3 min. čítanie

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Mladí Indi trávia veľa času online a ovplyvňujú vývoj ekonomiky. YouTube a Meta môžu očakávať rýchly rast príjmov z videí, tvrdia analytici. 

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Podľa Financial Times rast digitálnej reklamy v Indii prudko stúpa a marketéri vsádzajú na to, že streamovanie videa, influenceri a online nakupovanie si v najľudnatejšej krajine sveta získajú viac spotrebiteľov. Vysoký nárast je zapríčinený mladým obyvateľstvom. Z 1,4 miliardy Indov je viac ako polovica mladšia ako 30 rokov a trávi čoraz viac času online.

Prognózy spoločnosti Omdia, ktorá sa zaoberá výskumom technológií, ukazujú, že online reklama sa stane jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov rýchlo sa rozvíjajúcej digitálnej ekonomiky v Indii. Predpovede naznačujú, že India do roku 2027 bude najrýchlejšie rastúcou digitálnou ekonomikou na svete a zaznamená 9,6-percentný ročný rast. Predpokladá sa tiež, že v tomto období bude krajina zaznamenávať najrýchlejší rast príjmov z online reklamy na svete, a to so zloženou ročnou mieru rastu na úrovni 12,7 %.

Čísla, ktoré zaujali aj veľké spoločnosti

Odhady súčasného reklamného trhu v Indii sú na úrovni 15 až 16 miliárd dolárov, z čoho digitálna reklama predstavuje niečo viac ako 9 miliárd dolárov. „Digitál je na indickej úrovni jednoznačne číslo jeden. Dnes predbehol televíziu a v nasledujúcich rokoch pravdepodobne zastane 55 až 60 percent výdavkov na reklamu,“ hovorí Abhishek Mukherjee, obchodný riaditeľ nákupnej agentúry The Media Ant so sídlom v Bengalúre.

V rýchlom zavádzaní digitálnych kanálov vidia prínos veľké technologické spoločnosti YouTube a Meta. Podľa spoločnosti Omdia môžu očakávať, že ich príjmy z videoreklamy v Indii porastú v stredných až vysokých percentách až do roku 2025. V minulom roku dosiahli príjmy z videoreklamy lídra na trhu YouTube v Indii 57,5 miliardy rupií (približne 690 miliónov USD), čo predstavuje 20-percentný medziročný rast, pričom šlo o najpomalší rast za niekoľko rokov. 

Miestne alternatívy pre influencerov

Čínsky TikTok bol v Indii zakázaný a presadili sa skôr domáce alternatívy, ako napríklad Josh. Pre marketérov môžu byť autori krátkeho videoobsahu cenným prínosom. Tvorcovia dokážu osloviť spotrebiteľov aj mimo veľkých miest a využiť pritom ich materinský jazyk. „Existujú influenceri, ktorí majú rovnakú sledovanosť v Dillí, Bombaji alebo Bengalúre, a sú značky, ktoré po nich naozaj idú, sú to najžiadanejší influenceri,“ hovorí Mukherjee z The Media Ant. „Potom tu je celý zoznam nano influencerov s počtom sledovateľov pod 100 000 … ale vyvíjajú sa veľmi rýchlo a každý z nich zastáva v očiach publika veľmi jedinečné miesto.“ Mukherjee zároveň dopĺňa, že jeho klienti majú čoraz väčší záujem o využívanie nano influencerov, aby šírili svoje posolstvo v mnohých indických jazykoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+