Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

EÚ sprísňuje pravidlá cezhraničných platieb. Bojuje tak proti daňovým podvodom

Od 1. januára 2024 sa menia pravidlá cezhraničných platieb. Európska únia tým chce zakročiť proti podvodom s DPH.

EÚ sprísňuje pravidlá cezhraničných platieb. Bojuje tak proti daňovým podvodom
Zdroj: Depositphotos

Niektoré firmy podnikajú v EÚ bez fyzickej prítomnosti či registrácie v niektorom z členských štátov. Vyhýbajú tým plateniu daní a Únia prichádza o vysoké sumy, ktoré následne chýbajú v dôležitých odvetviach a verejných službách.

Podľa nových pravidiel budú mať daňové úrady krajín Európskej únie prístup k informáciám o platbách, ktoré im pomôžu ľahšie odhaľovať nezákonné aktivity s DPH. Špeciálny dôraz sa kladie na elektronický obchod, kde sa často porušujú pravidlá a vyskytujú sa podvody v oblasti DPH.

“Tieto nové pravidlá budú zohrávať kľúčovú úlohu v boji proti podvodom v oblasti DPH, ktoré vlády členských štátov EÚ každoročne stoja miliardy vo forme ušlých príjmov. Využitím informácií zhromažďovaných poskytovateľmi platobných služieb, ako sú banky a spoločnosti vydávajúce kreditné karty, budú môcť odborníci na boj proti podvodom v členských štátoch ľahšie a presnejšie identifikovať a tvrdo zakročiť proti podvodnému konaniu v odvetví elektronického obchodu,” uviedol komisár pre hospodárstvo Paolo Gentiloni.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Monitorovanie cezhraničných príjemcov

Nový systém využíva poskytovateľov platobných služieb ako sú banky, inštitúcie elektronických peňazí, platobné inštitúcie a poštové žírové služby. Cez tieto služby prúdi viac ako 90 % online nákupov v EÚ. Títo poskytovatelia sú od začiatku roka 2024 povinní monitorovať príjemcov cezhraničných platieb a od 1. apríla daňovým správam členských štátov EÚ zasielať informácie o tých, ktorí prijímajú viac ako 25 cezhraničných platieb za štvrťrok.

Európska komisia vyvinula databázu v rámci centrálneho elektronického systému informácií o platbách (CESOP), kde sa tieto informácie budú uchovávať, zhromažďovať a overovať porovnaním s inými údajmi.

“Všetky informácie v databáze CESOP sa potom sprístupnia členským štátom cez Eurofisc, sieť špecialistov EÚ na boj proti podvodom v oblasti DPH, ktorá funguje od roku 2010. Členským štátom to výrazne uľahčí analýzu údajov a identifikáciu online predajcov, ktorí si neplnia povinnosti v oblasti DPH, a to vrátane podnikov, ktoré sa nenachádzajú v EÚ,” približuje tlačová správa Európskej komisie.

Na vnútroštátnej úrovni majú právo vykonávať opatrenia styční úradníci Eurofiscu. Ide najmä o požiadavky na informácie, overovania alebo zrušenie registrácie identifikačných čísel pre dane z pridanej hodnoty. V niektorých krajinách takéto opatrenia už existujú a osvedčili sa v boji proti podvodom v elektronickom obchode.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+