupuje na burzu a odteraz budeme poznať jeho ocenenie každý deň. Teším sa na novú úroveň podnikania a nové skúsenosti. Svoj intelekt a energiu venujem budovaniu dlhodobej hodnoty. Ďakujem spoločnosti Wood & Co. za to, že s nami uskutočnila túto transakciu,“ reagoval k tomuto míľniku Peter Hajduček, generálny riaditeľ spoločnosti Footshop.

Od svojho založenia v roku 2012 v Prahe sa spoločnosť Footshop prepracovala k obratu viac ako 1 miliarda Kč, pričom 70 % jej tržieb pochádza zo zahraničia.

Týždenný podcast UPdate

„Dnes sa dokončuje proces prvej zrýchlenej IPO vo forme SPAC na pražskej burze. Akcie Wood SPAC One sa stanú akciami Footshopu. Ide o priekopnícku a náročnú transakciu a sme radi, že sa nám ju podarilo dokončiť. Akciám Footshopu želáme všetko najlepšie,“ povedal Oliver Polyak, manažér investičného bankovníctva Wood & Company a člen predstavenstva Wood SPAC One.

Petr Koblic, generálny riaditeľ Burzy cenných papierov Praha, dodal: „Som rád, že sme prvou burzou v regióne, ktorá sa môže pochváliť úspešným vstupom spoločnosti na trh prostredníctvom SPAC. Záujemcom o kótovanie sa tak otvára ďalšia cesta, ktorú môžu využiť pri vstupe na trh. Na trh prichádza spoločnosť, ktorá má jasné európske rastové ambície, a ja pevne verím, že kótovanie Footshopu na pražskej burze jej pomôže dosiahnuť jej plány.“

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu
3 min. čítanie

Presné doručenie ako konkurenčná výhoda? Google testuje novinku v Shoppingu

Google rozširuje funkcionalitu v rámci Google Merchant Center, ktorá má zlepšiť presnosť údajov o doprave pri produktoch. Novinka s názvom Automatic Shipping Updates (automatické aktualizácie dopravy) zatiaľ funguje len v USA, no už teraz sa do nej môžu zapojiť aj e-shopy z iných krajín. Ako táto novinka funguje, čo vie ovplyvniť a prečo by vás […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge