Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
2 min. čítanie

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach

Instagram robí významné zmeny vo svojich metrikách a presúva zameranie z tradičných metrík, ako je počet sledovateľov a srdiečok, na dosah a zhliadnutia. Môže za to zmena správania používateľov aj príchod AI.

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach
Zdroj: Depositphotos

Len nedávno sme priniesli informáciu o tom, že Instagram sa bude zameriavať na obsah, ktorý sa šíri prostredníctvom správ. Včera Instagram oficiálne oznámil zmenu v metrikách a prioritách.

Nový prístup Instagramu je založený na presvedčení, že dosah je presnejším meradlom úspechu tvorcu na platforme. V rámci tejto zmeny Instagram oznámil, že zhliadnutia budú hlavnou metrikou vo všetkých formátoch obsahu, vrátane reels, živých videí, fotiek, carouselov a príbehov. Jednotná metrika má poskytnúť jasnejšie a konzistentnejšie porozumenie výkonu obsahu.

Views nahradí rôzne iné metriky v sekcii Insights, ako napríklad prehratia, dosah účtov, angažovanosť účtov, interakcie a dĺžka sledovania. Okrem toho sa budú opakované zhliadnutia obsahu počítať podobne ako prehrávania a opakované prehrávania pre Reels, čo môže zvýšiť celkový počet zhliadnutí a pomôcť uchopiť zmenu.

Reels Plays budú premenované na Views. Views sa stanú hlavnou metrikou pre ďalšie formáty ako fotky, carousely a príbehy.

Koniec falošných sledovateľov?

Tento trend je spôsobený zmenami v správaní používateľov a tiež vplyvom algoritmov. V súčasnosti je zobrazovanie príspevkov od profilov, ktoré človek nesleduje, nastavené tak, že ich vo viac ako polovici prípadov ich odporúča AI. Znižuje sa tak význam počtu sledovateľov, pretože obsah, ktorý používateľov zaujme, je stále viac určovaný algoritmami, a nie ich vlastným výberom profilov, ktoré sledujú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Používatelia tiež menia spôsob, akým interagujú s obsahom – viac sa spoliehajú na algoritmické feedy pri objavovaní nových príspevkov a zdieľajú obsah prostredníctvom priamych správ namiesto toho, aby mu uštedrili srdiečko. V dôsledku toho sa metrika Send stáva dôležitejšou, ako vysvetľoval šéf Instagramu Adam Mosseri.

Zmena odzrkadľuje rastúci trend súkromného zdieľania obsahu pred verejným zapojením.

Pre tvorcov to znamená, že zameranie na maximalizáciu dosahu a zhliadnutí je nevyhnutné. Zatiaľ čo tradičné metriky ako počty sledovateľov a označení Likes majú stále svoje miesto, už nie sú hlavnými ukazovateľmi úspechu. Namiesto toho sa tvorcovia musia prispôsobiť zmene, ktorá zvyšuje dosah ich obsahu a podporuje viac zhliadnutí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky
5 min. čítanie

Overené nástroje a stratégie sociálnych sietí pre malé značky

Malé podniky potrebujú stratégiu, ktorá prepojí správne nástroje a platformy s vhodnými formátmi obsahu, aby dokázali osloviť publikum a zvyšovať predaj. Tento sprievodca ponúka praktický prehľad kľúčových marketingových nástrojov pre sociálne siete spolu s overenými stratégiami a konkrétnymi príkladmi, ako uspieť v e-commerce na sociálnych sieťach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce
3 min. čítanie

Moderovanie obsahu na TikToku: Nové dáta EÚ a ich vplyv na e-commerce

TikTok zverejnil štvrtú správu o transparentnosti podľa Zákona o digitálnych službách (DSA), ktorá poskytuje jasnejší pohľad na praktiky moderácie obsahu na tejto obľúbenej sociálnej sieti. Dokument mapuje obdobie od júla do decembra 2024 a prináša niekoľko kľúčových zistení dôležitých pre e-commerce stratégie.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z
4 min. čítanie

Yope: Nová aplikácia, ktorá dobýva srdcia generácie Z

Sociálna sieť Yope sa zameriava na súkromné zdieľanie fotografií v skupinách. Mladí používatelia ju rýchlo prijali a v súčasnosti si získava čoraz väčšiu popularitu. Zároveň vzbudzuje veľký záujem medzi venture kapitalistami. Aplikácia sa môže pochváliť pôsobivými číslami: denne ju využíva 800-tisíc aktívnych používateľov a mesačne až 2,2 milióna.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe