Porušovanie noriem sa týka veľkých aj malých podnikov
Monitorovanie sa týkalo rôznych internetových obchodov vrátane veľkých, stredných a malých podnikov, ktoré predávajú produkty od kozmetiky až po nábytok a elektroniku. Vnútroštátny orgán oznámil povinnosť internetových obchodov zaviesť 13 noriem, ktoré zabezpečujú spoľahlivosť elektronického obchodu, vrátane kontaktného telefónneho čísla či možnosti podať reklamáciu.
13 noriem, ktoré majú zabezpečiť spoľahlivosť e-shopu
Rada pre elektronický obchod oznámila povinnosť zaviesť 13 štandardov, ktoré musia zabezpečiť spoľahlivosť elektronického obchodu, a to:
1 – Kontaktné telefónne číslo.
2 – E-mail.
3 – Okamžitý chat.
4 – Musí byť zabezpečená spoľahlivá funkcia elektronickej platby prostredníctvom schváleného bankového kanála.
5 – Je potrebné umožniť spotrebiteľovi podať reklamáciu na webovej stránke obchodu.
6 – Umožniť spotrebiteľom podať sťažnosť prostredníctvom sociálnych médií.
7 – Elektronické obchody musia zverejniť presný čas na reakciu na sťažnosti spotrebiteľov.
8 – Je potrebné zverejniť presný čas na vybavenie podanej sťažnosti.
9 – Elektronické obchody musia zverejniť presný čas dodania pred ukončením procesu nákupu a uviesť ho na faktúre.
10 – Elektronické obchody musia v mechanizme podávania sťažností uviesť arabský jazyk.
11 – Na komunikáciu so spotrebiteľmi je dôležité používať arabský jazyk v okamžitých rozhovoroch.
12 – Etikety výrobkov musia byť zobrazené v arabčine.
13 – Elektronické obchody musia poskytovať jasné písomné pravidlá výmeny a vrátenia tovaru.
Ministerstvo obchodu poznamenalo, že e-commerce systém a jeho exekutívne predpisy stanovujú sankcie za porušenie predpisov nasledovne:
1 – Pokuta až do výšky 1 milióna SR.
2 – Zablokovanie a zatvorenie stránky, ktorá sa porušenie predpisov dopustila.
3 – Zákaz vykonávania činnosti.
Ako sa vraví, neznalosť neospravedlňuje, a preto je dôležité poznať legislatívne požiadavky každého trhu, na ktorom vaša spoločnosť pôsobí a vyhnúť sa tak zbytočným prešľapom.