3 min. čítanie

EÚ pripravuje nový zákon o odpadoch. Ako to ovplyvní ecommerce?

Európska komisia sa chystá predstaviť nové právne predpisy, v ktorých sa po prvýkrát počíta s opatreniami na obmedzenie veľkosti obalov, ako aj množstva "prázdneho priestoru" v škatuliach zasielaných online predajcami po celej Európe.

EÚ pripravuje nový zákon o odpadoch. Ako to ovplyvní ecommerce?

Zvýšené množstvo obalov a odpadu

Vplyv elektronického obchodu na životné prostredie je čoraz častejšie skloňovaným pojmom.  Ten sa ocitol v centre pozornosti európskych zákonodarcov. Tí sa obávajú množstva odpadu, ktoré vzniká v dôsledku rastúceho online predaja.

Brusel bude riešiť túto tému v rámci revízie smernice o obaloch a odpadoch z obalov, ktorá sa má uskutočniť 30. novembra.

Podľa údajov z odvetvia vzrástol elektronický obchod v Európe v roku 2021 o 13 % na 718 miliárd EUR, čím sa potvrdil prudký nárast zaznamenaný rok predtým počas pandémie COVID-19, keď boli kamenné obchody z bezpečnostných dôvodov nútené zatvoriť.

Minimalizácia prázdneho priestoru

Jedným z kľúčových aspektov návrhu nového nariadenia EÚ je zabezpečiť zníženie “prázdneho priestoru”, ktorý často vypĺňa polystyrén, vzduchové vankúše, papierové odrezky alebo bublinkové obaly.

V prípade elektronického obchodu by mali predajcovia zabezpečiť, aby pomer prázdneho priestoru predstavoval maximálne 40 %. Tento návrh nie je konečný a môže sa do 30. novembra ešte zmeniť.

Okrem toho budú zakázané “obaly s dvojitými stenami, falošnými dnami a inými prostriedkami na vytvorenie dojmu väčšieho objemu výrobku alebo nadbytočné obaly, ktoré neplnia funkciu obalu…”, uvádza sa v návrhu nariadenia.

Podľa výrobcov politici zveličujú 

Obalový priemysel sa však domnieva, že politici majú tendenciu zveličovať, resp. preceňovať podiel elektronického obchodu na európskom probléme s odpadom, pretože je pre konečného spotrebiteľa viditeľnejší.

Európska federácia výrobcov vlnitých lepeniek (FEFCO) sa domnieva, že tento dojem sa posilnil práve počas pandémie, keď ľudia nakupovali online oveľa častejšie. 

V skutočnosti elektronický obchod v Európe predstavuje len “približne 7 % trhu s vlnitou lepenkou”, reagovala Eleni Despotou, generálna tajomníčka FEFCO pre EURACTIV, “zatiaľ čo prevažná väčšina sa používa na hromadné zásielky, ktoré sa nikdy nedostanú ku konečnému spotrebiteľovi.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
2 min. čítanie

Virtuálny obchod Lacoste chce meniť e-commerce

Lacoste považuje svoj virtuálny projekt za ambiciózny a ponúka pohlcujúcu interaktívnu cestu, ktorá podľa značky znamená “znovuobjavenie elektronického obchodu”. Nech to už znamená čokoľvek, Lacoste nastúpila do vlaku, v ktorom sa vezú už Gucci, Adidas a ďalší. 

Redakcia Redakcia
Prečítať článok