Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
4 min. čítanie

Praktické e-mailingové tipy pre malé a stredné e-shopy. Čo by ste sa mali naučiť od najväčších? (Ondřej Ratajský, SmartEmailing)

Na email marketing sa niekedy pozerá s prílišným rešpektom. Začneme ho robiť, až keď bude čas, alebo viac financií. Pritom by mal tvoriť jednu z kľúčových častí vášho marketingového mixu. A nie len tak posielanie náhodných ponúk. Personalizácia a segmentovanie publika môžu mať výrazný podiel na lepšom konverznom pomere. Ako by to mali robiť malé a stredné e-shopy nám prišiel do štúdia Ecommerce Bridge porozprávať Ondřej Ratajský zo SmartEmailngu.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:30 Aké základné veci z emailingu by mal riešiť malý e-shop?
  • 02:49 Mali by ste opustený košík začať riešiť hneď od začiatku?
  • 04:06 Treba sa od začiatku sústrediť aj na segmentáciu?
  • 12:49 Je segmentovanie drahá záležitosť?
  • 14:58 Ako začať používať email marketing?
  • 18:48 Čo sú typické veci, čo veľkí robia a malí by tiež mohli?
  • 25:37 Sú nejaké dobré príklady, ktoré sa oplatí sledovať?
  • 27:22 Čo sú nemerateľné hodnoty, ktoré email marketing prináša?
  • 28:59 Umiera email marketing?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Aké základné veci z emailingu by mal riešiť malý e-shop?

Pri malých e-shopoch je často problém s tým, že celkovo marketing považujú za zbytočný, pretože majú málo objednávok a príde im to prílišná investícia na ich stav podniku. Aj maličké firmy by preto mali už od začiatku fungovať s email marketingom. Nemusí tam byť nejaká extra práca, stačí aj jeden informačný newsletter týždenne. Okrem transakčných emailov po objednávke by Ondra Ratajský taktiež odporúčal poslať nejaké privítanie v komunite, aby sa zákazník cítil lepšie.

Mali by ste opustený košík začať riešiť hneď od začiatku?

Čím viac vecí sa dá spraviť od začiatku, tým je to samozrejme lepšie. Ale nie vždy to je z kapacitného hľadiska možné. Dá sa predpokladať, že malý e-shop začne s klasickými performance vecami, preto je na zváženie práve ísť hneď do takých detailov, akými je aj riešenie opusteného košíka.

Treba sa od začiatku sústrediť aj na segmentáciu?

Už pri emailoch po objednávkach sa dá spracovať pošta tak, aby tam boli ukázané informácie o nakúpených produktoch. Aj to sa dá považovať za segmentáciu. Ale opäť je to o kapacitách a možnostiach. Pokiaľ je možné posielať emaily personalizované, je to vždy lepšie. Čo poslať po nákupe dosť závisí aj od veľkosti e-shopu. Iné to je pri veľkých reťazcoch, ktorým až tak nezáleží na budovaní značky, ako pri maličkých značkách, kde je to opačne.

Keď máte všeobecný e-shop s rôznorodými produktami, tak je najdôležitejším cieľom pre vás zbierať spätnú väzbu. Aby boli hodnotenia na porovnávačoch a na trhoviskách čo najlepšie a vyzerali ste v očiach potenciálnych nových zákazníkov dobre. Pri špecifickom produkte sa skôr musíte sústrediť na budovanie značky a celkové dobré spojenie so zákazníkom.

Všetko by malo viesť k tomu, aby ľudia znovu nakúpili.

Je segmentovanie drahá záležitosť?

Rozhodne to nie je drahé, ale skôr náročné. A nie z hľadiska nastavenia, ale náročné na dáta. Aby mohla byť personalizácia čo najlepšia, sú potrebné kvalitné vstupy, a tie je kvôli rôznym obmedzeniam veľmi ťažké získať.

Ako začať používať email marketing?

Je to len na vás, či sa rozhodnete do toho pustiť sami, alebo osloviť externého špecialistu. Dá sa využiť aj tím špecialistov priamo od nástroja, pre ktorý ste sa rozhodli. Je to preto už len na vás, čo vám bude viac vyhovovať. Všetko bude stáť rôzne finančné zdroje, ale vo výsledku by to pre vás malo mať osoh.

Čo sú typické veci, čo veľkí robia a malí by tiež mohli?

Základnou vecou by mala byť práca s dátami a obohacovanie emailových kontaktov. Pri zisku týchto informácií je možné následne fungovať omnoho presnejšie.

Marketéri sa neustále snažia prísť na to, čo ľudí zaujíma, aby im vedeli posielať personalizovaný obsah. Ale pokiaľ vám to človek napíše sám, tak máte vyhrané.

Sú nejaké dobré príklady, ktoré sa oplatí sledovať?

Okrem spomínaných kitary.cz je má emailing vynikajúco spracovaný aj fischer.cz. Stačí sa zaregistrovať do zoznamu a sledovať, aké veci vám budú chodiť.

Čo sú nemerateľné hodnoty, ktoré email marketing prináša?

Predaj je neoddeliteľnou súčasťou email marketingu, ale je to taktiež veľmi o budovaní vzťahov s ľuďmi. Budovanie brandu, lojalita ku značke a mnoho ďalšieho. Nie vždy je to len o číslach v tabuľke.

Umiera email marketing?

V najbližšej dobe to zdá sa nebude. Email je stále veľmi silný nástroj, kde chodia transakčné veci a potvrdenia objednávok. Dajú sa tam spätne veľmi dobre dohľadať informácie. Čím viac sú prísne regulácie a obmedzenia cookies, tým je cennejšie mať práve emailový kontakt na zákazníka.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

SmartEmailng

SmartEmailing je inteligentná e-mailingová platforma s pokročilou automatizáciou. Poskytuje riešenia pre efektívnu komunikáciu so zákazníkmi na základe ich správania a nákupných signálov. Má vlastnú serverovú infraštruktúru a odosielací modul, čo zaručuje bezchybné rozosielanie e-mailov.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)
1 min. čítanie

Ťažký život CTO v GymBeam, ktorý vybavuje stovky tisíc objednávok mesačne (Róbert Čižmár, GymBeam)

Spoločnosť GymBeam rastie raketovým tempom, a aj preto musí postupne obsadzovať pozície, ktoré nie sú pri menších e-shopoch úplne bežné. Na pozíciu CTO pred pár mesiacmi nastúpil Róbert Čižmár, ktorý už predtým pôsobil v IT tíme firmy. Čo všetko je jeho úlohou na novej pozícii, aký veľký tím riadi a či by dostal výpoveď, keby […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)
1 min. čítanie

Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)

Máte skvelý nápad na názov spoločnosti, no už je niekde registrovaný ako ochranná známka. Isto sa vám to počas života už niekedy stalo. Ale prečo by ste to mali riešiť aj pre vlastné podnikanie? Čo sú to vôbec ochranné známky, ako celý proces registrácie prebieha a koľko to stojí nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+