
Dohnali technologický dlh a postavili vlastný systém
Dognet doteraz fungoval na krabicovom riešení Post Affiliate Network. Pre potreby východoeurópskeho trhu to roky postačovalo. No ako sieť rástla, pribúdali nové kampane, trhy aj požiadavky klientov. V roku 2021 padlo rozhodnutie vyvinúť si vlastný systém na mieru. Po náročnom procese vývoja, testovania a ladenia prichádza Dognet 2.0, ktorý reflektuje potreby inzerentov a publisherov naprieč regiónom CEE a Balkánom.
Jednoduchšia správa kampaní, detailnejšie dáta, flexibilnejší vývoj
Nový systém mení spôsob sledovania výkonu affiliate kampaní. Základnou zmenou je nasadenie redirect linkov, ktoré prinášajú plnú kontrolu nad UTM parametrami. Dôsledkom čoho by mal prebiehať presnejší zápis konverzií do GA4 či celkovo efektívnejšie sledovanie návštevnosti.
Ďalšou kľúčovou novinkou je sledovanie výkonu až na úrovni konkrétneho projektu publishera – nie iba na úrovni jeho účtu. Inzerenti tak získajú detailnejší prehľad o tom, ktoré konkrétne weby alebo podprojekty prinášajú výsledky. Táto funkcionalita bola dostupná aj doteraz, no pri Dognet 2.0 sa posunula na vyššiu úroveň.
Dognet 2.0 prináša aj:
- Pokročilý reporting a prehľadnejšiu administráciu,
- väčšiu variabilitu nastavení kampaní,
- podrobné prehľady o výkonnosti jednotlivých publisherov,
- napojenie na štatistiky cez REST API,
- možnosť prispôsobiť funkcionalitu na mieru.
Migrácia vrcholí – ostrý štart pre inzerentov je 20. mája
Migrácia publisherov prebehla v prvej polovici roka a podľa Dognetu sa podarilo hladko previesť väčšinu z nich. Od 20. mája sa spúšťa nová administrácia aj pre inzerentov. Tým sa stačí do nového systému len prihlásiť, poprípade aktualizovať napojenie na interné systémy (API).
Najneskôr od septembra bude celá sieť fungovať už len na Dognet 2.0, čo zároveň pripraví pôdu na spustenie nových služieb v roku 2026.
Budúcnosť Dognetu siaha za hranice affiliate
Spustením vlastného systému získava Dognet plnú kontrolu nad ďalším vývojom. Už nie je obmedzený platformou tretej strany, jej prioritami ani harmonogramom. Prvé nové produkty mimo štandardného affiliate marketingu plánuje sieť predstaviť už tento rok. Dognet sa tak profiluje nielen ako výkonnostná sieť, ale aj ako technologický hráč s vlastným vývojom.
„Mohol som firmu predať alebo sa pustiť do náročnej technologickej transformácie. Vybral som si tú ťažšiu cestu. Dnes už viem, že sme dobehli technologický dlh a máme pripravenú pôdu na ďalšie roky,“ hovorí Štefan Polgári, zakladateľ siete Dognet.
Tlačová správa