Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach

Instagram robí významné zmeny vo svojich metrikách a presúva zameranie z tradičných metrík, ako je počet sledovateľov a srdiečok, na dosah a zhliadnutia. Môže za to zmena správania používateľov aj príchod AI.

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach
Zdroj: Depositphotos

Len nedávno sme priniesli informáciu o tom, že Instagram sa bude zameriavať na obsah, ktorý sa šíri prostredníctvom správ. Včera Instagram oficiálne oznámil zmenu v metrikách a prioritách.

Nový prístup Instagramu je založený na presvedčení, že dosah je presnejším meradlom úspechu tvorcu na platforme. V rámci tejto zmeny Instagram oznámil, že zhliadnutia budú hlavnou metrikou vo všetkých formátoch obsahu, vrátane reels, živých videí, fotiek, carouselov a príbehov. Jednotná metrika má poskytnúť jasnejšie a konzistentnejšie porozumenie výkonu obsahu.

Views nahradí rôzne iné metriky v sekcii Insights, ako napríklad prehratia, dosah účtov, angažovanosť účtov, interakcie a dĺžka sledovania. Okrem toho sa budú opakované zhliadnutia obsahu počítať podobne ako prehrávania a opakované prehrávania pre Reels, čo môže zvýšiť celkový počet zhliadnutí a pomôcť uchopiť zmenu.

Reels Plays budú premenované na Views. Views sa stanú hlavnou metrikou pre ďalšie formáty ako fotky, carousely a príbehy.

Koniec falošných sledovateľov?

Tento trend je spôsobený zmenami v správaní používateľov a tiež vplyvom algoritmov. V súčasnosti je zobrazovanie príspevkov od profilov, ktoré človek nesleduje, nastavené tak, že ich vo viac ako polovici prípadov ich odporúča AI. Znižuje sa tak význam počtu sledovateľov, pretože obsah, ktorý používateľov zaujme, je stále viac určovaný algoritmami, a nie ich vlastným výberom profilov, ktoré sledujú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Používatelia tiež menia spôsob, akým interagujú s obsahom – viac sa spoliehajú na algoritmické feedy pri objavovaní nových príspevkov a zdieľajú obsah prostredníctvom priamych správ namiesto toho, aby mu uštedrili srdiečko. V dôsledku toho sa metrika Send stáva dôležitejšou, ako vysvetľoval šéf Instagramu Adam Mosseri.

Zmena odzrkadľuje rastúci trend súkromného zdieľania obsahu pred verejným zapojením.

Pre tvorcov to znamená, že zameranie na maximalizáciu dosahu a zhliadnutí je nevyhnutné. Zatiaľ čo tradičné metriky ako počty sledovateľov a označení Likes majú stále svoje miesto, už nie sú hlavnými ukazovateľmi úspechu. Namiesto toho sa tvorcovia musia prispôsobiť zmene, ktorá zvyšuje dosah ich obsahu a podporuje viac zhliadnutí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?
3 min. čítanie

Ako fungujú tunajší Boomers na sociálnych sieťach?

Sociálne médiá už dávno nie sú doménou len mladšej generácie. Čerstvé údaje z prieskumu AMI Digital ukazujú, že aj boomeri, teda ľudia vo vekovej kategórii 65+, trávia online prekvapivo veľa času. Aké platformy využívajú, čo ich na sociálnych sieťach zaujíma a čo by z toho mohli vyťažiť e-commerce hráči?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál
3 min. čítanie

Rast Pinterestu potvrdzuje jeho marketingový potenciál

Pinterest uzavrel rok 2024 s rastúcimi tržbami, rastúcim počtom aktívnych používateľov a lepším hodnotením reklamy. Platforma sa čoraz viac dostáva do povedomia ako priestor na objavovanie a nakupovanie produktov a potvrdzuje svoj význam v digitálnom marketingu aj e-commerce. Čo stojí za jej úspechom a aké príležitosti prináša značkám a inzerentom?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+