Úspech uprostred turbulentného obdobia
Celá sféra elektronického obchodu prešla v roku 2022 turbulentným obdobím. Maloobchodný predajca streetwear Footshop spolu so svojím e-shopom Queens napriek tomu úspešne dokončil ďalšie účtovné obdobie. Odoslali takmer pol milióna zásielok a tržby boli na úrovni 41,8 milióna eur.
Rok 2022 vo Footshope v číslach:
– Footshop a Queens uzatvárajú rok 2022 s tržbami viac ako 40 miliónov €
– 455 tisíc objednávok
– 261 tisíc predaných párov tenisiek
– e-shop Footshop navštívilo celkovo 30 miliónov používateľov
– prekročenie hranice 1,5 milióna sledovateľov na sociálnych sieťach
– 102 tisíc zodpovedaných e-mailových otázok zákazníkov
– kamenné predajne v Prahe, Bukurešti a Budapešti navštívilo 615 tisíc zákazníkov
„Hoci bol rok 2022 rokom zložitých geopolitických a makroekonomických udalostí, budem naň spomínať ako na veľký rok v histórii Footshopu a Queensu. Náš tím sa posilnil a vďaka tomu sme zlepšili mnohé interné procesy v spoločnosti a celkovo sme dosiahli výrazný pokrok k lepšiemu,“ hovorí Peter Hajduček, zakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti Footshop. „Koncom roka sme potom oslávili jedenásť rokov na trhu špeciálnym projektom, v rámci ktorého maliar Martin Lukáč zakomponoval naše logo do jedenástich unikátnych obrazov, ktoré sme vystavili na týždeň v centre Prahy v galérii Mánes, kde na vernisáž prišlo viac ako 500 návštevníkov. Všetky tieto momenty uplynulého roka, podporené skvelými výsledkami posledného štvrťroka, nás všetkých motivujú k tomu, aby sme pokračovali v našej dobrej práci.“
Plán na rok 2023
V roku 2023 Footshop plánuje zvýšiť svoj obrat z elektronického obchodu minimálne o 10 %, v prípade Queensu o 35 %. Podľa Hajdučka je cieľom pokračovať vo zvyšovaní ziskov oboch značiek a sústrediť sa na otváranie nových kamenných prevádzok. Queens sa obzerá po vhodných obchodných priestoroch v Prahe, Footshop má záujem otvoriť kamenný obchod v Poľsku a na Slovensku.
Okrem toho plánuje v tomto roku ešte viac upevniť svoju pozíciu ako prémiového maloobchodného predajcu limitovaných edícií oblečenia, tenisiek a ťažko dostupných kolekcií. Prostredníctvom platformy Release, sa o túto sekciu tovaru zaujímalo v minulom roku 1 milión zákazníkov. Footshop tiež plánuje spustiť vlastnú výrobu prémiového oblečenia.