2 min. čítanie

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta

Európska komisia vyjadrila obavy ohľadom nového modelu reklamy spoločnosti Meta v Európskej únii. Tento model, známy ako „Pay or Consent“, ponúka používateľom dve možnosti: buď súhlasiť s prijímaním personalizovaných reklám, alebo zaplatiť mesačný poplatok 12,99 eur za ich odstránenie.

Európska komisia spochybňuje reklamný model Pay or Consent spoločnosti Meta
Zdroj: Depositphotos

Komisia predbežne dospela k záveru, že táto voľba nie je v súlade so zákonom o digitálnych trhoch (DMA). Podľa DMA by používatelia, ktorí nedajú súhlas, mali mať stále prístup k rovnocennej službe, ktorá využíva menej ich osobných údajov na personalizovanú reklamu.

Meta však tvrdí, že jej model je v súlade s nariadeniami EÚ. Hovorca spoločnosti uviedol, že ich predplatné bez reklám sa riadi pokynmi najvyššieho európskeho súdu a je v súlade s DMA.

Ak EÚ zistí, že Meta nedodržala jej pravidlá, hrozí jej pokuta až do výšky 10 % jej celosvetových príjmov.

K tomuto vývoju došlo krátko po tom, ako regulačné orgány EÚ obvinili Apple z porušenia rovnakých zákonov v App Store. Je to prvý prípad, kedy bola spoločnosť uznaná z porušovania DMA.

Táto situácia poukazuje na rýchle presadzovanie DMA, relatívne nového doplnku digitálneho regulačného rámca EÚ. Odborníci z odvetvia konštatujú, že zostáva mnoho otázok týkajúcich sa vykonávania a vzájomného prepojenia rozšíreného súboru nástrojov digitálnej regulácie EÚ.

Keďže presadzovanie práva postupuje rýchlo a dôsledne, čas na úplné riešenie týchto otázok je obmedzený. Tento prípad zdôrazňuje vyvíjajúcu sa povahu digitálnej regulácie v EÚ a výzvy, ktorým čelia technologické spoločnosti pri prispôsobovaní sa novým právnym požiadavkám.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Európska komisia zaostrila pozornosť na Metu, ktorá bola spolu s ďalšími technologickými gigantmi podľa nových pravidiel EÚ označená za gatekeepera. Cieľom týchto nariadení je zachovať spravodlivé podmienky a konkurencieschopnosť na digitálnych platformách.

Komisia začala vyšetrovanie koncom marca s cieľom zabezpečiť, aby sa na trhu s digitálnou reklamou, „kde gatekeeperi ako Meta dlhé roky zhromažďovali osobné údaje miliónov občanov EÚ“, ako sa vyjadrila Margrethe Vestager, výkonná podpredsedníčka Komisie a šéfky politiky hospodárskej súťaže, zachovala konkurencia.

Toto vyšetrovanie sa má ukončiť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov a je súčasťou širšieho úsilia o implementáciu zákona o digitálnych trhoch, ktorý ukladá prísnejšie povinnosti veľkým technologickým firmám označeným ako gatekeeperi.

Tento prípad poukazuje na pretrvávajúce napätie medzi obchodnými modelmi technologických spoločností a snahou EÚ chrániť súkromie používateľov a zachovať spravodlivú hospodársku súťaž na digitálnom trhu.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov
3 min. čítanie

Neprijatie vlastného tela ovplyvňuje nákupné správanie Čechov

Hoci módne trendy do určitej miery formujú módne preferencie spotrebiteľov, najnovší výskum GLAMI Fashion (Re)search ukazuje, že pri nákupe oblečenia stále prevládajú stereotypy, a to ako z hľadiska štandardov krásy a postavy, tak aj veku. V dôsledku toho tretina Čechov radšej vynecháva letné aktivity, aby neodhalila svoje telo, a tretina Čechov nad 55 rokov pociťuje […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+