Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Mladí Indi trávia veľa času online a ovplyvňujú vývoj ekonomiky. YouTube a Meta môžu očakávať rýchly rast príjmov z videí, tvrdia analytici. 

Digitálna reklama v Indii predstavuje najrýchlejšie rastúcu online ekonomiku na svete

Podľa Financial Times rast digitálnej reklamy v Indii prudko stúpa a marketéri vsádzajú na to, že streamovanie videa, influenceri a online nakupovanie si v najľudnatejšej krajine sveta získajú viac spotrebiteľov. Vysoký nárast je zapríčinený mladým obyvateľstvom. Z 1,4 miliardy Indov je viac ako polovica mladšia ako 30 rokov a trávi čoraz viac času online.

Prognózy spoločnosti Omdia, ktorá sa zaoberá výskumom technológií, ukazujú, že online reklama sa stane jedným z najrýchlejšie rastúcich segmentov rýchlo sa rozvíjajúcej digitálnej ekonomiky v Indii. Predpovede naznačujú, že India do roku 2027 bude najrýchlejšie rastúcou digitálnou ekonomikou na svete a zaznamená 9,6-percentný ročný rast. Predpokladá sa tiež, že v tomto období bude krajina zaznamenávať najrýchlejší rast príjmov z online reklamy na svete, a to so zloženou ročnou mieru rastu na úrovni 12,7 %.

Čísla, ktoré zaujali aj veľké spoločnosti

Odhady súčasného reklamného trhu v Indii sú na úrovni 15 až 16 miliárd dolárov, z čoho digitálna reklama predstavuje niečo viac ako 9 miliárd dolárov. “Digitál je na indickej úrovni jednoznačne číslo jeden. Dnes predbehol televíziu a v nasledujúcich rokoch pravdepodobne zastane 55 až 60 percent výdavkov na reklamu,” hovorí Abhishek Mukherjee, obchodný riaditeľ nákupnej agentúry The Media Ant so sídlom v Bengalúre.

V rýchlom zavádzaní digitálnych kanálov vidia prínos veľké technologické spoločnosti YouTube a Meta. Podľa spoločnosti Omdia môžu očakávať, že ich príjmy z videoreklamy v Indii porastú v stredných až vysokých percentách až do roku 2025. V minulom roku dosiahli príjmy z videoreklamy lídra na trhu YouTube v Indii 57,5 miliardy rupií (približne 690 miliónov USD), čo predstavuje 20-percentný medziročný rast, pričom šlo o najpomalší rast za niekoľko rokov. 

Miestne alternatívy pre influencerov

Čínsky TikTok bol v Indii zakázaný a presadili sa skôr domáce alternatívy, ako napríklad Josh. Pre marketérov môžu byť autori krátkeho videoobsahu cenným prínosom. Tvorcovia dokážu osloviť spotrebiteľov aj mimo veľkých miest a využiť pritom ich materinský jazyk. “Existujú influenceri, ktorí majú rovnakú sledovanosť v Dillí, Bombaji alebo Bengalúre, a sú značky, ktoré po nich naozaj idú, sú to najžiadanejší influenceri,” hovorí Mukherjee z The Media Ant. “Potom tu je celý zoznam nano influencerov s počtom sledovateľov pod 100 000 … ale vyvíjajú sa veľmi rýchlo a každý z nich zastáva v očiach publika veľmi jedinečné miesto.” Mukherjee zároveň dopĺňa, že jeho klienti majú čoraz väčší záujem o využívanie nano influencerov, aby šírili svoje posolstvo v mnohých indických jazykoch.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+