6 min. čítanie

E-shop zadarmo – aké sú možnosti, na čo si dávať pozor, v akých prípadoch sa to oplatí, je to naozaj zadarmo?

Premýšľate nad svojim vlastným e-shopom, no nemáte stovky ba i tisíce eur, aby ste si zaplatili riešenie na mieru? Nevadí! Je niekoľko možností, ako si môžete vytvoriť e-shop úplne zadarmo. Alebo sa nakoniec rozhodnete investovať pre kvalitnejšie riešenie? Všetko má svoje plusy i mínusy a riešenie zadarmo nemusí byť práve to, čo hľadáte.

Vladimír Macko Vladimír Macko
Zakladateľ agentúry Marketing For You
E-shop zadarmo – aké sú možnosti, na čo si dávať pozor, v akých prípadoch sa to oplatí, je to naozaj zadarmo?

1.Prenájom e-shopu zadarmo

Ak chcete e-shop zadarmo, tak ho mať môžete. Je potrebné sa však pozrieť na to, čo získate a či to naplní vaše očakávania. E-shopy zadarmo nie sú bežnou záležitosťou a majú niekoľko zásadných obmedzení:

  • zadarmo môžete pridať len určitý počet produktov (napríklad 10), ak už teraz viete, že vám to nestačí, prenájom e-shopu zadarmo nie je tá správna voľba,
  • máte doménu tretej úrovne vasadomena.domena.sk, pri doméne druhej úrovne získa váš e-shop vyššiu dôveryhodnosť. Domény nie sú vôbec drahé, preto zvážte investovať do domény.
  • e-shop zdarma je v niektorých prípadoch len na určitú skúšobnú dobu a potom platíte mesačný prenájom. Náklady tak zrazu môžu byť vyššie, ako by ste chceli.
  • máte obmedzené možnosti správy e-shopu (napríklad nemáte prístup k pokročilým vlastnostiam, ktoré by ste možno potrebovali),
  • e-shop je v prenájme, teda nemáte prístup k databáze, či súborom na disku,
  • prenajímatelia e-shopov vás týmto spôsobom chcú nalákať ku kúpe niektorého z ponúkaných balíčkov. Následne platíte zväčša mesačný prenájom (od pár eur mesačne podľa balíčka a poskytovateľa).

Na druhej strane, má táto možnosť aj niekoľko pozitív:

  • veľmi rýchle zriadenie,
  • nepotrebujete mať programátorské zručnosti – zriadiť si takýto e-shop dokáže každý,
  • nemusíte sa starať o funkčnosť, keďže tú má na starosti prenajímateľ,
  • poslúži, ak potrebujete zistiť, čo od e-shopu očakávate. Ako testovací e-shop môže e-shop zadarmo poslúžiť veľmi dobre.

Nižšie sú uvedené dve hlavné možnosti, ktoré sú z môjho pohľadu najviac prijateľné, ak chcete e-shop zadarmo. Stále je však potrebné premýšľať nad tým, aké výhody a nevýhody so sebou prenájom e-shopu zadarmo prináša.

BIZNISWEB

– doména 3. úrovne: mojeweb.flox.sk
– rýchla registrácia
– obmedzenie na 10 produktov a 100 objednávok

SHOPTET

– skôr na testovaciu prevádzku
– pre 10 položiek, 1 email a 1 používateľa
– web tvaru https://238668.myshoptet.com

Medzi ďalšie možnosti patria napríklad zahraničné weby ako freewebstore.com alebo wix.com. Veľa poskytovateľov zas ponúka len verzie zdarma na určité obdobie, napríklad 15 dní a podobne (webareal, e-shop-rychlo.sk alebo fastcentrik.sk).

Vždy si však poriadne premyslite, či je pre vás výhodné ísť do takéhoto riešenia. Je to síce zdarma, no máte poriadne okresané možnosti. Pozrite si aj ďalšie možnosti získania e-shopu zadarmo, prípadne vám ponúkame možnosť lacného riešenia.

