Dali sme dokopy niekoľko rád, ktoré sa osvedčili nám a našim partnerom. Vďaka nim vaše tržby porastú ako huby po daždi.
Black Friday na Slovensku
- Až 94 % Slovákov vie, čo je Black Friday a takmer 40 % z nich ho každoročne s nadšením využíva.
- Viac ako 63 % lovcov zliav nakupuje online aj v kamenných predajniach.
- Priemerný Slovák minie viac ako 200 eur na oblečenie, elektroniku a obuv.
Ľudia počas Black Friday ušetria stovky eur
Black Friday nie je len o tržbách, ale aj o zľavách. Tie príležitostne dosahujú hranicu 80 % a viac. Podľa údajov z uplynulých rokov počas Black Friday mali najvyššie zľavy Američania (priemerne 68 %), Kanaďania (66 %) a Ukrajinci (66 %).
Svetový priemer zliav je 55 %.
Kedy zákazníci najčastejšie nakupujú?
Počas Black Friday je aktivita zákazníkov v priebehu dňa vyvážená. Výraznejší pokles nastáva medzi 22 hodinou večer a 7 hodinou ráno. Mierne výkyvy zaznamenávajú e-shopy v čase obeda a večere. Najviac ľudí nakupuje okolo ôsmej večer.
Ako na vyššie tržby?
Na základe skúseností s mnohými e-shopmi vieme, že niektorým sa počas Black Friday darí lepšie. Analyzovali sme dáta, rôzne metriky a zistili sme prečo.
Budujte očakávania s predstihom
Zasejte, aby ste mali čo žať. V prípade Black Friday to platí dvojnásobne. Zákazníkov musíte na mimoriadne výpredaje pripraviť s predstihom. O predajnej akcii informujte už v októbri. Môžete využiť sociálne siete, offline kanály alebo e-mail. Pozor na to, aby váš e-mail neskončil v spame.
Pripravte so svojím tímom plán postupného budovania očakávaní. Gradujte tesne pred Black Friday a odhaľte tie najatraktívnejšie ponuky.
Black Friday potrebuje vlastnú podstránku
Samostatná stránka s akciovým tovarom má hneď niekoľko výhod. V prvom rade na ňu ľahko cielite PPC reklamu.
Okrem toho dokážete:
- Presne merať výkonnosť akcie.
- Analyzovať správanie používateľov.
Získané dáta zúžitkujte pri vianočných výpredajoch a budúcoročnom Black Friday.
Nezabudnite na Facebook Pixel
Kľúčom k úspechu dedikovanej web stránky je správne nasadený Facebook Pixel. Vďaka nemu máte prehľad o výsledkoch remarketingu z Facebooku.
Návštevnosť z tejto sociálnej siete je z našich skúseností lacná, výborne zacielená a konvertuje často lepšie ako cold traffic (ľudia, ktorí váš e-shop ešte nenavštívili).
Remarketing generuje návštevnosť
Remarketing síce nevytvára obrat, ale privedie potenciálnych zákazníkov na váš web. Aby nakúpili, potrebujete vyladenú produktovú a objednávkovú stránku. Nákupný proces musí byť prehľadný a jednoduchý.
Pohodlné nakupovanie láka pridávať ďalšie produkty do košíka.
Nepodvádzajte zákazníkov
Mnoho ľudí každý rok naletí na falošné akcie. Podobné skúsenosti vedú zákazníkov k opatrnosti. Myslite na to, že si vašu ponuku a jej výhodnosť overia. Zvyčajne ceny kontrolujú cez Heureku, Amazon alebo Google.
Ako má vyzerať Black Friday akcia?
- Dôveryhodná akcia je v prvom rade výhodná. Uistite sa, že akciový sortiment má naozaj skvelé ceny. V ideálnom prípade sú počas trvania Black Friday najnižšie na trhu.
- Stanovte termín, keď výnimočné akcie nenávratne skončia. Po ňom musia z ponuky zmiznúť.
Optimalizujte akcie pre mobilné zariadenia
Polovica sveta nakupuje cez mobil. Google Analytics vám poskytne pomer návštev z mobilných zariadení a desktopu. Porovnajte si najmä dokončené transakcie. Ľahko zistíte, či je váš e-shop optimalizovaný pre smartfóny.
Aby ste z Black Friday vyťažili maximum, odporúčame vytvoriť špeciálnu stránku pre mobilných používateľov. Optimalizujte ju a priveďte na ňu relevantnú návštevnosť len z mobilných zariadení.
Pripravte a promujte relevantný obsah
V období výpredajov využite texty na budovanie očakávaní. Hovorili sme o nich v prvom bode. Skvelým spôsobom sú kampane na sociálnych sieťach, ktoré pomáhajú s výberom darčekov.
