V rozhovore sa dozviete:
- 01:36 V čom sú lepšie iné ázijské krajiny oproti Číne?
- 02:30 Je každá krajina špecialista na niečo iné?
- 05:16 Dá sa to považovať za diverzifikáciu, keď nevyrábam len v jednej krajine?
- 08:16Aký je reálny benefit nákupu z iných krajín ako z Číny?
- 09:45 Ako prebieha proces výberu výrobcu?
- 13:52 Ktoré produkty musia mať pri dovoze certifikáciu?
- 18:35 Prečo by človek mal využiť služby Infinity Standard?
- 22:06 Kedy sa už oplatí dovoz riešiť?
- 23:23 Kedy sa oplatí vynechať z procesu tretie strany?
- 34:11 Mala by sa na tvorbe obsahu podieľať celá firma?
V čom sú lepšie iné ázijské krajiny oproti Číne?
Tieto možnosti na trhu určite sú, ale pokiaľ sa pozeráme globálne na hlavného hráča, tak ním vždy bude práve Čína. Dovážajú sa odtiaľ napríklad vzduchotechnika, výrobné linky, ale aj iné veľké stroje, čo iné krajiny nevedia tak robiť. Naopak juhovýchodná a južná Ázia začínajú Číne konkurovať vo výrove hračiek, kancelárskych potrieb, či elektroniky. Hlavným dôvodom sú výrobné náklady, ktoré sú tam výrazne nižšie.
Je každá krajina špecialista na niečo iné?
Napríklad Bangladéš by sa dal považovať za domov textilu. Okrem toho je to aj obuv. Vietnam a India sa naopak snaží prebrať od Číny iné prvky výroby. Každá z krajín ma takú svoju mini špecializáciu. Pochádza to aj z histórie. No môžu za to aj vládne programy, alebo vplyv Číny. Na veľtrhoch už možno po novom vidieť čínske spoločnosti, ktoré majú sami fabriky v iných krajinách a pýšia sa tým.
Dá sa to považovať za diverzifikáciu, keď nevyrábam len v jednej krajine?
Nedá sa to úplne globalizovať. Fabriky v iných krajinách ako Číne nie sú vždy vlastnené len práve najľudnatejšou krajinou sveta. Ale čo sa týka napríklad inžinierov a náročnejších procesov, väčšina musí prísť práve z Číny. Výrobné náklady začínajú byť v Číne vyššie, ako v okolitých krajinách, populácia taktiež starne. Aj to sú ďalšie dôvody, prečo sa ľudia obracajú aj na iné trhy.
Aký je reálny benefit nákupu z iných krajín ako z Číny?
Reálne vedia byť niektoré výrobky aj výrazne lacnejšie. Či už vzhľadom na skôr spomínané náklady na výrobu, alebo práve špecializáciu krajiny. Pri veľkých množstvách vecí naopak Čína zohráva stále prím. Majú tam omnoho ďalej procesy, a preto dokážu pokryť aj väčšie dopyty.
Ako prebieha proces výberu výrobcu?
Základný prehľad sa dá urobiť aj na klasických marketplacoch ako Alibaba. Častou chybou je sledovanie produktov na Aliexpresse, ten je zameraný na B2C predaj, takže pre biznis nie je relevantný. V Infinity Standard sa snažia byť pre klientov maximálne transparentní a pomáhajú im počas celého procesu.
Ktoré produkty musia mať pri dovoze certifikáciu?
Pokiaľ idú produkty cez tretiu európsku krajinu, tak sa môže stať, že to neprejde všetko colnicou, takže produkt nezíska certifikáciu. Pokiaľ sú robené produkty na mieru, tak spoločnosť Infinity Standard produkty aj testuje, aby zákazník dostal presne to, čo chcel. Certifikácia sa dá spraviť aj priamo v Číne, kde si zaplatíte laboratórium, ktoré to pre vás otestuje. Ale treba si dávať veľký pozor na falzifikáty. Hračky sú v tomto prípade najprísnejšie práve kvôli deťom. V tesnom závese sú baterky a všetko čo chodí po cestách.
Prečo by človek mal využiť služby Infinity Standard?
Nie je to len o problémoch s certifikátmi a kvalitou objednaného tovaru. Ale taktiež ide o celkové skúsenosti, ktoré spoločnosť na danom trhu má a vie klientom pomôcť. Je tam obrovské množstvo rizík a zapodievať sa po vlastnej ose dovozom je často kontraproduktívne. Práve preto sa oplatí spoľahnúť na overeného partnera.
Kedy sa už oplatí dovoz riešiť?
V Infinity Standard sa snažia s klientami rásť a aj keď má niekto na začiatku menšie požiadavky, dá sa nájsť spoločná reč. Štandardne sa jedná o spolupráce od nejakých 3 tisíc €.
Kedy sa oplatí vynechať z procesu tretie strany?
Keď má spoločnosť zabehnuté procesy a dokáže na túto činnosť vyčleniť ľudí aj ďalšie kapacity. Do skladov v EÚ dokáže prísť akýkoľvek e-shop a vybrať si produkty. Ale týmto sa nikdy neodlíšite. Pokiaľ chcete teda byť unikátny a vytvárať niečo vlastné, je potrebné sa obrátiť priamo na výrobcu. Na veľtrhoch sa dajú získať skvelé kontakty a takto sa viete spojiť aj s potenciálnymi výrobcami, ktorí často ani nefigurujú online. Na Ázijských výstavách viete nabrať množstvo inšpirácie, takže nie je to len o uzatvorení biznisu. Infinity Standard je celkovým prostredníkom pri dovoze tovaru a dokáže vám taktiež poradiť, čo je možno vhodné na predaj a čo nie. Majú s tým bohaté skúsenosti s desiatkami klientov, takže rozhodne to nie je len o oslovení výrobcu.
Ako sa teda chodí na veľtrhy?
Štandardne sa chodí na nejakých 8 až 9 dní. Výstava trvá okolo 5 dní, kde sa rieši najmä biznis a po večeroch sa snažia v spoločnosti pripraviť nejaký kultúrny program. V Infinity Standard vedia zariadiť aj tieto prvky. Celkovo sú pre klientov k dispozícii počas celého procesu, ale nie je to podmienkou, že pokiaľ idete s nimi na výstavu, tak musíte automaticky nadviazať spoluprácu.