4 min. čítanie

Ako na dropshipping cez Aliexpress?

Nespornou výhodou AliExpressu je jeho popularita, tisíce dropshippingových dodávateľov a nízka cena produktov. S rastúcou popularitou sa však objavuje aj kritika. Je AliExpress vhodný pre tých, ktorí začínajú s dropshippingom? Aké sú plusy a mínusy používania tejto platformy?

Ako na dropshipping cez Aliexpress?

Čo je dropshipping?

Mnohým tento pojem vysvetľovať netreba, a preto tento odsek kľudne preskočte. Pre vás ostatných, ktorí s dropshippingom začínate, ide o metódu predaja produktov, ktorá prepája e-shop s externým dodávateľom. E-shop teda produkty, ktoré predáva, zvyčajne nemá fyzicky na sklade, objednávky smerujú k dodávateľovi, resp. výrobcovi, ktorý ich posiela rovno platiacemu zákazníkovi. Na Slovensku sa drophisppingom zaoberá napríklad Affilnet

Výhody AliExpress dropshipping

Vďaka obrovskému počtu dropshippingových dodávateľov nie je žiaden problém naplniť svoj e-shop množstvom produktov. Na AliExpresse nájdete dodávateľov takmer z každého segmentu. To je jeden z dôvodov, prečo sa podnikatelia začínajúci s dropshippingom zaujímajú o AliExpress.  

Väčšina dodávateľov na AliExpresse si neúčtuje žiadne náklady na dopravu, takže celkové náklady na spracovanie vašich objednávok sú veľmi nízke.

Ďalšou výhodou je, samozrejme, cena. Produkty na tejto platforme sú zvyčajne oveľa lacnejšie ako produkty od európskych dodávateľov. Mnoho začínajúcich e-shopov láka akási vidina vyššej marže. 

zdroj: Pexels.com

Pre mnohé e-shopy sú tieto faktory rozhodujúce a vyššie spomenuté výhody sú presvedčivým argumentom prečo začať. Ak investujete svoj čas, peniaze a energiu do budovania podnikania, je dobré poznať aj druhú stranu mince a získať reálnejší obraz.

Nevýhody AliExpress dropshipping

AliExpress je prístupný aj ďalším predajcom, ktorí robia presne to, čo vy. Budete sa musieť vysporiadať s množstvom konkurentov a priniesť zákazníkom pridanú hodnotu.

Vďaka globálnej popularite platformy si vaši zákazníci môžu kúpiť rovnaký produkt od vášho dodávateľa aj sami. Sťažuje to budovanie členskej základne. Môžete ich však presvedčiť zákazníckymi službami. 

Asi hlavnou nevýhodou je čas dodania. Väčšina zákazníkov chce, aby ich objednávky prišli do niekoľkých dní, ale na zásielky z Číny bude čakať aj niekoľko týždňov. Zákazníkom musí byť dodacia doba komunikovaná zrozumitelne, vyhnete sa tak množstvu negatívnych recenzií. 

Kvalita produktov. Často sa objavujú recenzie, že zákazníci dostali produkty, ktoré sa líšili od produktov v e-shope. Navyše, informácie o produktoch sú zväčša nesprávne. Niektoré produkty sa dokonca ukázali ako nebezpečné, spôsobovali požiare alebo boli toxické.

Predpisy jednotlivých krajín sa líšia. V mnohých krajinách budú musieť zákazníci v závislosti od celkovej ceny objednávky zaplatiť dane alebo dovozné clá. Zákazníkov na to vždy vopred upozornite. 

Správny výber dodávateľa je extrémne dôležitý

Pri tisícoch dodávateľov nie je samozrejmosťou nájsť toho dobrého, s ktorým budete roky úspešne spolupracovať. Pýtajte sa a hľadajte dostupné informácie. Viete aké majú hodnotenia? Čo hovoria ostatní o ich logistike a kvalite ich produktov? 

Na čo pamätať pri výbere dodávateľa? Vždy si skontrolujte dostupné recenzie a zistite čo najviac informácií.

Okrem kvality a dodacích lehôt sa informujte aj o úrovni poskytovaných služieb. Opýtajte sa na skladové množstvo, výrobné kapacity. Aké veľké sú ich zásoby? Budú schopní držať krok s dopytom, ak sa zrazu objaví veľké množstvo objednávok?

zdroj: Pexels.com

TIP na záver: 

Ak to myslíte s dropshipingom cez AliExpress vážne, vyskúšajte túto radu. Je vcelku rozumné objednať produkty ešte skôr, ako ich pridáte na svoj e-shop. Takto si ich môžete sami vyskúšať, presvedčiť sa o kvalite a zistiť, či poskytnuté informácie o produkte boli správne.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy. marketérov a všetkých fanúšikov ecommerce. Prinášame novinky, trendy, video rozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta ecommerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
5 min. čítanie

Prieskum slovenských e-shopov (E-shop Barometer 2022)

E-shop Barometer je pravidelný prieskum realizovaný medzi slovenskými e-shopmi s rôznorodou ponukou produktov a služieb. Aj uplynulý siedmy ročník, pod taktovkou ui42 v spolupráci s KPMG na Slovensku, priniesol náhľad pod pokrievku slovenskej e-commerce scény. Prečítajte si aké očakávania mali e-shoperi na Vianoce poznačené energetickou krízou a vysokou infláciou. Aké kroky plánujú napríklad aj v […]

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok
4 min. čítanie

E-shopy s automatickým odporúčaním predávajú efektívnejšie

Cieľom každého e-shopu je predávať. V mori konkurencie, možnostiach marketingových nástrojov a narastajúcich očakávaní zákazníkov je však stále náročnejšie dosahovať stanovené ciele. Stačí dnes väčší budget na reklamu, lepší marketing alebo redizajn webu k tomu, aby boli zákazníci spokojnejší a predaj efektívnejší? 

Robo Háger Robo Háger
Marketing Director
Prečítať článok