2 min. čítanie

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach

Instagram robí významné zmeny vo svojich metrikách a presúva zameranie z tradičných metrík, ako je počet sledovateľov a srdiečok, na dosah a zhliadnutia. Môže za to zmena správania používateľov aj príchod AI.

Followers a Likes nestačia. Algoritmu Instagramu sa páči váš Reach
Zdroj: Depositphotos

Len nedávno sme priniesli informáciu o tom, že Instagram sa bude zameriavať na obsah, ktorý sa šíri prostredníctvom správ. Včera Instagram oficiálne oznámil zmenu v metrikách a prioritách.

Nový prístup Instagramu je založený na presvedčení, že dosah je presnejším meradlom úspechu tvorcu na platforme. V rámci tejto zmeny Instagram oznámil, že zhliadnutia budú hlavnou metrikou vo všetkých formátoch obsahu, vrátane reels, živých videí, fotiek, carouselov a príbehov. Jednotná metrika má poskytnúť jasnejšie a konzistentnejšie porozumenie výkonu obsahu.

Views nahradí rôzne iné metriky v sekcii Insights, ako napríklad prehratia, dosah účtov, angažovanosť účtov, interakcie a dĺžka sledovania. Okrem toho sa budú opakované zhliadnutia obsahu počítať podobne ako prehrávania a opakované prehrávania pre Reels, čo môže zvýšiť celkový počet zhliadnutí a pomôcť uchopiť zmenu.

Reels Plays budú premenované na Views. Views sa stanú hlavnou metrikou pre ďalšie formáty ako fotky, carousely a príbehy.

Koniec falošných sledovateľov?

Tento trend je spôsobený zmenami v správaní používateľov a tiež vplyvom algoritmov. V súčasnosti je zobrazovanie príspevkov od profilov, ktoré človek nesleduje, nastavené tak, že ich vo viac ako polovici prípadov ich odporúča AI. Znižuje sa tak význam počtu sledovateľov, pretože obsah, ktorý používateľov zaujme, je stále viac určovaný algoritmami, a nie ich vlastným výberom profilov, ktoré sledujú.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Používatelia tiež menia spôsob, akým interagujú s obsahom – viac sa spoliehajú na algoritmické feedy pri objavovaní nových príspevkov a zdieľajú obsah prostredníctvom priamych správ namiesto toho, aby mu uštedrili srdiečko. V dôsledku toho sa metrika Send stáva dôležitejšou, ako vysvetľoval šéf Instagramu Adam Mosseri.

Zmena odzrkadľuje rastúci trend súkromného zdieľania obsahu pred verejným zapojením.

Pre tvorcov to znamená, že zameranie na maximalizáciu dosahu a zhliadnutí je nevyhnutné. Zatiaľ čo tradičné metriky ako počty sledovateľov a označení Likes majú stále svoje miesto, už nie sú hlavnými ukazovateľmi úspechu. Namiesto toho sa tvorcovia musia prispôsobiť zmene, ktorá zvyšuje dosah ich obsahu a podporuje viac zhliadnutí.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
TikTok predstavuje Search Ads Campaign
3 min. čítanie

TikTok predstavuje Search Ads Campaign

TikTok rozširuje svoje reklamné možnosti uvedením novej funkcie Search Ads Campaign. Jej cieľom je osloviť používateľov s vysokou pravdepodobnosťou nákupu prostredníctvom výsledkov vyhľadávania v aplikácii TikTok. Čoraz viac ľudí používa sociálne platformy na vyhľadávanie produktov namiesto tradičných vyhľadávačov. A TikTok chce inzerentom umožniť cielenie na používateľov práve v momente, keď aktívne hľadajú informácie.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+