2 min. čítanie

Disney rastie na všetkých dôležitých frontoch. Dotiahne sa na Netflix?

Spoločnosť Disney musela kvôli covidu zatvoriť svoje Disneyland parky v Ázií. V porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom však svoje tržby v segmente zábavných parkov zdvojnásobila na 6,7 miliardy USD. Zároveň oznámila nárast počtu predplatiteľov na všetkých svojich mediálnych platformách. 

Disney rastie na všetkých dôležitých frontoch. Dotiahne sa na Netflix?

Spoločnosť sa spamätáva z obmedzení, ktoré jej parky zatvorili

Segment zábavných parkov spoločnosti Disney v porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom zdvojnásobil tržby na 6,7 miliardy USD. Dôvodom rastu je zvýšenie návštevnosti, rezervácie hotelov a obnovenie plavby výletných lodí, ako aj vyššie ceny vstupeniek a vyššie výdavky na jedlo, nápoje a tovar.

Okrem toho nie všetky medzinárodné parky boli v poslednom štvrťroku plne otvorené.  Niektoré fungovali v obmedzenom režime. Zatiaľ čo hongkonskú lokalitu opäť sprístupnili, Šanghaj zostáva zatvorený. McCarthy poznamenal, že v aktuálnom štvrťroku príde spoločnosť kvôli týmto obmedzeniam o ďalších 350 miliónov USD.

Počet predplatiteľov služby Disney+ rastie

Spoločnosť Disney v stredu oznámila nárast počtu predplatiteľov jej streamovacích služieb. Zároveň varovala, že stále pociťuje vplyv Covidu a svoje zábavné parky v Ázii musela dočasne zatvoriť. Celkový počet predplatiteľov služby Disney+ vzrástol v druhom štvrťroku na 137,7 milióna, čo je viac, ako predpokladali analytici. Tí podľa StreetAccount očakávali nárast predplatiteľov na úrovni 135 miliónov.

“V druhom štvrťroku sme dosiahli vynikajúce výsledky, vrátane fantastických výsledkov v našich parkoch a pokračujúceho rastu streamovacích služieb. Pribudlo 7,9 milióna predplatiteľov služby Disney+ a celkový počet predplatiteľov na všetkých našich platformách DTC presiahol 205 miliónov. Opäť sme dokázali, že hráme vlastnú ligu,” uviedol v stredajšom vyhlásení generálny riaditeľ Bob Chapek

Obavy investorov

Akcie spoločnosti Disney sa od januára prepadli o 30 % a investorov zaujíma, či spoločnosť dokáže udržať svoj rast v oblasti streamovacích služieb. Zároveň očakávajú ako by zvýšená inflácia a prípadná recesia mohli ovplyvniť jej ďalšie obchodné aktivity. Konkurenčný Netflix totiž v poslednom štvrťroku zaznamenal stratu 200 000 predplatiteľov, čo je prvý pokles platených používateľov za viac ako desať rokov. Vyhliadky na druhý štvrťrok sú ešte horšie. Spoločnosť očakáva celosvetovú stratu 2 miliónov platených predplatiteľov

V kontraste so spoločnosťou Netflix, ktorá momentálne prežíva náročné obdobie, sa Disney doťahuje na svojho najväčšieho konkurenta a čoskoro sa môže stať jednotkou na trhu streamovacích platforiem.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?
3 min. čítanie

Čo si myslia Česi o AI pri nakupovaní módy?

V roku 2023 sme zaznamenali prelom v oblasti generatívnych systémov založených na umelej inteligencii (AI), od telefonických rozhovorov s virtuálnymi operátormi až po automaticky personalizované odporúčania produktov a virtuálnych nákupných asistentov. Algoritmy strojového učenia sú dnes všadeprítomné, ale čo si o zavádzaní AI vo svete módy myslia českí spotrebitelia? Aké nové nástroje poznajú a ktoré […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+