Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

EÚ sprísňuje pravidlá cezhraničných platieb. Bojuje tak proti daňovým podvodom

Od 1. januára 2024 sa menia pravidlá cezhraničných platieb. Európska únia tým chce zakročiť proti podvodom s DPH.

EÚ sprísňuje pravidlá cezhraničných platieb. Bojuje tak proti daňovým podvodom
Zdroj: Depositphotos

Niektoré firmy podnikajú v EÚ bez fyzickej prítomnosti či registrácie v niektorom z členských štátov. Vyhýbajú tým plateniu daní a Únia prichádza o vysoké sumy, ktoré následne chýbajú v dôležitých odvetviach a verejných službách.

Podľa nových pravidiel budú mať daňové úrady krajín Európskej únie prístup k informáciám o platbách, ktoré im pomôžu ľahšie odhaľovať nezákonné aktivity s DPH. Špeciálny dôraz sa kladie na elektronický obchod, kde sa často porušujú pravidlá a vyskytujú sa podvody v oblasti DPH.

“Tieto nové pravidlá budú zohrávať kľúčovú úlohu v boji proti podvodom v oblasti DPH, ktoré vlády členských štátov EÚ každoročne stoja miliardy vo forme ušlých príjmov. Využitím informácií zhromažďovaných poskytovateľmi platobných služieb, ako sú banky a spoločnosti vydávajúce kreditné karty, budú môcť odborníci na boj proti podvodom v členských štátoch ľahšie a presnejšie identifikovať a tvrdo zakročiť proti podvodnému konaniu v odvetví elektronického obchodu,” uviedol komisár pre hospodárstvo Paolo Gentiloni.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Monitorovanie cezhraničných príjemcov

Nový systém využíva poskytovateľov platobných služieb ako sú banky, inštitúcie elektronických peňazí, platobné inštitúcie a poštové žírové služby. Cez tieto služby prúdi viac ako 90 % online nákupov v EÚ. Títo poskytovatelia sú od začiatku roka 2024 povinní monitorovať príjemcov cezhraničných platieb a od 1. apríla daňovým správam členských štátov EÚ zasielať informácie o tých, ktorí prijímajú viac ako 25 cezhraničných platieb za štvrťrok.

Európska komisia vyvinula databázu v rámci centrálneho elektronického systému informácií o platbách (CESOP), kde sa tieto informácie budú uchovávať, zhromažďovať a overovať porovnaním s inými údajmi.

“Všetky informácie v databáze CESOP sa potom sprístupnia členským štátom cez Eurofisc, sieť špecialistov EÚ na boj proti podvodom v oblasti DPH, ktorá funguje od roku 2010. Členským štátom to výrazne uľahčí analýzu údajov a identifikáciu online predajcov, ktorí si neplnia povinnosti v oblasti DPH, a to vrátane podnikov, ktoré sa nenachádzajú v EÚ,” približuje tlačová správa Európskej komisie.

Na vnútroštátnej úrovni majú právo vykonávať opatrenia styční úradníci Eurofiscu. Ide najmä o požiadavky na informácie, overovania alebo zrušenie registrácie identifikačných čísel pre dane z pridanej hodnoty. V niektorých krajinách takéto opatrenia už existujú a osvedčili sa v boji proti podvodom v elektronickom obchode.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+