Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta

Európska komisia vyjadrila obavy ohľadom nového modelu reklamy spoločnosti Meta v Európskej únii. Tento model, známy ako „Pay or Consent“, ponúka používateľom dve možnosti: buď súhlasiť s prijímaním personalizovaných reklám, alebo zaplatiť mesačný poplatok 12,99 eur za ich odstránenie.

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta
Zdroj: Depositphotos

Komisia predbežne dospela k záveru, že táto voľba nie je v súlade so zákonom o digitálnych trhoch (DMA). Podľa DMA by používatelia, ktorí nedajú súhlas, mali mať stále prístup k rovnocennej službe, ktorá využíva menej ich osobných údajov na personalizovanú reklamu.

Meta však tvrdí, že jej model je v súlade s nariadeniami EÚ. Hovorca spoločnosti uviedol, že ich predplatné bez reklám sa riadi pokynmi najvyššieho európskeho súdu a je v súlade s DMA.

Ak EÚ zistí, že Meta nedodržala jej pravidlá, hrozí jej pokuta až do výšky 10 % jej celosvetových príjmov.

K tomuto vývoju došlo krátko po tom, ako regulačné orgány EÚ obvinili Apple z porušenia rovnakých zákonov v App Store. Je to prvý prípad, kedy bola spoločnosť uznaná z porušovania DMA.

Táto situácia poukazuje na rýchle presadzovanie DMA, relatívne nového doplnku digitálneho regulačného rámca EÚ. Odborníci z odvetvia konštatujú, že zostáva mnoho otázok týkajúcich sa vykonávania a vzájomného prepojenia rozšíreného súboru nástrojov digitálnej regulácie EÚ.

Keďže presadzovanie práva postupuje rýchlo a dôsledne, čas na úplné riešenie týchto otázok je obmedzený. Tento prípad zdôrazňuje vyvíjajúcu sa povahu digitálnej regulácie v EÚ a výzvy, ktorým čelia technologické spoločnosti pri prispôsobovaní sa novým právnym požiadavkám.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Európska komisia zaostrila pozornosť na Metu, ktorá bola spolu s ďalšími technologickými gigantmi podľa nových pravidiel EÚ označená za gatekeepera. Cieľom týchto nariadení je zachovať spravodlivé podmienky a konkurencieschopnosť na digitálnych platformách.

Komisia začala vyšetrovanie koncom marca s cieľom zabezpečiť, aby sa na trhu s digitálnou reklamou, „kde gatekeeperi ako Meta dlhé roky zhromažďovali osobné údaje miliónov občanov EÚ“, ako sa vyjadrila Margrethe Vestager, výkonná podpredsedníčka Komisie a šéfky politiky hospodárskej súťaže, zachovala konkurencia.

Toto vyšetrovanie sa má ukončiť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov a je súčasťou širšieho úsilia o implementáciu zákona o digitálnych trhoch, ktorý ukladá prísnejšie povinnosti veľkým technologickým firmám označeným ako gatekeeperi.

Tento prípad poukazuje na pretrvávajúce napätie medzi obchodnými modelmi technologických spoločností a snahou EÚ chrániť súkromie používateľov a zachovať spravodlivú hospodársku súťaž na digitálnom trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+