Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
6 min. čítanie

E-shopári, trúfate si zdolať vrchol tržieb počas Black Friday?

Black Friday rok čo rok otvára peňaženky Slovákov. Stačí sa zviezť na vlne nákupného šialenstva. Určite zarobíte, ale rekordné zisky nečakajte. Tie sú za odmenu pre e-shopy, ktoré sa poctivo pripravili. Pridajte sa k nim.

Martin Bartl Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity
E-shopári, trúfate si zdolať vrchol tržieb počas Black Friday?
Zdroj: iStock

Dali sme dokopy niekoľko rád, ktoré sa osvedčili nám a našim partnerom. Vďaka nim vaše tržby porastú ako huby po daždi.

Black Friday na Slovensku

  • Až 94 % Slovákov vie, čo je Black Friday a takmer 40 % z nich ho každoročne s nadšením využíva.
  • Viac ako 63 % lovcov zliav nakupuje online aj v kamenných predajniach.
  • Priemerný Slovák minie viac ako 200 eur na oblečenie, elektroniku a obuv.

Ľudia počas Black Friday ušetria stovky eur

Black Friday nie je len o tržbách, ale aj o zľavách. Tie príležitostne dosahujú hranicu 80 % a viac. Podľa údajov z uplynulých rokov počas Black Friday mali najvyššie zľavy Američania (priemerne 68 %), Kanaďania (66 %) a Ukrajinci (66 %).

Svetový priemer zliav je 55 %.

Kedy zákazníci najčastejšie nakupujú?

Počas Black Friday je aktivita zákazníkov v priebehu dňa vyvážená. Výraznejší pokles nastáva medzi 22 hodinou večer a 7 hodinou ráno. Mierne výkyvy zaznamenávajú e-shopy v čase obeda a večere. Najviac ľudí nakupuje okolo ôsmej večer.

Aktivita Slovákov počas Black Friday na hodinovej báze.

Ako na vyššie tržby?

Na základe skúseností s mnohými e-shopmi vieme, že niektorým sa počas Black Friday darí lepšie. Analyzovali sme dáta, rôzne metriky a zistili sme prečo.

Budujte očakávania s predstihom

Zasejte, aby ste mali čo žať. V prípade Black Friday to platí dvojnásobne. Zákazníkov musíte na mimoriadne výpredaje pripraviť s predstihom. O predajnej akcii informujte už v októbri. Môžete využiť sociálne siete, offline kanály alebo e-mail. Pozor na to, aby váš e-mail neskončil v spame.

Pripravte so svojím tímom plán postupného budovania očakávaní. Gradujte tesne pred Black Friday a odhaľte tie najatraktívnejšie ponuky.

Black Friday potrebuje vlastnú podstránku

Samostatná stránka s akciovým tovarom má hneď niekoľko výhod. V prvom rade na ňu ľahko cielite PPC reklamu.

Okrem toho dokážete:

  • Presne merať výkonnosť akcie.
  • Analyzovať správanie používateľov.

Získané dáta zúžitkujte pri vianočných výpredajoch a budúcoročnom Black Friday.

Nezabudnite na Facebook Pixel

Kľúčom k úspechu dedikovanej web stránky je správne nasadený Facebook Pixel. Vďaka nemu máte prehľad o výsledkoch remarketingu z Facebooku.

Návštevnosť z tejto sociálnej siete je z našich skúseností lacná, výborne zacielená a konvertuje často lepšie ako cold traffic (ľudia, ktorí váš e-shop ešte nenavštívili).

Remarketing generuje návštevnosť

Remarketing síce nevytvára obrat, ale privedie potenciálnych zákazníkov na váš web. Aby nakúpili, potrebujete vyladenú produktovú a objednávkovú stránku. Nákupný proces musí byť prehľadný a jednoduchý.

Pohodlné nakupovanie láka pridávať ďalšie produkty do košíka.

Nepodvádzajte zákazníkov

Mnoho ľudí každý rok naletí na falošné akcie. Podobné skúsenosti vedú zákazníkov k opatrnosti. Myslite na to, že si vašu ponuku a jej výhodnosť overia. Zvyčajne ceny kontrolujú cez Heureku, Amazon alebo Google.

Ako má vyzerať Black Friday akcia?

