Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január už čoskoro
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Dlhodobá stratégia je kľúčom k rastu, ukazuje štúdia

Výskum spoločnosti WARC so spoločnosťou Google poskytuje odporúčania, ako dosiahnuť udržateľný rast v celom marketingovom lieviku. Receptom sú vyvážené investície do Marketing Mix Modelingu (MMM), atribúcie a umelej inteligencie. Tieto nástroje vám pomôžu pochopiť komplexné prepojenia medzi marketingovými aktivitami a obchodnými výsledkami, a to v krátkodobom aj dlhodobom horizonte.

Dlhodobá stratégia je kľúčom k rastu, ukazuje štúdia
Zdroj: Depositphotos

Optimalizujte svoj marketingový rozpočet

Podľa metaanalýzy spoločnosti Ipsos zameranej na značky elektronického obchodu prináša optimálne rozdelenie marketingového rozpočtu s 50-60 % investovanými do budovania značky významné výhody. Tento prístup môže maximalizovať výnosy, pretože uprednostňovanie krátkodobých cieľov na úkor dlhodobého budovania značky vedie k zanedbávaniu potenciálnych príjmov generovaných v hornej a strednej časti lievika.

Zdroj: WARC

Od binárneho prístupu k integrácii

WARC odporúča, aby marketéri upustili od tradičného rozdelenia rozpočtu na značku a výkon a investovali do marketingu v rámci celého lievika. Podľa štúdie spoločnosti Nielsen vykonanej pre spoločnosť Google vedie zvýšenie povedomia o značke o 1 % k 0,6 % zvýšeniu dlhodobého predaja spolu s 0,4 % zvýšením krátkodobého predaja. Výskum tiež zistil, že zvýšenie nákupného zámeru o 1 % vedie k 0,7 % zvýšeniu krátkodobého predaja a 0,2 % zvýšeniu dlhodobého predaja. Toto prepojenie značkových a výkonnostných aktivít naznačuje, že pri zameraní sa výlučne na krátkodobú návratnosť investícií sa môže prehliadnuť značná mediálna návratnosť generovaná práve dlhodobým budovaním značky.

Zdroj: WARC

Prečo je Marketing Mix Modeling kľúčový?

MMM zažíva renesanciu ako nástroj, ktorý poskytuje integrovaný pohľad na mediálne investície. Pomáha optimalizovať rozdelenie rozpočtu medzi jednotlivé kanály, stanoviť referenčné hodnoty a informovať o strategickom plánovaní. Marketéri elektronického obchodu sa tak môžu rozhodnúť, či budú využívať interné riešenia alebo externé modely na základe špecifických potrieb a úrovne odborných znalostí svojej spoločnosti. Kombinácia MMM s atribúciou a experimentovaním poskytuje robustný rámec na optimalizáciu investícií a testovanie poznatkov.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

AI ako hnacia sila rýchlejšieho a presnejšieho rozhodovania

Využívanie riešení umelej inteligencie v marketingu poskytuje nový spôsob rýchlejšieho a podrobnejšieho získavania informácií, ktoré môžu marketérom pomôcť pružne reagovať a upravovať rozpočty v súlade s aktuálnymi a dlhodobými cieľmi. AI umožňuje priebežné získavanie poznatkov a efektívne riadenie zdrojov, čo je pre podniky v rýchlo sa meniacom digitálnom prostredí kľúčové.

Holistický prístup k stratégii

Dlhodobé mediálne účinky sú kľúčom k rastu značky a maximalizácii zisku. Prístupy založené výlučne na krátkodobej návratnosti investícií môžu viesť k stratám spojeným s potenciálnym zanedbaním dôležitých aktivít, najmä tých, ktoré prispievajú k rastu značky. Obohatenie marketingovej stratégie o integrovaný prístup – zahŕňajúci dlhodobé aj krátkodobé ciele – môže značke poskytnúť významnú konkurenčnú výhodu z hľadiska udržateľného rastu a efektívnosti investícií.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?
4 min. čítanie

88 % spotrebiteľov chce kombinovať online a offline nakupovanie. Ako sa prispôsobiť omnichannel štandardu?

Najnovšia výročná správa spoločnosti Bazaarvoice Shopper Experience Index (SEI) prináša nové poznatky o tom, kam sa uberajú očakávania súčasných nakupujúcich. Prieskum sa uskutočnil na vzorke viac ako 8 000 zákazníkov z krajín ako USA, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Kanada, Austrália a India. Prečo je omnichannel buzzwordom súčasnosti? A ktoré stratégie si musia značky osvojiť, aby […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Čo je Guerilla Marketing?
3 min. čítanie

Čo je Guerilla Marketing?

Guerilla marketing je inovatívna reklamná stratégia, ktorá využíva prekvapenie a nekonvenčné metódy na propagáciu produktov alebo služieb. Tento prístup je obzvlášť účinný pri upútaní pozornosti spotrebiteľov na preplnenom trhu, pričom sa často spolieha skôr na kreativitu a nízkonákladovú taktiku než na tradičné mediálne kanály. Guerilla marketing je spôsob, ako sa firma môže dostať k slovu […]

Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+