2 min. čítanie

EÚ pripravuje nový zákon o odpadoch. Ako to ovplyvní ecommerce?

Európska komisia sa chystá predstaviť nové právne predpisy, v ktorých sa po prvýkrát počíta s opatreniami na obmedzenie veľkosti obalov, ako aj množstva "prázdneho priestoru" v škatuliach zasielaných online predajcami po celej Európe.

EÚ pripravuje nový zákon o odpadoch. Ako to ovplyvní ecommerce?

Zvýšené množstvo obalov a odpadu

Vplyv elektronického obchodu na životné prostredie je čoraz častejšie skloňovaným pojmom.  Ten sa ocitol v centre pozornosti európskych zákonodarcov. Tí sa obávajú množstva odpadu, ktoré vzniká v dôsledku rastúceho online predaja.

Brusel bude riešiť túto tému v rámci revízie smernice o obaloch a odpadoch z obalov, ktorá sa má uskutočniť 30. novembra.

Podľa údajov z odvetvia vzrástol elektronický obchod v Európe v roku 2021 o 13 % na 718 miliárd EUR, čím sa potvrdil prudký nárast zaznamenaný rok predtým počas pandémie COVID-19, keď boli kamenné obchody z bezpečnostných dôvodov nútené zatvoriť.

Minimalizácia prázdneho priestoru

Jedným z kľúčových aspektov návrhu nového nariadenia EÚ je zabezpečiť zníženie “prázdneho priestoru”, ktorý často vypĺňa polystyrén, vzduchové vankúše, papierové odrezky alebo bublinkové obaly.

V prípade elektronického obchodu by mali predajcovia zabezpečiť, aby pomer prázdneho priestoru predstavoval maximálne 40 %. Tento návrh nie je konečný a môže sa do 30. novembra ešte zmeniť.

Okrem toho budú zakázané “obaly s dvojitými stenami, falošnými dnami a inými prostriedkami na vytvorenie dojmu väčšieho objemu výrobku alebo nadbytočné obaly, ktoré neplnia funkciu obalu…”, uvádza sa v návrhu nariadenia.

Podľa výrobcov politici zveličujú 

Obalový priemysel sa však domnieva, že politici majú tendenciu zveličovať, resp. preceňovať podiel elektronického obchodu na európskom probléme s odpadom, pretože je pre konečného spotrebiteľa viditeľnejší.

Európska federácia výrobcov vlnitých lepeniek (FEFCO) sa domnieva, že tento dojem sa posilnil práve počas pandémie, keď ľudia nakupovali online oveľa častejšie. 

V skutočnosti elektronický obchod v Európe predstavuje len “približne 7 % trhu s vlnitou lepenkou”, reagovala Eleni Despotou, generálna tajomníčka FEFCO pre EURACTIV, “zatiaľ čo prevažná väčšina sa používa na hromadné zásielky, ktoré sa nikdy nedostanú ku konečnému spotrebiteľovi.”

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+