2 min. čítanie

Európsky e-commerce spomaľuje čoraz výraznejšie

E-commerce sektor začína spomaľovať. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2021 klesol objem tržieb v prvom štvrťroku tohto roka celosvetovo o 3 %. Pokles v rámci Európy je ešte výraznejší  – siaha až k -13 %. 

Európsky e-commerce spomaľuje čoraz výraznejšie

Prieskum potvrdil globálny pokles online odvetvia a to, že v posledných štvrťrokoch elektronický obchod spomaľoval. Ide o prvý zaznamenaný pokles online tržieb v 9-ročnej histórii Salesforce Q1 Shopping Index. Pokles tvorí výrazný kontrast s globálnym rastom online tržieb v 1. štvrťroku 2021, ktorý predstavoval 69 %.

Výrazný pokles online predaja v Európe

Podľa spoločnosti Salesforce môže tento pokles súvisieť s infláciou. Spotrebitelia majú menšiu kúpnu silu, čo vedie k poklesu výdavkov. Globálne tržby z elektronického obchodu klesli o 3 %, zatiaľ čo online návštevnosť sa znížila o 2 percentuálne body. Objem objednávok celosvetovo klesol o 12 %.

V porovnaní so situáciou pred rokom klesli tržby európskeho e-commerce ešte výraznejšie, a to o 13 %. Objem objednávok v prvom štvrťroku tohto roka klesol o 17 %. Príčinou je pravdepodobne inflácia, vysoké náklady pohonných hmôt a vojna na Ukrajine.

Rob Garf zo spoločnosti Salesforce: “Pravdepodobne nejde o dočasné zmýšľanie, ale o signál väčšej zmeny správania spotrebiteľov. Aby to maloobchodní predajcovia vyriešili, mali by odstrániť trenie medzi fyzickými a digitálnymi kanálmi, aby prilákali a udržali si verných zákazníkov.”

Španielsky online trh rástol a BNPL je stále populárnejšie

Je pozoruhodné, že tržby z online predaja v Španielsku dosiahli za 1. štvrťrok medziročný nárast o 6 %. Je to síce výrazne menej ako pred rokom, keď krajina zaznamenala 70% medziročný rast, no stále je to najviac z krajín starého kontinentu. Hoci sa rast tržieb spomaľuje, Španielsko je jediný trh v Európe, ktorý v prvom štvrťroku rástol.

Ďalším pozoruhodným výsledkom správy je skutočnosť, že flexibilné možnosti platieb, ako napríklad “kúpiť teraz, zaplatiť neskôr”, sú čoraz populárnejšie. V prvom štvrťroku sa až 9 % globálnych digitálnych výdavkov uskutočnilo pomocou BNPL. Ide o 20% medziročný nárast a 9% nárast v porovnaní so štvrtým štvrťrokom minulého roka.

Až 9 % všetkých globálnych digitálnych výdavkov sa uskutočnilo prostredníctvom BNPL.

V Spojenom kráľovstve predstavovali BNPL v prvom štvrťroku 12 % všetkých digitálnych výdavkov. Išlo o 37% medziročný nárast. Miera používania BNPL bola v prvom štvrťroku najvyššia v Nemecku, Belgicku a Holandsku. 

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %
2 min. čítanie

Vrátenie tovaru v Nemecku sa drží na 11 %

Pre e-commerce hráčov je výzva nájsť balanc medzi ústretovosťou voči zákazníkom a udaržaním vratiek v rozumnej hladine. Online nakupujúci v Nemecku vracajú 11 % svojich nákupov, ako ukázal prieskum, nemeckého digitálneho združenia Bitkom.

Prečítať článok
Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať
4 min. čítanie

Český zákazník začína byť opäť lojálny, o to zložitejšie však je si jeho dôveru získať

Česká e-commerce sa po dvoch rokoch červených čísel opäť nadychuje. Zákazníci však boli nútení prispôsobiť inflácii svoje rozpočty a nákupné zvyklosti – a mnoho nových návykov si uchovajú aj tento rok, keď očakávajú reálny rast miezd. Skip Pay v rámci svojho panelu pravidelne nakupujúcich zákazníkov analyzoval spotrebiteľské správanie – zákazníci sú pripravení byť opäť lojálni, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+