
Austrálsky e-commerce vzrástol na 62,3 miliardy dolárov
Viac ako 4 z 5 austrálskych domácností nakupujú online. V roku 2021 minuli 62,3 miliardy dolárov, čím sa podiel austrálskeho elektronického obchodu na celkovom maloobchodnom predaji zvýšil na 19,3 %.
V celej krajine v roku 2021 zaznamenali metropolitné oblasti medziročný nárast o 12,9 %, zatiaľ čo regionálne miesta vzrástli o 10,6 %. Medzi najobľúbenejšie kategórie produktov, ktoré si spotrebitelia zadovážili online, patrili produkty pre voľnočasové aktivity, obuv, detské produkty a veci pre domáce zvieratá.
5,4 milióna domácností nakupovalo online pravidelne každý mesiac počas celého minulého roka.
Výkonný a generálny riaditeľ skupiny Australia Post Paul Graham uviedol, že “pandémia priniesla zásadnú zmenu v spôsobe, akým Austrálčania žijú, pracujú a nakupujú. E-commerce segment je teraz základom pre austrálske rodiny, ktoré nakupujú všetko od oblečenia až po každodenné potreby pre domácnosť.”
“Hoci sa obmedzenia uvoľnili, návyk Austrálčanov nakupovať online sa nemení. Pretože 5,4 milióna domácností nakupovalo online pravidelne každý mesiac počas celého minulého roka, čo je 39% nárast oproti roku 2019,” dodáva Paul Graham.
Vyšší počet nákupov pomáha vytvárať nové kategórie produktov
V roku 2019 nakupoval priemerný zákazník u 9 jednotlivých predajcov. V roku 2021 sa tento počet zvýšil na 15, pričom počet kategórií sa za rovnaké obdobie zvýšil zo 6 na 8. Zaujímavé je, že sa zmenila aj denná doba, ktorú si ľudia vyberajú na nakupovanie – viac nákupov sa uskutočňuje medzi 14. a 17. hodinou a menej medzi 19. a 22. hodinou.
V snahe udržať rovnaký stúpajúci trend Austrálska pošta v októbri 2021 oznámila, že do polovice tohto roka investuje ďalších 400 miliónov dolárov do nových zariadení, vozového parku a technológií.