Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
3 min. čítanie

Cross-channel marketing: kľúč k úspechu v e-commerce

Spoločnosť CleverTap si posvietila na cross-channel marketing. Vysvetľuje kľúčové poznatky, ktoré môžu pomôcť optimalizovať marketingové e-commerce kampane.

Cross-channel marketing: kľúč k úspechu v e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Cross-channel marketing nie je len o používaní viacerých platforiem na zapojenie zákazníkov. Ide o vytvorenie bezproblémového a konzistentného zážitku vo všetkých bodoch kontaktu. Na rozdiel od multikanálového marketingu, kde sa kanály často nedokážu zabrániť prázdnym miestam, cross-channel stratégie integrujú interakcie, aby zákazníci dostávali personalizované a relevantné správy počas celej svojej cesty bez ohľadu na platformu.

Kým multi-channel marketing zahŕňa používanie viacerých kanálov bez integrácie medzi nimi, cross-channel marketing zabezpečuje prepojený zážitok naprieč všetkými kanálmi, ktoré zákazník používa.

Prispôsobenie stratégií podľa fázy rastu podniku

Účinnosť cross-channel marketingu úzko súvisí s tým, v akej fáze rastu sa firma nachádza. Pre malé podniky je kľúčové využívať nákladovo efektívne kanály, ako sú push notifikácie, správy v aplikácii a e-mail.

„Zdá sa, že podniky vo svojej počiatočnej fáze rastu uprednostňujú efektívnosť nákladov využívaním lacných kanálov, ako sú Push notifikácie, Inapp, Notification Inbox a E-mail. SMS a WhatsApp majú vyššie náklady v porovnaní s vyššie uvedenými kanálmi a stávajú sa súčasťou cross-channel marketingu, keď firmy rastú z hľadiska počtu aktívnych mesačných používateľov, aby sa investícia do nich opodstatnila,“ uvádza CleverTap.

Špecifické detaily v regiónoch či odvetví

Regionálne rozdiely hrajú zásadnú úlohu vo výkonnosti kanálov. Napríklad, kým e-mail zostáva dominantným v USA a Európe, SMS je obzvlášť silný v regiónoch ako Čína a USA. WhatsApp zas má silnú používateľskú základňu v Južnej Amerike a Ázii. Ponúka neprekonateľné možnosti zapojenia, najmä pre e-commerce a fintech sektory.

Zdroj: CleverTap

Keď firmy pochopia to, čo uprednostňujú zákazníci budú lepšie rezonovať s miestnymi publikami a zároveň si udržia vzájomne prepojenú prítomnosť. Poznať tieto detaily je obzvlášť dôležité pri expanzii.

Optimalizácia stratégie kanálov

Profesionáli v oblasti e-commerce musia optimalizovať svoj mix kanálov na základe špecifík jednotlivých odvetví. Napríklad herný priemysel zaznamenáva vysokú mieru zapojenia prostredníctvom webových push notifikácií, zatiaľ čo e-commerce výrazne profituje zo správ v aplikácii a push notifikácií. Naopak, finančný sektor sa silne spolieha na bezpečné kanály, ako je e-mail.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dobre vykonaná cross-channel marketing stratégia zvyšuje nielen počiatočné konverzie, ale aj dlhodobú zákaznícku angažovanosť a retenciu. Napríklad integrácia viacerých kanálov môže zvýšiť mieru dokončenia onboardingu až o 26 % vo fintech odvetví a významne zvýšiť zapojenie počas prvého mesiaca v rámci modelov predplatného.

V hernom priemysle môže kombinácia e-mailu, push notifikácií a správ v aplikácii zvýšiť úroveň zapojenia o 13 %, čo demonštruje silu viac-kanálového prístupu pri podpore neustálej interakcie používateľov.

Cross-channel marketing miluje dáta

Pre e-commerce firmy je nevyhnutné, aby sa rozhodovali na základe dát. Tým, že pochopíte regionálne preferencie, špecifiká jednotlivých odvetví a ďalšie vyššie spomenuté detaily, môžete vytvárať stratégie, ktoré podporia zmysluplné zapojenie cieľovej skupiny. Zvýšenie konverzií a vernosť zákazníkov by mohli byť príjemným bonusom. Očakávania spotrebiteľov sú totiž vyššie ako kedykoľvek predtým.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke
4 min. čítanie

334 nových objednávok za 3 mesiace = rast o 43 % vďaka Děkovačke

Za vôňou kávy stojí moravská pražiareň Johnny Coffee, kde sa všetko robí s láskou, precíznosťou a rešpektom k remeslu. Každé zrnko prechádza rukami skúsených pražiarov, ktorí starostlivo sledujú každý detail – od výberu plantáže až po finálne praženie. Vďaka tomu vzniká káva, ktorá má vyváženú chuť, plnú arómu a istotu čerstvosti v každej šálke. Johnny […]

Jaroslav Janíček Jaroslav Janíček
Online podnikatel
Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť
4 min. čítanie

Predplatné v e-commerce: 5 trendov, ktoré by ste v roku 2025 nemali prehliadnuť

Predplatné nie je len o streamovacích službách a mesačných boxoch. Podľa správy Subscription Trends Q1 Report 2025 od Subscrybe zažíva celý model predplatného výrazný posun – a e-commerce z toho môže výrazne ťažiť. Vybrali sme päť kľúčových trendov, ktoré majú najväčší dopad na online predaj, a preložili ich do praktických súvislostí pre tých, čo chcú […]

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge Europe
Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?
3 min. čítanie

Zdravie na prvom mieste aj v e-commerce: Ako využiť rastúci dopyt po fitness produktoch?

Spotrebiteľské návyky sa dlhodobo menia v prospech zdravia a wellness. Počet ľudí, ktorí investujú do svojho zdravia, rastie. A to vytvára nové príležitosti pre e-commerce značky. Analýza spoločností Experian a Reward, vychádza z viac ako 1,4 miliardy kartových transakcií a ukazuje, že výdavky na fitness a výživu medziročne vzrástli o 6 %. Predajcovia, ktorí sa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge