Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Dôležitejší ako cena je pre Čechov unikátny produkt, vyplýva z prieskumu

Aké je rozhodujúce kritérium pre úspech v e-commerce? Podľa českých e-shopárov prekvapivo nejde o cenu alebo marketing, ale cestou k získaniu zákazníka je rozhodujúci unikátny produkt. Napriek tomu, že Česi minulý rok vo veľkom šetrili a celej tamojšej ekonomike sa nedarilo, tak práve vďaka kvalitnému produktu vykázal rast tržieb v tomto turbulentnom období takmer každý tretí e-shop v tuzemsku. Vyplýva to z prieskumu, ktorý realizovala spoločnosť Shoptet medzi 1500 online podnikateľmi.

Dôležitejší ako cena je pre Čechov unikátny produkt, vyplýva z prieskumu
Zdroj: Depositphotos

„Hoci český e-commerce ako celok vlani klesal, malí a stredne veľkí podnikatelia šli proti trhu a pokračovali v raste, preto nás zaujímalo, čo im k tomu pomohlo. Aj keby sa zdalo, že Česi sú zvyknutí nakupovať hlavne v zľavách, tak prieskum ukázal, že cena nemusí byť hlavným kritériom. Tá je totiž rozhodujúca najmä pri lacno dovezenom tovare alebo na marketplace. Naopak, špeciálne zamerané obchody s unikátnym tovarom majú svojich stálych a verných zákazníkov,“ uvádza Ivo Mrena, marketingový riaditeľ Shoptetu. Produkt ako taký označilo v prieskume 28 % respondentov za kľúčový pre úspech celého biznisu.

Kvalitná starostlivosť o zákazníkov

Za druhý najdôležitejší zdroj úspechu respondenti označili skúsenosť so zákazníkmi a starostlivosť o klientov, čo uviedlo 14 % respondentov. Patrí sem aj individuálny prístup k zákazníkovi, jednoduchosť platby, dostupnosť produktov a rýchle dodanie.

Tvrdá práca je tretím aspektom, ktorý stál v minulom roku za nárastom biznisu. „E-shop je v podstate niečo ako malý startup, ktorý si vyžaduje kontinuálne úsilie. Čo potvrdzuje 11 % respondentov, ktorí v našom prieskume tento faktor uviedli,“ opisuje Mrena.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Na druhej strane, marketing ako kritérium úspechu sa v prieskume umiestnil na 4. mieste a reklama na 5. mieste. Cena sa umiestnila na 11. mieste. Zaujímavý je aj pohľad na význam sociálnych médií. Tie pre úspech v podnikaní vyzdvihol len každý desiaty e-shop.

Kde vidia odborníci na e-commerce priestor na zlepšenie? Z prieskumu vyplynulo, že v ťažkých ekonomických podmienkach sa darilo najmä tým, ktorých produkty neboli veľmi konkurencieschopné.

„Online podnikatelia často zanedbávajú spokojnosť zákazníkov, čo sa prejavuje napríklad v nízkom využívaní niektorých dôležitých nástrojov, ako je chatová aplikácia na komunikáciu so zákazníkmi, ktorú využíva len 18 % e-shopov, reklamačnú aplikáciu len 3 % z nich a 2 % majú kontaktné centrum, čo je však spôsobené aj veľkosťou e-shopov,” vysvetľuje Ivo Mrena zo spoločnosti Shoptet.

Ďalšie zaujímavé fakty z prieskumu:

  • 44 % prevádzkovateľov nemá zamestnancov a celý e-shop si zabezpečuje samo, 42 % e-shopov má 2 až 5 zamestnancov, 9 % uvádza 6 až 15 zamestnancov, zvyšok zamestnáva viac ako 15 ľudí.
  • 35 % e-shopov má aj kamenný obchod.
  • Z hľadiska marketingu sa e-shopy najčastejšie zameriavajú na sociálne siete (32 % respondentov), SEO a obsahový marketing (24 %), PPC je na treťom mieste s 23 % e-shopov a influencerov využíva 7 % respondentov.

Tlačová správa

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+