2 min. čítanie

Digitalizácia je pre Nestlé kľúčom k úspechu

Spoločnosť Nestlé pripravila ambiciózny plán digitalizácie spoločnosti. Do roku 2025 chce zdvojnásobiť podiel elektronického obchodu na všetkých tržbách spoločnosti. Jej cieľom je transformovať svoju činnosť a vytvoriť konkurenčnú výhodu prostredníctvom údajov, umelej inteligencie, automatizácie a prediktívnej analýzy.

Digitalizácia je pre Nestlé kľúčom k úspechu

Nestlé S.A. je najväčším producentom potravín a nápojov na svete. Zameriava sa na výrobu detskej výživy, balenej vody, raňajkových cereálií, kávy a čaju, cukroviniek, zmrzliny, mrazených potravín, potravín pre domáce zvieratá a občerstvenia. Vo svojom portfóliu má aj také značky ako Nescafé, KitKat, Nespresso, Maggi, Toll House a Milo. 

Ambiciózny plán

Spoločnosť pripravila ambiciózny plán, podľa ktorého má podiel elektronického obchodu predstavovať 25 % zo všetkých tržieb spoločnosti a to už v roku 2025.

“Nestlé urýchľuje svoju digitálnu transformáciu založenú na údajoch vo všetkých kategóriách a geografických oblastiach,” povedal Bernard Meunier, výkonný viceprezident na výročnom dni investorov v Barcelone minulý týždeň. Podľa Nestlé je digitalizácia kľúčovou zložkou ďalšieho obchodného úspechu.

V súčasnosti tvorí elektronický obchod približne 15 % celkového predaja spoločnosti Nestlé. Oproti roku 2018 ide o 8 percentný nárast. Žiadne ďalšie konkrétne údaje o predaji prostredníctvom elektronického obchodu však Menuier neuviedol. Vo fiškálnom roku 2021 spoločnosť vykázala celkové tržby vo výške 95,71 mld.

zdroj: Nestlé

Digitálna transformácia spoločnosti 

“Digitalizácia sa týka všetkých aspektov podnikania Nestlé, od riadenia dodávateľského reťazca cez výrobu až po marketing a predaj, čím sa Nestlé pevne etabluje na špici potravinárskeho a nápojového priemyslu,” uvádza spoločnosť.

Cieľom je vytvoriť konkurenčnú výhodu prostredníctvom údajov, umelej inteligencie, automatizácie a prediktívnej analýzy. Napríklad koncom roka 2019 spoločnosť Nestlé vybavila 100 tovární “kolaboratívnymi robotmi”. Tie komunikujú s ľuďmi v spoločnom priestore alebo pracujú bezpečne v ich blízkosti.

“Očakávame, že do roku 2025 zvýšime investície do digitálneho marketingu o 50 % a takmer zdvojnásobíme podiel elektronického obchodu,” uvádza spoločnosť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov
4 min. čítanie

Zľavy už nestačia na to, aby ste si udržali vernosť zákazníkov

Kupujúci dnes menia značky častejšie než kedykoľvek predtým. Vernosť zákazníkov sa rozpadá a tradičné taktiky – ako cenové akcie či zľavové kódy – prestávajú fungovať. Nové zistenia prieskumu EMARKETER a Bloomreach ukazujú, že ak chcú značky získať a udržať si verných zákazníkov, musia sa zamerať na to podstatné: budovať dôveru, pracovať s emóciami a dodať […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia
2 min. čítanie

Meta predstavuje nové nástroje pre e-commerce: Omnichannel reklamy, AI a nové umiestnenia

Meta zavádza nové nástroje a vylepšenia reklamných nástrojov zamerané na podporu maloobchodných a internetových obchodov. Spoločnosť naďalej investuje do modelov umelej inteligencie a rozširuje možnosti pre inzerentov, aby maximalizovali predajné výsledky online aj v kamenných predajniach.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+