Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
3 min. čítanie

Cross-channel marketing: kľúč k úspechu v e-commerce

Spoločnosť CleverTap si posvietila na cross-channel marketing. Vysvetľuje kľúčové poznatky, ktoré môžu pomôcť optimalizovať marketingové e-commerce kampane.

Cross-channel marketing: kľúč k úspechu v e-commerce
Zdroj: Depositphotos

Cross-channel marketing nie je len o používaní viacerých platforiem na zapojenie zákazníkov. Ide o vytvorenie bezproblémového a konzistentného zážitku vo všetkých bodoch kontaktu. Na rozdiel od multikanálového marketingu, kde sa kanály často nedokážu zabrániť prázdnym miestam, cross-channel stratégie integrujú interakcie, aby zákazníci dostávali personalizované a relevantné správy počas celej svojej cesty bez ohľadu na platformu.

Kým multi-channel marketing zahŕňa používanie viacerých kanálov bez integrácie medzi nimi, cross-channel marketing zabezpečuje prepojený zážitok naprieč všetkými kanálmi, ktoré zákazník používa.

Prispôsobenie stratégií podľa fázy rastu podniku

Účinnosť cross-channel marketingu úzko súvisí s tým, v akej fáze rastu sa firma nachádza. Pre malé podniky je kľúčové využívať nákladovo efektívne kanály, ako sú push notifikácie, správy v aplikácii a e-mail.

„Zdá sa, že podniky vo svojej počiatočnej fáze rastu uprednostňujú efektívnosť nákladov využívaním lacných kanálov, ako sú Push notifikácie, Inapp, Notification Inbox a E-mail. SMS a WhatsApp majú vyššie náklady v porovnaní s vyššie uvedenými kanálmi a stávajú sa súčasťou cross-channel marketingu, keď firmy rastú z hľadiska počtu aktívnych mesačných používateľov, aby sa investícia do nich opodstatnila,“ uvádza CleverTap.

Špecifické detaily v regiónoch či odvetví

Regionálne rozdiely hrajú zásadnú úlohu vo výkonnosti kanálov. Napríklad, kým e-mail zostáva dominantným v USA a Európe, SMS je obzvlášť silný v regiónoch ako Čína a USA. WhatsApp zas má silnú používateľskú základňu v Južnej Amerike a Ázii. Ponúka neprekonateľné možnosti zapojenia, najmä pre e-commerce a fintech sektory.

Zdroj: CleverTap

Keď firmy pochopia to, čo uprednostňujú zákazníci budú lepšie rezonovať s miestnymi publikami a zároveň si udržia vzájomne prepojenú prítomnosť. Poznať tieto detaily je obzvlášť dôležité pri expanzii.

Optimalizácia stratégie kanálov

Profesionáli v oblasti e-commerce musia optimalizovať svoj mix kanálov na základe špecifík jednotlivých odvetví. Napríklad herný priemysel zaznamenáva vysokú mieru zapojenia prostredníctvom webových push notifikácií, zatiaľ čo e-commerce výrazne profituje zo správ v aplikácii a push notifikácií. Naopak, finančný sektor sa silne spolieha na bezpečné kanály, ako je e-mail.

Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Dobre vykonaná cross-channel marketing stratégia zvyšuje nielen počiatočné konverzie, ale aj dlhodobú zákaznícku angažovanosť a retenciu. Napríklad integrácia viacerých kanálov môže zvýšiť mieru dokončenia onboardingu až o 26 % vo fintech odvetví a významne zvýšiť zapojenie počas prvého mesiaca v rámci modelov predplatného.

V hernom priemysle môže kombinácia e-mailu, push notifikácií a správ v aplikácii zvýšiť úroveň zapojenia o 13 %, čo demonštruje silu viac-kanálového prístupu pri podpore neustálej interakcie používateľov.

Cross-channel marketing miluje dáta

Pre e-commerce firmy je nevyhnutné, aby sa rozhodovali na základe dát. Tým, že pochopíte regionálne preferencie, špecifiká jednotlivých odvetví a ďalšie vyššie spomenuté detaily, môžete vytvárať stratégie, ktoré podporia zmysluplné zapojenie cieľovej skupiny. Zvýšenie konverzií a vernosť zákazníkov by mohli byť príjemným bonusom. Očakávania spotrebiteľov sú totiž vyššie ako kedykoľvek predtým.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?
3 min. čítanie

Mall.sk končí ako samostatný e-shop. Čo prinesie prechod na Allegro?

Mall.sk prechádza zásadnou zmenou. 31. marca 2025 prestane fungovať ako samostatná platforma a jeho ponuka sa presunie na Allegro. Tento krok je súčasťou širšej stratégie konsolidácie technologických platforiem v rámci skupiny Allegro. Pre obchodníkov a zákazníkov to prináša viaceré zmeny, ktoré môžu ovplyvniť konkurenciu na slovenskom e-commerce trhu.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?
3 min. čítanie

Dôvera, predaje, reputácia: Prečo sú recenzie v e-commerce kľúčové?

Online recenzie sú dôležitý nástroj pri rozhodovaní spotrebiteľov a budovaní dôvery. Najnovší prieskum, ktorý realizovala platforma Trustpilot medzi 600 decision makermi v britských malých a stredných podnikoch a 2 000 spotrebiteľmi, ukazuje na ich význam pre ekonomický rast aj výzvy, ktoré so sebou prinášajú.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+