Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dôraz na starostlivosť o zamestnancov je pre firmy kľúčová

Firmy si v tomto rýchlom svete uvedomujú požiadavky zamestnancov na pohodu v práci. Podľa nedávnej štúdie spoločnosti MetLife je kultúra zameraná na starostlivosť veľmi dôležitá pre zvýšenie všeobecného šťastia a spokojnosti zamestnancov v práci. Skutočný záujem o zamestnancov v kancelárii aj mimo nej je na bedrách odborníkov na ľudské zdroje.

Dôraz na starostlivosť o zamestnancov je pre firmy kľúčová
Zdroj: Depositphotos

Analýza odhalila podstatnú koreláciu medzi získavaním, rozvojom a udržiavaním talentovaných ľudí a celkovým zdravím, ktoré zahŕňa fyzické, duševné, sociálne a finančné zdravie. Spoločnosti, ktoré konajú s cieľom zvýšiť pohodu zamestnancov, by mali očakávať vyššiu pracovnú spokojnosť, lojalitu, angažovanosť a výkonnosť. Tieto údaje môžu pomôcť tímom ľudských zdrojov navrhnúť iniciatívy, ktoré zahrnú všetky aspekty pohody zamestnancov.

Ak chcú spoločnosti náležite prejaviť starostlivosť, mali by sa sústrediť na kľúčové prvky starostlivosti o zamestnancov:

  1. Profesionálny rozvoj a vzdelávanie
  2. Práca na mieru
  3. Podporná firemná kultúra
  4. Rovnováha medzi pracovným a súkromným životom, flexibilita
  5. Wellness programy a výhody

Riešením týchto problémov môže personálne oddelenie vytvoriť podmienky, vďaka ktorým sa zamestnanci budú cítiť úspešnejší, oceňovanejší a ako dôležitá súčasť firmy.

Zdroj: MetLife

Podľa prieskumu blaho zamestnancov presahuje rámec minimálnej mzdy a bezpečnostných opatrení. Znamená to oceniť úsilie zamestnancov a ich rôznorodé ľudské potreby. Pritom spoločnosti nemusia byť bezchybné; zamestnanci si najviac cenia dôslednosť v úsilí.

Aby sa zvýšila všeobecná pohoda zamestnancov, zamestnanci HR oddelení by mali premýšľať o zaradení oficiálnych (ako napríklad flexibilné benefity) aj neformálnych aktivít (sporadické organizovanie tímových obedov). Tento prístup môže priniesť ďalšie pozitívne výsledky pre zamestnancov, ako aj väčšiu spokojnosť s prácou.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

V štúdii sa tiež zdôrazňuje potreba prispôsobiť prístupy k riešeniu rôznych požiadaviek pracovnej sily. Personalisti musia vytvárať flexibilné programy príťažlivé pre rôzne pracovné sily v rámci jednej spoločnosti, keďže pracoviská sú čoraz rozmanitejšie z hľadiska veku, rás a rodinných situácií.

Hoci súčasné štatistiky ukazujú mierny nárast všeobecnej spokojnosti s prácou a lojality zamestnancov, oba ukazovatele sú stále historicky nízke. To zdôrazňuje, ako veľmi musia spoločnosti ešte stále dávať iniciatívam zameraným na starostlivosť najvyššiu prioritu. Podniky, ktoré dávajú starostlivosti o zamestnancov najvyššiu prioritu, môžu pomôcť obnoviť všeobecné zdravie svojich zamestnancov a tiež pomôcť riešiť alarmujúce trendy vrátane nižšej úrovne spokojnosti mladších generácií.

Efektívne riadenie talentov si konečne vyžaduje kultúru starostlivosti na prvom mieste. Dať starostlivosti najvyššiu prioritu pomáha podnikom vytvárať pracovné prostredie, ktoré je prospešné pre zamestnancov aj pre podnik, a preto podporuje dlhodobý úspech a spokojnosť všetkých.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ako môžu ľudské zdroje podporovať rast e-commerce
2 min. čítanie

Ako môžu ľudské zdroje podporovať rast e-commerce

Úspech v online priestore závisí nielen na dobrej webovej stránke a kvalitnom tovare. Každý skvelý e-shop je výsledkom dobre namazaného stroja s rôznymi zručnosťami, od technicky zdatných vývojárov až po rýchlych doručovateľov. A v centre ohto systému stojí šikovný HR tím, ktorý organizuje dôležité ľudské zložky.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Ako napísať pracovný inzerát, ktorý zachytí tých najlepších uchádzačov
5 min. čítanie

Ako napísať pracovný inzerát, ktorý zachytí tých najlepších uchádzačov

Zaujať uchádzačov o prácu nie je nič ľahké – a zvlášť takých, ktorí sa perfektne hodia na ponúkanú pozíciu aj do vašej firmy. Správne napísaný inzerát vám pritom môže celý proces značne uľahčiť, zefektívniť a ešte prilákať tých najlepších nových kolegov, s ktorými si budete ihneď rozumieť. Ako ho vytvoriť a na čo si dať […]

Zdeno Konečný Zdeno Konečný
Riaditeľ marketingovej agentúry Krejta
Prečítať článok
“Quiet quitting” je problém zle nastavených firiem. Nejde len o výstrelok mileniálov. A to ani v marketingu a e-commerce
6 min. čítanie

“Quiet quitting” je problém zle nastavených firiem. Nejde len o výstrelok mileniálov. A to ani v marketingu a e-commerce

Celkom sa nám rozbehla téma a diskusia na kľúčové slovo “quiet quitting”. Dnes nejdem rozoberať, o čo ide. Viete si to prečítať na Wikipedii, DenníkuN alebo CNBC. V skratke, nejde len o “zlých” a lenivých mladých, ale hlavne o zle nastavené firmy.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+