Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Existuje lojalita k značke? Na začiatok stačí byť slušný a poďakovať

Prieskum spoločnosti Reshoper priniesol čerstvý pohľad a ukázal, že drvivá väčšina firiem zabúda poďakovať zákazníkom. Uprostred naháňania cieľov môžeme niekedy zabudnúť na to, čo je dôležité. So svojimi skúsenosťami sa podelil Radek Hrachovec, odborník na tvorbu vernostných programov v strednej Európe.

Existuje lojalita k značke? Na začiatok stačí byť slušný a poďakovať

Lojalita zákazníkov je vysoko premenlivá alebo vôbec neexistuje. Viac ako polovica zákazníkov má úplne vlažný vzťah k značke, ktorú si kúpili. Podľa Radka Hrachovca je toto dôvod, prečo by značky mali ukázať, že sú lojálne voči svojim zákazníkom. A môžu začať tým, že im úprimne poďakujú.

Odlíšte sa od konkurencie a buďte zdvorilí

Tuzemským firmám v drvivej väčšine prípadov chýba priateľskosť a zdvorilosť voči zákazníkom. Vyplýva to z prieskumu uskutočneného pre najväčšiu českú e-commerce konferenciu Reshoper. Z jej údajov vyplýva, že až 95 % spoločností sa dostatočne nevenuje svojim zákazníkom.

“Pravdepodobnosť opakovaného nákupu zvyšujem predovšetkým tým, že zákazníkovi poďakujem a dám mu najavo, ako veľmi si vážim jeho dôveru. Znie to tak triviálne, že to nikto nerobí poriadne,” komentuje Radek Hrachovec. “Formálny vernostný program je skvelý v tom, že funguje dlhodobo. Ovplyvňuje to zákazníkov aj ľudí vo firme. Poďakovanie sa môže zdať ako maličkosť, ale je to jeden z krokov, ako sa odlíšiť od konkurencie.  A napriek tomu na to spoločnosti zabúdajú.”

Radek Hrachovec na Reshoperi 2020. Zdroj: Marketing Journal

Sebaklam lojality a nestálosť zákazníkov

“Po dvadsiatich rokoch pozorovania správania zákazníkov rôznych značiek a spoločností môžem s istotou povedať, že som sa ešte nestretol so stopercentne lojálnym zákazníkom. Ľudia sú nestáli, neustále hľadajú čo najväčšiu hodnotu pre seba, neustále na nich útočí reklama a odporúčania iných. Už dlho nemám rád pojem “lojalita”. Používam ho len kvôli jeho všeobecnej zrozumiteľnosti. Nezamieňajme si, prosím, lojalitu k futbalovému klubu alebo hudobnej skupine za to, že v Alze nakupujeme častejšie ako inde.”

Hrachovec zároveň upozorňuje na jednu zaujímavú vec. Ani tí najvernejší zákazníci nenakupujú len u svojich obľúbených značiek. Verný zákazník venuje svojej značke len 50 % svojho nákupného rozpočtu. Zvyšok pripadá na spontánne nákupy iných spoločnosti.

“Je tu jeden rozhodujúci faktor a tým je načasovanie. Každý zákazník má svoju frekvenciu nákupov, ktorú nemožno ľahko zmeniť. Ľudia sa od seba zásadne líšia, polovica zákazníkov sú náhodní okoloidúci a je im ťažké opakovane predávať. Druhá polovica sa stále vracia,” dodáva Hrachovec.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+