6 min. čítanie

Dopravcovia boli na druhú vlnu koronavírusu dobre pripravení a vianočnú špičku zvládnu

Nezávislá technologická služba Balikobot.cz, ktorá pomáha firmám agregovať prepravné služby a zefektívniť systém expedície a sledovanie zásielok, zrealizovala rýchly prieskum medzi dopravcami, ktorý zisťoval aktuálny stav českej logistiky naviazaný na opatrenia vlády ČR v súvislosti s druhou vlnou koronavírusu.

Dopravcovia boli na druhú vlnu koronavírusu dobre pripravení a vianočnú špičku zvládnu

Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že českí dopravcovia sa dokázali po jarnej skúsenosti na možnú druhú vlnu pandémiu veľmi dobre pripraviť. Zaviedli prísne bezpečnostné a hygienické opatrenia a väčšinu kancelárskych pozícií presunuli na home office bez dopadu na rozsah a kvalitu poskytovaných služieb. Sú tak dostatočne pripravení zvládnuť tradičný predvianočný nápor.

S príchodom vianočnej špičky dochádza ku každoročnému zvýšeniu objemu doručovaných zásielok, ktorý už teraz dosahuje u niektorých dopravcov rekordný objem.

Kuriéri sú preškolení, ako majú chrániť seba aj zákazníkov pri doručovaní. Používajú ochranné pomôcky, rúška a rukavice, dezinfekčné prostriedky a nepretržite dbajú na dezinfekciu rúk, skenerov a vozidiel. Niektorí dopravcovia inštalovali na kľúčových miestach aj dezinfekčné brány a zaviedli bezkontaktnú alternatívu odovzdávania zásielok bez podpisu.

V súvislosti s poklesom cestovného ruchu vo veľkých mestách, obmedzením premávky v oblasti gastronómie a s premiestnením zamestnancov z kancelárií na home office dochýdza k poklesu prepravy v režimov D+0. Vďaka rastúcemu dopytu po doručení tovaru z eshopov naopak rastie počet zásielok v režimov D+1.

„U našich klientov už zaznamenávame zvýšenie objemu doručovaných zásielok. Ak porovnáme september a október, tak v septembri sa poslalo o 18,5 % zásielok viac. Za október sme zaznamenali v Balíkobote taktiež absolútny rekord, kedy cez nás prešlo celkom 1,8 miliónov zásielok. Tento rast potvrdzujú aj jednotliví dopravcovia, ktorých sme v prieskumu oslovili, aby nám odpovedali na otázky týkajúce sa druhej vlny koronavírusu a aktuálneho stavu ich spoločností,“ hovorí Martin Šauer, CEO nezávslej služby Balíkobot, a dodáva:

„V Balíkobote sme na túto vlnu a vianočný nápor dostatočne pripravení. Rozšírili sme všetky oddelenia tak, aby sme zvládli zvýšený záujem o nových klientov a hlavne garantovali dostupnsoť našej služby tým pôvodným. Dbáme taktiež na bezpečnosť našich zamestnancov, preto pracujeme už niekoľko týždňov v režime home office.“

Aký dopad na vás má druhý vlna koronavírusu a ako sa nariadenia vlády ČR dotýkajú vašej spoločnosti?

„Museli sme opäť previesť väčšinu zamestnancov na home office, rýchlo presmerovať zásielky z uzavretých výdajných miest na otvorené tak, aby sa k nim zákazníci mohli včas dostať a aby sme udržali 100% kvalitu našich služieb. Opäť sme v kontexte zhoršenej epidemiologickej situácie výrazne posilnili bezpečnostné opatrenia vo firme. Znova sme postavili Krízový tím, máme pravidelné statusy v rámci celej skupiny Packeta. Situáciu neustále sledujeme, aby sme boli v prípade potreby schopní rýchlo zareagovať. Všetci šoféri Zásilkovny sú preškolení, sú vybavení rúškami a dezinfekčnými gélmi, vedia, ako sa chrániť pri doručovaní zásielok, a zároveň, že majú rešpektovať preventívne opatrenia zákazníkov. Kvôli opätovnému obmedzeniu predaja v určitých obchodoch je, podobne ako na jar, na prevádzky umožňujúce vyzdvihnutie tovaru a zásielky od tretej strany, teda taktiež výdajné miesta Zásilkovny, udelená výnimka. Internetové obchody tak bez obmedzení môžu naďalej využívať výdajné mieste Zásilkovny k doručovaniu tovaru zákazníkom.“ – Milan Šmíd, marketingový riaditeľ skupiny Packeta / Zásilkovna

„Druhá vlna COVID prišla do hlavnej sezóny. Našou prvoradou úlohou zostáva zaistiť bezpečnosť našich zamestnancov a zákazníkov. Neustále monitorujeme vývoj pandémie a rešpektujeme nariadenia vlády. Naši kuriéri majú ochranné pomôcky, rúška a rukavice, dezinfekčné prostriedky a nepretržite dbajú na dezinfekciu rúk, skenerov a vozidiel. Zaviedli sme bezkontaktnú alternatívu odovzdávania zásielok bez podpisu. Aj v priebehu leta u nás na pracoviskách platili ešte prísnejšie hygienické podmienky ako sa všeobecne odporúčalo. Pripravovali sme sa na možnú druhú vlnu pandémie. Na kľúčových miestach sme inštalovali dezinfekčné brány. Na začiatku pandémie sa nám podarilo presunúť väčšinu kancelárskych pozícií na home office bez dopadu na kvalitu služieb pre zákazníkov, vďaka čomu aj v súčasnosti títo zamestnanci opäť pracujú bez problémov zo svojich domovov.“ – Jakub Tomšovský, obchodný riaditeľ DHL Espress (Czech Republic) s.r.o.

