Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Mladí Indi trávia veľa času online a ovplyvňujú vývoj ekonomiky. YouTube a Meta môžu očakávať rýchly rast príjmov z videí, tvrdia analytici. 

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Podľa Financial Times rast digitálnej reklamy v Indii prudko stúpa a marketéri vsádzajú na to, že streamovanie videa, influenceri a online nakupovanie si v najľudnatejšej krajine sveta získajú viac spotrebiteľov. Vysoký nárast je zapríčinený mladým obyvateľstvom. Z 1,4 miliardy Indov je viac ako polovica mladšia ako 30 rokov a trávi čoraz viac času online.

Prognózy spoločnosti Omdia, ktorá sa zaoberá výskumom technológií, ukazujú, že online reklama sa stane jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov rýchlo sa rozvíjajúcej digitálnej ekonomiky v Indii. Predpovede naznačujú, že India do roku 2027 bude najrýchlejšie rastúcou digitálnou ekonomikou na svete a zaznamená 9,6-percentný ročný rast. Predpokladá sa tiež, že v tomto období bude krajina zaznamenávať najrýchlejší rast príjmov z online reklamy na svete, a to so zloženou ročnou mieru rastu na úrovni 12,7 %.

Čísla, ktoré zaujali aj veľké spoločnosti

Odhady súčasného reklamného trhu v Indii sú na úrovni 15 až 16 miliárd dolárov, z čoho digitálna reklama predstavuje niečo viac ako 9 miliárd dolárov. “Digitál je na indickej úrovni jednoznačne číslo jeden. Dnes predbehol televíziu a v nasledujúcich rokoch pravdepodobne zastane 55 až 60 percent výdavkov na reklamu,” hovorí Abhishek Mukherjee, obchodný riaditeľ nákupnej agentúry The Media Ant so sídlom v Bengalúre.

V rýchlom zavádzaní digitálnych kanálov vidia prínos veľké technologické spoločnosti YouTube a Meta. Podľa spoločnosti Omdia môžu očakávať, že ich príjmy z videoreklamy v Indii porastú v stredných až vysokých percentách až do roku 2025. V minulom roku dosiahli príjmy z videoreklamy lídra na trhu YouTube v Indii 57,5 miliardy rupií (približne 690 miliónov USD), čo predstavuje 20-percentný medziročný rast, pričom šlo o najpomalší rast za niekoľko rokov. 

Miestne alternatívy pre influencerov

Čínsky TikTok bol v Indii zakázaný a presadili sa skôr domáce alternatívy, ako napríklad Josh. Pre marketérov môžu byť autori krátkeho videoobsahu cenným prínosom. Tvorcovia dokážu osloviť spotrebiteľov aj mimo veľkých miest a využiť pritom ich materinský jazyk. “Existujú influenceri, ktorí majú rovnakú sledovanosť v Dillí, Bombaji alebo Bengalúre, a sú značky, ktoré po nich naozaj idú, sú to najžiadanejší influenceri,” hovorí Mukherjee z The Media Ant. “Potom tu je celý zoznam nano influencerov s počtom sledovateľov pod 100 000 … ale vyvíjajú sa veľmi rýchlo a každý z nich zastáva v očiach publika veľmi jedinečné miesto.” Mukherjee zároveň dopĺňa, že jeho klienti majú čoraz väčší záujem o využívanie nano influencerov, aby šírili svoje posolstvo v mnohých indických jazykoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára
1 min. čítanie

Aukcie unikátnych .sk domén pokračujú od 15. januára

Dňa 15. januára spúšťa spoločnosť SK-NIC druhé kolo aukcií 1- a 2-znakových .sk domén! Domény ako a.sk, 1.sk alebo bb.sk už majú majiteľa po prvom kole. 0.sk, x.sk, at.sk a ďalšie však ešte zostávajú v hre do ďalších aukcií. Pozrite si zoznam domén, z ktorých budeme vyberať v najbližšom kole.  Nezmeškajte príležitosť byť majiteľom unikátnej […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %
3 min. čítanie

Slovenský e-commerce konečne v zelených číslach. Rok 2024 narástol o 6 %

Internetové nákupy na Slovensku po dvoch rokoch korekcie znovu narástli, a to o výrazných +6 %. Kľúčový posledný kvartál dosiahol dokonca rast až +7 %, čo potvrdilo predvianočné dohady, že Slováci nebudú na Vianociach šetriť. Prekvapivým skokanom roka sú solárne zostavy, ktoré medziročne narástli o neuveriteľných +1137 %. Kam sa uberal slovenský e-commerce  v roku […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+