Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dvesto e-shopov v Saudskej Arábii čaká pokuta za porušovanie noriem

Saudskoarabské ministerstvo obchodu postúpilo 200 internetových obchodov Výboru pre porušovanie pravidiel elektronického obchodu v krajine, aby uložil právne sankcie za porušovanie noriem. 

Dvesto e-shopov v Saudskej Arábii čaká pokuta za porušovanie noriem

Porušovanie noriem sa týka veľkých aj malých podnikov

Monitorovanie sa týkalo rôznych internetových obchodov vrátane veľkých, stredných a malých podnikov, ktoré predávajú produkty od kozmetiky až po nábytok a elektroniku. Vnútroštátny orgán oznámil povinnosť internetových obchodov zaviesť 13 noriem, ktoré zabezpečujú spoľahlivosť elektronického obchodu, vrátane kontaktného telefónneho čísla či možnosti podať reklamáciu.  

13 noriem, ktoré majú zabezpečiť spoľahlivosť e-shopu

Rada pre elektronický obchod oznámila povinnosť zaviesť 13 štandardov, ktoré musia zabezpečiť spoľahlivosť elektronického obchodu, a to:

1 – Kontaktné telefónne číslo.

2 – E-mail.

3 – Okamžitý chat.

4 – Musí byť zabezpečená spoľahlivá funkcia elektronickej platby prostredníctvom schváleného bankového kanála.

5 – Je potrebné umožniť spotrebiteľovi podať reklamáciu na webovej stránke obchodu.

6 – Umožniť spotrebiteľom podať sťažnosť prostredníctvom sociálnych médií.

7 – Elektronické obchody musia zverejniť presný čas na reakciu na sťažnosti spotrebiteľov.

8 – Je potrebné zverejniť presný čas na vybavenie podanej sťažnosti.

9 – Elektronické obchody musia zverejniť presný čas dodania pred ukončením procesu nákupu a uviesť ho na faktúre.

10 – Elektronické obchody musia v mechanizme podávania sťažností uviesť arabský jazyk.

11 – Na komunikáciu so spotrebiteľmi je dôležité používať arabský jazyk v okamžitých rozhovoroch.

12 – Etikety výrobkov musia byť zobrazené v arabčine.

13 – Elektronické obchody musia poskytovať jasné písomné pravidlá výmeny a vrátenia tovaru.

Ministerstvo obchodu poznamenalo, že e-commerce systém a jeho exekutívne predpisy stanovujú sankcie za porušenie predpisov nasledovne:

1 – Pokuta až do výšky 1 milióna SR.

2 – Zablokovanie a zatvorenie stránky, ktorá sa porušenie predpisov dopustila.

3 – Zákaz vykonávania činnosti.

Ako sa vraví, neznalosť neospravedlňuje, a preto je dôležité poznať legislatívne požiadavky každého trhu, na ktorom vaša spoločnosť pôsobí a vyhnúť sa tak zbytočným prešľapom.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+