
Tieto zistenia vyplývajú zo správy o prieskume, ktorý na objednávku spoločností Intershop a Evident uskutočnila spoločnosť Copperberg. Tento prieskum realizovala u 50 európskych B2B výrobcov s obratom minimálne 250 miliónov eur. B2B výrobcovia sú ochotní výrazne investovať do digitalizácie. Podľa 41 % respondentov je to spôsobené potrebou expandovať a využívať nové zdroje príjmov.
Výrobcovia tiež pociťujú potrebu vytvoriť nové obchodné modely (24 %) v dôsledku globálneho prechodu na digitálne riešenia. Okrem toho, 19 percent chce implementáciou digitálnych nástrojov zvýšiť produktivitu, zvýšiť príjmy alebo znížiť náklady.
Investície do digitalizácie
Pohľad na rozpočet B2B spoločností a plánované investície do digitálnych obchodných stratégií tieto zistenia iba potvrdzuje. Najmenej 83 % výrobcov zvýši v tomto roku svoj rozpočet až o 20 %. Menšia skupina zachová rovnaký rozpočet ako vlani (15 percent), zatiaľ čo 2 percentá výrobcov znížia svoj rozpočet o 1 až 20 percent.
“Odpovede zdôrazňujú potrebu výrobcov investovať do vhodných technológií a posilniť ľudské zdroje, aby mohli ďalej optimalizovať zákaznícku skúsenosť B2B a dlhodobo konkurovať na globálnej úrovni,” zdôrazňuje Lisa Hellqvist, výkonná riaditeľka spoločnosti Copperberg.

zdroj: Pexels.com
Najmenej 71 percent respondentov uviedlo, že ich organizácie majú ambíciu posunúť svoju digitalizáciu v roku 2022 na ďalšiu úroveň. Z tejto skupiny sa 24 % chce stať lídrami na trhu vďaka svojim digitálnym obchodným stratégiám.
Najmenej 83 % výrobcov zvýši v tomto roku svoj rozpočet až o 20 %.
Väčšina popredných organizácií je na úrovni digitálnej vyspelosti potrebnej na dosiahnutie týchto cieľov. Najmenej 44 percent si myslí, že ich digitálne nástroje sú na rovnakej úrovni ako konkurencia, 31 percent je už vpredu a 2 percentá tvrdia, že sú ďaleko vpredu.
“Vzhľadom na to, že zákazníci uprednostňujú pri nákupe výsledky pred produktami, služby sa stávajú rozhodujúcou súčasťou modelu príjmov. Zákazník bude vyhľadávať informácie online a očakáva aj úplnú dostupnosť zásob; informácie by mali byť priamočiare a transparentné, čoho katalyzátorom je práve e-commerce,” uviedla v správe Lisa Hellqvistová zo spoločnosti Copperberg.