2 min. čítanie

Facebook Marketplace rastie na popularite pri predaji z druhej ruky

Predaj second hand tovaru je čoraz obľúbenejší ako kvôli znižovaniu uhlíkovej stopy, tak aj z ekonomických dôvodov. Prieskum spoločnosti GWI vo Veľkej Británii ukazuje, že Facebook Marketplace by sa mohol stať obľúbeným miestom pri nákupoch z druhej ruky.

Facebook Marketplace rastie na popularite pri predaji z druhej ruky
Zdroj: Depositphotos

Zatiaľ čo Briti jednoznačne pri predaji tovaru z druhej ruky uprednostňujú eBay (54 %), Facebook Marketplace mu pomaly šliape na päty. Využíva ho už 27 % britských kupujúcich, čím vedie v porovnaní s ostrieľanými platformami ako Vinted (21 %) a Depop (5 %).

Nárast predajov a motivácia 

Ekologické aj ekonomické dôvody prajú vyšším predajom tovaru z druhej ruky. Prevláda však najmä motivácia ušetriť. Viac ako polovica (55 %) nakupujúcich priznala, že second hand tovar kupuje kvôli nižšej cene. Udržateľnosť uviedlo ako dôvod nákupov len 8 %.

23 % britských spotrebiteľov uviedlo, že si použitý tovar kúpili aspoň raz za mesiac. Navyše 15 % respondentov prehlásilo, že si za posledný týždeň kúpili second hand produkt, čo predstavuje 7 % nárast od roku 2021.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Medzi najobľúbenejšie kategórie nákupu z druhej ruky v Británii patrí s vysokým náskokom oblečenie (45 %), ďalej hračky (19 %), obuv/tenisky (12 %), smartfóny (11 %) a doplnky (11 %).

Hrozba danenia predajov

Neministerské oddelenie vlády Spojeného kráľovstva zodpovedné za výber daní (HMRC) zavádza opatrenia proti “vedľajšiemu podnikaniu”. V praxi to znamená, že ak predajcovi stúpne zisk zo second hand predaja nad 1700 libier ročne, bude zdaňovaný.

Matt Smith, Trends Manager zo spoločnosti GWI skonštatoval, že Facebook Marketplace rastie na popularite aj preto, že predajcov môže pred danením uchrániť: “Keďže ide o jednu z mála veľkých platforiem, od ktorej sa neočakáva, že bude odovzdávať finančné údaje o predajcoch HMRC, naše poznatky naznačujú, že Facebook Marketplace pravdepodobne v budúcom roku zaznamená prudký nárast používateľov.”

Podobné ambície monitorovanie bazárového predaja sa prejavili aj na slovenskom trhu, no aktuálne sa zmeny prejavili len pre samotných prevádzkovateľov digitálnych platforiem, nepostihnú predávajúcich.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky
3 min. čítanie

Televízia už nie je len televízia. Ako sa mení sledovanie videoobsahu a čo to znamená pre značky

Ako dnes ľudia sledujú videoobsah? Čo považujú za „televíziu“ a kde reklama funguje najlepšie? CTV zatiaľ nie je v stredobode pozornosti nášho e-commerce, no vývoj v zahraničí naznačuje, že by sa to mohlo čoskoro zmeniť. Nová štúdia RTL AdAlliance ponúka jasné dáta a trendy, ktoré sa oplatí vnímať. A ukazuje, že o úspechu videa nerozhoduje […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí
10 min. čítanie

Úspešné české a slovenské SaaS doma aj v zahraničí

SaaS, alebo Software as a Service, je model poskytovania softvéru cez internet, ktorý firmám aj jednotlivcom umožňuje využívať moderné digitálne nástroje bez potreby ich inštalácie či správy vlastnej infraštruktúry. Ide o jednu z najrýchlejšie rastúcich oblastí technologického biznisu, kde aj menšie tímy môžu budovať globálne produkty.

Michal Turňa Michal Turňa
Link Building Špecialista, Spotibo
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+