„V súčasnej dobe ešte nedosahujeme takých objemov ako vlani na jar, každopádne očakávame výraznejším zlom. Na tieto objemy sme dobre pripravení a dlhodobo sme ich očakávali. V sezóne, ktorá prichádza, plánujeme doručovať viac ako 200-tisíc zásielok denne. Aj napriek prísnym opatreniam sme ani na jar ani aktuálne nemuseli uzavrieť vlastné pobočky. Ak hovorím o ParcelShopoch, uzavreté sú zhruba 3 %.“ – Milan Loidl, marketingový riaditeľ PPL CZ s.r.o.

„Vzhľadom k tomu, že sme sa na túto alternatívu pripravovali, prepli sme prevádzku do jarného módu a dopad na našu spoločnosť je minimálny. Na všetkých prepravných uzloch GLS v celej Európe sú zavedené prísne hygienické opatrenia a prevádzka prebieha bez prerušenia. V dôsledku vládnych nariadení, ktoré obmedzujú prevádzku niektorých maloobchodných predajní v Českej republike, sa rozhodlo približne 11 % našich partnerov s GLS ParcelShopmi svoje predajne dočasne uzavrieť. Všetky zásielky z týchto výdajných miest sme zadarmo doručili priamo na domáce adresy.“ – Pavel Včela, Division Manager, General Logistics Systems Cez Republic s.r.o.

„Na predstavu, oproti rovnakému obdobiu v roku 2019 sme zaznamenali nárast počtu podaných balíkov o jednu tretinu. Už na začiatku roku, kedy pandémia COVID-19 zosilnela a obmedzila tak prevádzky v oblasti gastronómie, kultúry a cestovného ruchu, sme zaznamenali príliv záujemcov o pracovné pozície v Českej pošte. V priebehu jari sme napríklad v rámci projektu Spolu to zvládneme zamestnali aj hercov a herečky z Hudobného divadla Karlín. V rámci predvianočnej prevádzky tak radi uvítame v našich radoch ďalších pracovníkov.“ – Česká pošta, s.p.

„Z nášho pohľadu vnímame dva hlavné dopady pandémie COVID-19 v Česku a na ostatných trhoch Európskej únie, kde pôsobíme. Nariadenia vlády ČR sa prevažne dotýkajú našich zamestnancov, kedy zamestnávame veľkú časť študentov alebo rodičov s deťmi. Zlín je študentské mesto a odliv študentov a rodičov, ktorí využívajú ošetrovné sa nás veľmi dotýka. Zároveň je našou snahou ponúknuť všetkým našim zamestnancom dostatočnú podporu, aby bola istota práce to posledné, čo aktuálne musia riešiť. Žiadne naše depo našťastie nebolo nútené ukončiť alebo obmedziť prevádzku. Naopak sme prevádzky posilnili a pripravili aj záložný plán v prípade ďalších obmedzení.“ – Pavel Vyoral, CEO Pošta bez hranic

„V súvislosti s poklesom cestovného ruchu vo veľkých mestách a premiestňovaním zamestnancov z kancelárií na home office sme zaznamenali pokles doručovania v režimov D+0. Naopak vďaka rastúcemu dopytu po doručení tovaru z eshopov rastieme v režimoch D+1 a už teraz zaznamenávame každoročný predvianočný nápor. Žiadne depá neuzatvárame ani nič také neplánujeme. Počet kuriérov vždy v tomto období zvyšujeme podľa možností a potreby. V minulých rokoch bol nedostatok kuriérov na trhu následkom nízkej nezamestnanosti. Tento rok je situácia na trhu o niečo lepšia, nie však ideálna.“ – Kateřina Ovesná, obchodní ředitelka MESSENGER a.s.

Zdieľať článok
Tento článok ti prináša

Balíkobot

Balíkobot je inteligentná technológia určená na automatizáciu a zjednodušenie expedície balíkov, paliet a listov. Integruje viac ako 30 prepravcov a umožňuje správu všetkých z jedného miesta vo vašom systéme. Balíkobot je využívaný viac ako 4 000 spokojnými klientmi a za rok 2022 expedoval takmer 30 miliónov balíkov a viac ako milión paliet. Táto technológia vám pomôže zefektívniť a zrýchliť váš expedičný proces, čím šetrí čas aj peniaze.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu
7 min. čítanie

8 tipov pre optimalizáciu feedov a úspešnú online expanziu

Produktové feedy ostávajú pre mnoho e-shopov atraktívnou možnosťou prepojenia produktov v rámci ich online expanzie na nové trhy. Ako efektívne pracovať s feedmi a na čo si dať pozor? Preskúmajte svet produktových feedov a zistite, ako špecializované aplikácie menia pravidlá hry v oblasti správy feedov a uľahčujú e-shopom digitálnu expanziu.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+