Takmer 59 % globálnych spotrebiteľov v minulom roku nakúpilo používané položky a viac ako 70 % plánuje tak urobiť tento rok. Tento trend je obzvlášť silný medzi mladšími spotrebiteľmi vo veku 18 – 24 rokov – za posledný rok sa k nákupu používaných položiek prihlásilo až 65 % ľudí v uvedenom veku. Zapojenie tejto demografickej skupiny poukazuje na významnú trhovú príležitosť pre e-commerce podniky zamerané na mladšie publikum.
Podľa správy takmer polovica spotrebiteľov na celom svete verí, že nakupovanie second hand položiek bude hlavným trendom v roku 2024. To dokazuje aj nárast záujmu o položky označené ako thrifted. Predaje v marci 2024 vzrástli o viac ako 400 % v porovnaní s marcom 2023.
„Globálni spotrebitelia najčastejšie nakupujú oblečenie (48 %), knihy (34 %), obuv (24 %), položky zo segmentu dom a záhrada (23 %) a nakoniec techniku/elektroniku (22 %). Zaujímavosťou je, že tretina návštevníkov hľadá pri nákupe na eBay zbierkové predmety.“
Motivácie na nákup používaných položiek sú rôznorodé. Takmer polovica spotrebiteľov nakupuje predávané produkty pre to, aby ušetrili peniaze. Svoje výdavky potom môžu sústrediť na iné oblasti alebo nájsť špecifické položky, ktoré už nie sú dostupné. Udržateľnosť tiež zohráva kľúčovú úlohu, pričom viac ako polovica kupujúcich ju považuje za veľmi dôležitú. Až 94 % ju považuje aspoň za trochu dôležitú a 76 % súhlasí, že sa pre nich udržateľnosť stáva čoraz dôležitejšou.
Pandémia významne ovplyvnila nákupné správanie, pričom viac ako polovica respondentov presunula svoje nákupy do online prostredia. Pochopením týchto poznatkov a prispôsobením stratégií môžu marketéri a ďalší profesionáli z e-commerce sféry využiť rastúci trend recommerce na zlepšenie svojho podnikania a uspokojenie meniaceho sa dopytu spotrebiteľov.