2 min. čítanie

Digitalizácia je pre Nestlé kľúčom k úspechu

Spoločnosť Nestlé pripravila ambiciózny plán digitalizácie spoločnosti. Do roku 2025 chce zdvojnásobiť podiel elektronického obchodu na všetkých tržbách spoločnosti. Jej cieľom je transformovať svoju činnosť a vytvoriť konkurenčnú výhodu prostredníctvom údajov, umelej inteligencie, automatizácie a prediktívnej analýzy.

Digitalizácia je pre Nestlé kľúčom k úspechu

Nestlé S.A. je najväčším producentom potravín a nápojov na svete. Zameriava sa na výrobu detskej výživy, balenej vody, raňajkových cereálií, kávy a čaju, cukroviniek, zmrzliny, mrazených potravín, potravín pre domáce zvieratá a občerstvenia. Vo svojom portfóliu má aj také značky ako Nescafé, KitKat, Nespresso, Maggi, Toll House a Milo. 

Ambiciózny plán

Spoločnosť pripravila ambiciózny plán, podľa ktorého má podiel elektronického obchodu predstavovať 25 % zo všetkých tržieb spoločnosti a to už v roku 2025.

“Nestlé urýchľuje svoju digitálnu transformáciu založenú na údajoch vo všetkých kategóriách a geografických oblastiach,” povedal Bernard Meunier, výkonný viceprezident na výročnom dni investorov v Barcelone minulý týždeň. Podľa Nestlé je digitalizácia kľúčovou zložkou ďalšieho obchodného úspechu.

V súčasnosti tvorí elektronický obchod približne 15 % celkového predaja spoločnosti Nestlé. Oproti roku 2018 ide o 8 percentný nárast. Žiadne ďalšie konkrétne údaje o predaji prostredníctvom elektronického obchodu však Menuier neuviedol. Vo fiškálnom roku 2021 spoločnosť vykázala celkové tržby vo výške 95,71 mld.

zdroj: Nestlé

Digitálna transformácia spoločnosti 

“Digitalizácia sa týka všetkých aspektov podnikania Nestlé, od riadenia dodávateľského reťazca cez výrobu až po marketing a predaj, čím sa Nestlé pevne etabluje na špici potravinárskeho a nápojového priemyslu,” uvádza spoločnosť.

Cieľom je vytvoriť konkurenčnú výhodu prostredníctvom údajov, umelej inteligencie, automatizácie a prediktívnej analýzy. Napríklad koncom roka 2019 spoločnosť Nestlé vybavila 100 tovární “kolaboratívnymi robotmi”. Tie komunikujú s ľuďmi v spoločnom priestore alebo pracujú bezpečne v ich blízkosti.

“Očakávame, že do roku 2025 zvýšime investície do digitálneho marketingu o 50 % a takmer zdvojnásobíme podiel elektronického obchodu,” uvádza spoločnosť.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber
Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads
2 min. čítanie

AI asistent Rufus: Nová éra reklamy na Amazon Ads

Amazon opäť rozširuje svoje reklamné možnosti. Generatívny AI asistent Rufus začína integrovať sponzorované príspevky priamo do zákazníckych konverzácií. Aj keď táto funkcia je zatiaľ dostupná len v USA, ide o dôležitý trend, ktorý môžeme v budúcnosti očakávať aj na európskych trhoch.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+