2 min. čítanie

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta

Európska komisia vyjadrila obavy ohľadom nového modelu reklamy spoločnosti Meta v Európskej únii. Tento model, známy ako „Pay or Consent“, ponúka používateľom dve možnosti: buď súhlasiť s prijímaním personalizovaných reklám, alebo zaplatiť mesačný poplatok 12,99 eur za ich odstránenie.

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta
Zdroj: Depositphotos

Komisia predbežne dospela k záveru, že táto voľba nie je v súlade so zákonom o digitálnych trhoch (DMA). Podľa DMA by používatelia, ktorí nedajú súhlas, mali mať stále prístup k rovnocennej službe, ktorá využíva menej ich osobných údajov na personalizovanú reklamu.

Meta však tvrdí, že jej model je v súlade s nariadeniami EÚ. Hovorca spoločnosti uviedol, že ich predplatné bez reklám sa riadi pokynmi najvyššieho európskeho súdu a je v súlade s DMA.

Ak EÚ zistí, že Meta nedodržala jej pravidlá, hrozí jej pokuta až do výšky 10 % jej celosvetových príjmov.

K tomuto vývoju došlo krátko po tom, ako regulačné orgány EÚ obvinili Apple z porušenia rovnakých zákonov v App Store. Je to prvý prípad, kedy bola spoločnosť uznaná z porušovania DMA.

Táto situácia poukazuje na rýchle presadzovanie DMA, relatívne nového doplnku digitálneho regulačného rámca EÚ. Odborníci z odvetvia konštatujú, že zostáva mnoho otázok týkajúcich sa vykonávania a vzájomného prepojenia rozšíreného súboru nástrojov digitálnej regulácie EÚ.

Keďže presadzovanie práva postupuje rýchlo a dôsledne, čas na úplné riešenie týchto otázok je obmedzený. Tento prípad zdôrazňuje vyvíjajúcu sa povahu digitálnej regulácie v EÚ a výzvy, ktorým čelia technologické spoločnosti pri prispôsobovaní sa novým právnym požiadavkám.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Európska komisia zaostrila pozornosť na Metu, ktorá bola spolu s ďalšími technologickými gigantmi podľa nových pravidiel EÚ označená za gatekeepera. Cieľom týchto nariadení je zachovať spravodlivé podmienky a konkurencieschopnosť na digitálnych platformách.

Komisia začala vyšetrovanie koncom marca s cieľom zabezpečiť, aby sa na trhu s digitálnou reklamou, „kde gatekeeperi ako Meta dlhé roky zhromažďovali osobné údaje miliónov občanov EÚ“, ako sa vyjadrila Margrethe Vestager, výkonná podpredsedníčka Komisie a šéfky politiky hospodárskej súťaže, zachovala konkurencia.

Toto vyšetrovanie sa má ukončiť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov a je súčasťou širšieho úsilia o implementáciu zákona o digitálnych trhoch, ktorý ukladá prísnejšie povinnosti veľkým technologickým firmám označeným ako gatekeeperi.

Tento prípad poukazuje na pretrvávajúce napätie medzi obchodnými modelmi technologických spoločností a snahou EÚ chrániť súkromie používateľov a zachovať spravodlivú hospodársku súťaž na digitálnom trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile
3 min. čítanie

Ako automatizácia od AN systems zmenila expedíciu a riadenie zásob v outdoorovom retaile

Najväčší outdoorový špecialista v českej republike HUDYsport sa pred desiatimi rokmi rozhodol pre modernizáciu svojich procesov.  V spolupráci so spoločnosťou AN systems nasadil v roku 2015 komplexný ERP systém, ktorý prepojil veľkoobchod, maloobchod, e-shop a skladové hospodárstvo do jedného funkčného celku. Výsledkom je efektívnejšia rýchlejšia expedícia, lepšie riadenie zásob a vyššia spokojnosť zákazníkov.

Viktor Veteška Viktor Veteška
CEO, An systems.sk, s.r.o.
Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami
3 min. čítanie

Ako môže AI zmeniť spoluprácu s malými a strednými tvorcami

Väčšina značiek si pod spoluprácou s influencerom stále predstaví klasický barter alebo platený post. Pravdepodobne na jeho vytvorenie nejakú dobu čakali, pripomienkovali ho a v pozadí bolo očakávanie, že bol vytvorený manuálne. Lenže tvorcovská scéna sa mení. Umelá inteligencia už neformuje len algoritmy platforiem, ale aj samotný obsah. A hoci na Slovensku a v Česku […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+