  • Dôveryhodná akcia je v prvom rade výhodná. Uistite sa, že akciový sortiment má naozaj skvelé ceny. V ideálnom prípade sú počas trvania Black Friday najnižšie na trhu.
  • Stanovte termín, keď výnimočné akcie nenávratne skončia. Po ňom musia z ponuky zmiznúť.

Optimalizujte akcie pre mobilné zariadenia

Polovica sveta nakupuje cez mobil. Google Analytics vám poskytne pomer návštev z mobilných zariadení a desktopu. Porovnajte si najmä dokončené transakcie. Ľahko zistíte, či je váš e-shop optimalizovaný pre smartfóny.

Aby ste z Black Friday vyťažili maximum, odporúčame vytvoriť špeciálnu stránku pre mobilných používateľov. Optimalizujte ju a priveďte na ňu relevantnú návštevnosť len z mobilných zariadení.

Čoraz viac ľudí nakupuje cez mobil. Je váš e-shop pripravený?

Pripravte a promujte relevantný obsah

V období výpredajov využite texty na budovanie očakávaní. Hovorili sme o nich v prvom bode. Skvelým spôsobom sú kampane na sociálnych sieťach, ktoré pomáhajú s výberom darčekov.

Mnohí ľudia využívajú Black Friday práve na nákup vianočných darčekov. Zvyčajne sú nerozhodní a hľadajú doplňujúce informácie. Dajte im ich, pekne zabalené v zaujímavom videu, infografike alebo v texte a ich objednávka bude vaša.

Pozor na výčitky kupujúceho

Prepadne vás ľútosť, keď miniete priveľa peňazí? Už ste mali z nepochopiteľného dôvodu chuť tovar vrátiť? Vaše pocity sú normálne. Dobehli vás „výčitky kupujúceho“, známy fenomén zo psychológie predaja.

Ide o formu ľútosti z toho, že ste minuli peniaze, zväčša impulzívne. Rovnaké pocity majú aj vaši zákazníci. V tej chvíli majú tendenciu zneužiť garancie vrátenia peňazí v snahe dostať ich naspäť.

V e-commerce svete výčitky kupujúceho generujú neoprávnené „reklamácie“ a neželané refundy (vrátenia peňazí).

Ako minimalizovať dopad výčitiek?

  • Dajte zákazníkom bonusy a darčeky, ktoré zdarma navýšia hodnotu objednávky.
  • Tovar dodajte čo najrýchlejšie.
  • Zabezpečte expresné vybavenie podnetov a reklamácií.
  • Ak je to možné, zaraďte klientov s vysokou hodnotou objednávky do VIP klubu s dodatočnými výhodami a benefitmi.

Odporúčame na túto tému knihu o zákazníckej starostlivosti Šťastie doručené (Tony Hsieh).

Povzbuďte kupujúcich k okamžitej reakcii

Pri časovo limitovaných akciách je najdôležitejšie rýchle konanie zákazníka. Dajte im jasne najavo, že ak zľavu zmeškajú, výhodné ceny sú navždy preč.

Využite techniku nedostatku a sociálneho dôkazu:

  1. Nedostatok komunikuje, že zľavy ponúkate len v krátke a časovo obmedzené obdobie. K urgencii pomáha aj odpočet skladových zásob na produktovej stránke.
  2. Techniku sociálneho dôkazu využívajú aj veľké cenové porovnávače. Ukážte potenciálnym zákazníkom, koľko ďalších ľudí má o daný produkt záujem.

Zachráňte obraty z opusteného košíka

Koľko obratu získate, ak znížite mieru opustenia košíka o 1 %?

Zákazníkom, ktorí nedokončia objednávku, sa musíte pripomenúť. Za každú cenu. Na tento účel slúžia remarketingové kampane. Zákazníci pripomienku často ocenia a objednávku dokončia.

Okrem remarketingu fungujú aj profesionálne e-mailové kampane na opustenie košíka.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Vsaďte na dáta

K remarketingu a personalizovaným e-mailom potrebujete správne nastavenú analytiku vrátane modulu Enhanced Ecommerce. Poskytuje doplňujúce dáta o správaní používateľov počas nákupného procesu.