Mnohí ľudia využívajú Black Friday práve na nákup vianočných darčekov. Zvyčajne sú nerozhodní a hľadajú doplňujúce informácie. Dajte im ich, pekne zabalené v zaujímavom videu, infografike alebo v texte a ich objednávka bude vaša.
Pozor na výčitky kupujúceho
Prepadne vás ľútosť, keď miniete priveľa peňazí? Už ste mali z nepochopiteľného dôvodu chuť tovar vrátiť? Vaše pocity sú normálne. Dobehli vás „výčitky kupujúceho“, známy fenomén zo psychológie predaja.
Ide o formu ľútosti z toho, že ste minuli peniaze, zväčša impulzívne. Rovnaké pocity majú aj vaši zákazníci. V tej chvíli majú tendenciu zneužiť garancie vrátenia peňazí v snahe dostať ich naspäť.
V e-commerce svete výčitky kupujúceho generujú neoprávnené „reklamácie“ a neželané refundy (vrátenia peňazí).
Ako minimalizovať dopad výčitiek?
- Dajte zákazníkom bonusy a darčeky, ktoré zdarma navýšia hodnotu objednávky.
- Tovar dodajte čo najrýchlejšie.
- Zabezpečte expresné vybavenie podnetov a reklamácií.
- Ak je to možné, zaraďte klientov s vysokou hodnotou objednávky do VIP klubu s dodatočnými výhodami a benefitmi.
Odporúčame na túto tému knihu o zákazníckej starostlivosti Šťastie doručené (Tony Hsieh).
Povzbuďte kupujúcich k okamžitej reakcii
Pri časovo limitovaných akciách je najdôležitejšie rýchle konanie zákazníka. Dajte im jasne najavo, že ak zľavu zmeškajú, výhodné ceny sú navždy preč.
Využite techniku nedostatku a sociálneho dôkazu:
- Nedostatok komunikuje, že zľavy ponúkate len v krátke a časovo obmedzené obdobie. K urgencii pomáha aj odpočet skladových zásob na produktovej stránke.
- Techniku sociálneho dôkazu využívajú aj veľké cenové porovnávače. Ukážte potenciálnym zákazníkom, koľko ďalších ľudí má o daný produkt záujem.
Zachráňte obraty z opusteného košíka
Koľko obratu získate, ak znížite mieru opustenia košíka o 1 %?
Zákazníkom, ktorí nedokončia objednávku, sa musíte pripomenúť. Za každú cenu. Na tento účel slúžia remarketingové kampane. Zákazníci pripomienku často ocenia a objednávku dokončia.
Okrem remarketingu fungujú aj profesionálne e-mailové kampane na opustenie košíka.
Vsaďte na dáta
K remarketingu a personalizovaným e-mailom potrebujete správne nastavenú analytiku vrátane modulu Enhanced Ecommerce. Poskytuje doplňujúce dáta o správaní používateľov počas nákupného procesu.
Pripravte sa na vysokú návštevnosť
Skontrolujte spoľahlivosť hostingu, prípadne investujte do stabilnejšieho a robustnejšieho riešenia. Narastajúcu návštevnosť pocítite už pri šírení povedomia o zľavách a zvyčajne trvá aj niekoľko dní po skončení Black Friday.
V rámci dojazdu kampaní môže byť silná aj sobota, tzv. Black Saturday.
Vysoká návštevnosť sa netýka len technológií. Možno budete potrebovať brigádnikov na balenie a odosielanie tovaru. Vopred si premyslite, kde ich zoženiete.
Black Friday podložte číslami
E-commerce udalosť roka potrebuje biznis plán. Nebuďte ako väčšina e-shopárov, ktorí robia cenovú politiku a kampane naslepo.
Biznis plán pre Black Friday musíte podložiť skutočnými číslami. Podstatné sú metriky ako odhadovaný počet objednávok, priemerná marža alebo odhadovaná priemerná hodnota objednávky. Od predpokladaných ziskov odpočítajte náklady na Black Friday.
Ste v pluse, keď od vygenerovanej hrubej marže odrátate mimomarketingové náklady?
Pokorte rekordy s Dexfinity
Aby sa váš e-shop nestratil v záplave konkurencie, robte Black Friday profesionálne. Ak neviete, kde získať dáta alebo ako vytvoriť lákavý obsah, využite hodinovú konzultáciu zdarma.
Možno dopadnete, ako jeden z našich partnerov. Pár týždňov po nových nastaveniach kampaní telefonoval, aby sme ich stopli. Nestíhal baliť a expedovať tovar.
Prekročte akékoľvek hranice už dnes na www.dexfinity.com