Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Facebook Marketplace rastie na popularite pri predaji z druhej ruky

Predaj second hand tovaru je čoraz obľúbenejší ako kvôli znižovaniu uhlíkovej stopy, tak aj z ekonomických dôvodov. Prieskum spoločnosti GWI vo Veľkej Británii ukazuje, že Facebook Marketplace by sa mohol stať obľúbeným miestom pri nákupoch z druhej ruky.

Facebook Marketplace rastie na popularite pri predaji z druhej ruky
Zdroj: Depositphotos

Zatiaľ čo Briti jednoznačne pri predaji tovaru z druhej ruky uprednostňujú eBay (54 %), Facebook Marketplace mu pomaly šliape na päty. Využíva ho už 27 % britských kupujúcich, čím vedie v porovnaní s ostrieľanými platformami ako Vinted (21 %) a Depop (5 %).

Nárast predajov a motivácia 

Ekologické aj ekonomické dôvody prajú vyšším predajom tovaru z druhej ruky. Prevláda však najmä motivácia ušetriť. Viac ako polovica (55 %) nakupujúcich priznala, že second hand tovar kupuje kvôli nižšej cene. Udržateľnosť uviedlo ako dôvod nákupov len 8 %.

23 % britských spotrebiteľov uviedlo, že si použitý tovar kúpili aspoň raz za mesiac. Navyše 15 % respondentov prehlásilo, že si za posledný týždeň kúpili second hand produkt, čo predstavuje 7 % nárast od roku 2021.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Medzi najobľúbenejšie kategórie nákupu z druhej ruky v Británii patrí s vysokým náskokom oblečenie (45 %), ďalej hračky (19 %), obuv/tenisky (12 %), smartfóny (11 %) a doplnky (11 %).

Hrozba danenia predajov

Neministerské oddelenie vlády Spojeného kráľovstva zodpovedné za výber daní (HMRC) zavádza opatrenia proti “vedľajšiemu podnikaniu”. V praxi to znamená, že ak predajcovi stúpne zisk zo second hand predaja nad 1700 libier ročne, bude zdaňovaný.

Matt Smith, Trends Manager zo spoločnosti GWI skonštatoval, že Facebook Marketplace rastie na popularite aj preto, že predajcov môže pred danením uchrániť: “Keďže ide o jednu z mála veľkých platforiem, od ktorej sa neočakáva, že bude odovzdávať finančné údaje o predajcoch HMRC, naše poznatky naznačujú, že Facebook Marketplace pravdepodobne v budúcom roku zaznamená prudký nárast používateľov.”

Podobné ambície monitorovanie bazárového predaja sa prejavili aj na slovenskom trhu, no aktuálne sa zmeny prejavili len pre samotných prevádzkovateľov digitálnych platforiem, nepostihnú predávajúcich.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+