 

2. Prenájom hostingu zadarmo?

Ďalšou možnosťou je získanie hostingu zadarmo a tým pádom aj e-shopu zadarmo.

Táto možnosť je však náročnejšia, nie len časovo, ale aj na vedomosti a zručnosti. E-shop si na hosting musíte dať svojpomocne. Toto riešenie nie je pre všetkých.

Ak si nedokážete svojpomocne pripraviť e-shop alebo nainštalovať riešenie zadarmo (Prestashop, WordPress a ďalšie), do tohto riešenia sa nepúšťajte.

Nevýhodou býva opäť fakt, že máte doménu tretej úrovne. Často hostingy zadarmo nemajú dostatočné kvality, aby bolo možné e-shop spojazdniť. Medzi hostingy, kde si dokážete nainštalovať napríklad Prestashop, patrí endora.cz.

Hosting zadarmo môžete získať aj ako podporu pri podnikaní. Ten poskytuje napríklad websupport.

3. Nie zadarmo, ale lacno a kvalitne!

Ak nemáte peniaze, no máte čas a elán.

Tento článok píšeme o tom, ako získať e-shop zadarmo, no ako ste už vytušili, nie je to také jednoduché. Opäť platí pravidlo, že ak je niečo zadarmo, niečo za tým bude. Preto sme vám ako bonus pripravili aj stručný popis toho, ako môžete mať e-shop, ktorý síce nebude zadarmo, no na jeho správu vám postačí niekoľko eur ročne a budete mať prakticky neobmedzené možnosti.

Ak máte aspoň základné programátorské zručnosti, prípadne čas a chuť sa učiť nové veci, môžete mať nový, lacný a kvalitný e-shop. A to nie je všetko. Takýto e-shop vám ponúka prakticky neobmedzené možnosti funkcionalít.

Ako postupovať:

1. Vyberte si open-source CMS systém – tie sú práve najlepšie pre začínajúcich podnikateľov, ktorí nemajú financie na niekoľko tisícové riešenia. Financie vám však nemusia brániť v začiatku podnikania. Medzi najpopulárnejšie patria WordPress, Prestashop, Magento a iné. To je celkom zdarma.

2. Vaše náklady môžu pozostávať len z kúpy domény a hostingu.
Doména .sk stojí približne 10 EUR na rok. Cena hostingu tiež nemusí byť vysoká, rátajme s cenou okolo 20 EUR na rok.

3. Na hostingu si môžete spojazdniť svoj nový e-shop. Žiadne ďalšie náklady nie sú potrebné a môžete začať pokojne predávať. Niektoré hostingy umožňujú inštaláciu open-source jedným kliknutím, čím zrýchlite celú inštaláciu.

4. Následne sa potrebujete so systémom poriadne vyhrať, aby ste si web upravili do podoby, s ktorou budete spokojný a môžete pridávať neobmedzený počet produktov.

Na záver

Ak je niečo zadarmo, zrejme to má aj svoj háčik. Aj e-shop zadarmo.

Ten poslúži začínajúcim podnikateľom pri tvorbe e-shopu. Odporúčam e-shop zdarma skôr len ako prvý krok, kedy si potrebujete určiť, čo od e-shopu očakávate a aké funkcie by ste potrebovali.

Následne prejdite do riešenia prenájmu e-shopu, ak si netrúfate nejaký vytvoriť samostatne. Alebo využite open-source systém. Ak sa vám bude následne dariť začnite premýšľať nad e-shopom na mieru.

Zdieľať článok
Vladimír Macko
Zakladateľ agentúry Marketing For You

Zakladateľ agentúry Marketing For You, ktorá ponúka online marketingové riešenia. Pracujem v oblasti online marketingu už vyše 8 rokov. Medzi moje špecializácie patrí SEO, AdWords a porovnávače cien.

Marketing-For-You.sk
Tento článok ti prináša

Marketing-For-You.sk

Marketingová agentúra zaoberajúca sa komplexnými marketingovými riešeniami. SEO, AdWords, Facebook, porovnávače či budovanie brandu. S veľkým odhodlaním pre spokojnosť klienta.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok