
Nestlé S.A. je najväčším producentom potravín a nápojov na svete. Zameriava sa na výrobu detskej výživy, balenej vody, raňajkových cereálií, kávy a čaju, cukroviniek, zmrzliny, mrazených potravín, potravín pre domáce zvieratá a občerstvenia. Vo svojom portfóliu má aj také značky ako Nescafé, KitKat, Nespresso, Maggi, Toll House a Milo.
Ambiciózny plán
Spoločnosť pripravila ambiciózny plán, podľa ktorého má podiel elektronického obchodu predstavovať 25 % zo všetkých tržieb spoločnosti a to už v roku 2025.
“Nestlé urýchľuje svoju digitálnu transformáciu založenú na údajoch vo všetkých kategóriách a geografických oblastiach,” povedal Bernard Meunier, výkonný viceprezident na výročnom dni investorov v Barcelone minulý týždeň. Podľa Nestlé je digitalizácia kľúčovou zložkou ďalšieho obchodného úspechu.
V súčasnosti tvorí elektronický obchod približne 15 % celkového predaja spoločnosti Nestlé. Oproti roku 2018 ide o 8 percentný nárast. Žiadne ďalšie konkrétne údaje o predaji prostredníctvom elektronického obchodu však Menuier neuviedol. Vo fiškálnom roku 2021 spoločnosť vykázala celkové tržby vo výške 95,71 mld.

zdroj: Nestlé
Digitálna transformácia spoločnosti
“Digitalizácia sa týka všetkých aspektov podnikania Nestlé, od riadenia dodávateľského reťazca cez výrobu až po marketing a predaj, čím sa Nestlé pevne etabluje na špici potravinárskeho a nápojového priemyslu,” uvádza spoločnosť.
Cieľom je vytvoriť konkurenčnú výhodu prostredníctvom údajov, umelej inteligencie, automatizácie a prediktívnej analýzy. Napríklad koncom roka 2019 spoločnosť Nestlé vybavila 100 tovární “kolaboratívnymi robotmi”. Tie komunikujú s ľuďmi v spoločnom priestore alebo pracujú bezpečne v ich blízkosti.
“Očakávame, že do roku 2025 zvýšime investície do digitálneho marketingu o 50 % a takmer zdvojnásobíme podiel elektronického obchodu,” uvádza spoločnosť.