Pripravte sa na vysokú návštevnosť

Skontrolujte spoľahlivosť hostingu, prípadne investujte do stabilnejšieho a robustnejšieho riešenia. Narastajúcu návštevnosť pocítite už pri šírení povedomia o zľavách a zvyčajne trvá aj niekoľko dní po skončení Black Friday.

V rámci dojazdu kampaní môže byť silná aj sobota, tzv. Black Saturday.

Vysoká návštevnosť sa netýka len technológií. Možno budete potrebovať brigádnikov na balenie a odosielanie tovaru. Vopred si premyslite, kde ich zoženiete.

Počas Black Friday čakajte nápor zákazníkov.

Black Friday podložte číslami

E-commerce udalosť roka potrebuje biznis plán. Nebuďte ako väčšina e-shopárov, ktorí robia cenovú politiku a kampane naslepo.

Biznis plán pre Black Friday musíte podložiť skutočnými číslami. Podstatné sú metriky ako odhadovaný počet objednávok, priemerná marža alebo odhadovaná priemerná hodnota objednávky. Od predpokladaných ziskov odpočítajte náklady na Black Friday.

Ste v pluse, keď od vygenerovanej hrubej marže odrátate mimomarketingové náklady?

Pokorte rekordy s Dexfinity

Aby sa váš e-shop nestratil v záplave konkurencie, robte Black Friday profesionálne. Ak neviete, kde získať dáta alebo ako vytvoriť lákavý obsah, využite hodinovú konzultáciu zdarma.

Možno dopadnete, ako jeden z našich partnerov. Pár týždňov po nových nastaveniach kampaní telefonoval, aby sme ich stopli. Nestíhal baliť a expedovať tovar.

Prekročte akékoľvek hranice už dnes na www.dexfinity.com

Zdieľať článok
Martin Bartl
Content Marketing Manager, Dexfinity

Martin pracuje v Dexfinity ako Content Marketing Manager. Okrem plánovania a tvorby obsahu má na starosti aj následnú distribúciu a s tým spojenú kreatívu. Taktiež dohliada na PR spolupráce a eventy.

Tento článok ti prináša

Dexfinity

Dexfinity je strategický partner pre marketing a export vašej spoločnosti. S medzinárodným tímom viac ako 79 e-commerce špecialistov a ako prémiový partner Google Ads, Dexfinity pomáha spoločnostiam prekonať bariéry, ktoré bránia ich rastu. Ponúkajú služby v oblasti PPC reklamy, výkonnostných kampaní, expanzie do zahraničia, SEO, sociálnych sietí, brandových kampaní, webu a UX.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia
5 min. čítanie

Aktuálne trendy lokálnej e-commerce: Automatizácia, efektivita, multichannel a expanzia do zahraničia

E-commerce v Česku a na Slovensku zažíva dynamické zmeny. Automatizácia, AI, multichannel stratégie a expanzia do zahraničia sú kľúčom k úspechu. Ako využiť nové trendy na optimalizáciu procesov, zníženie nákladov a rast na konkurenčnom trhu? Objavte praktické tipy a inovatívne prístupy, ktoré transformujú lokálny online biznis. Odpovedá CEO CEE Radek Klouda zo spoločnosti base..

Radek Klouda Radek Klouda
CEO BaseLinker CZ/SK
Prečítať článok
Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách
4 min. čítanie

Takmer polovica nákupov začína na online trhoviskách

V roku 2024 sa v európskom e-commerce často skloňovali online trhoviská. Zmenili spôsob, akým ľudia objavujú a nakupujú produkty, pričom jednotlivé platformy intenzívne súperia o pozornosť a dôveru zákazníkov. Trhoviská expandujú do strategických regiónov a neustále zlepšujú svoje služby, aby získali konkurenčnú výhodu. Najnovšia správa, založená na odpovediach 4 500 nakupujúcich z piatich krajín, ukazuje, […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?
5 min. čítanie

Doména ako základ úspechu: Čo by mali vedieť podnikatelia v e-commerce?

Výber správnej domény je kľúčom k budovaniu silnej značky a dôveryhodnosti v očiach zákazníkov. Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo je .sk stále prvou voľbou Slovákov? V rozhovore s Petrom Bírom zo spoločnosti SK-NIC sa dozviete napríklad aj to, ako si zabezpečiť krátku a zapamätateľnú adresu a pozrieme sa aj na doménové aukcie.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+