Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
3 min. čítanie

Ako predĺžiť životnosť obsahu a vyťažiť z neho maximum? Content sausage (Braňo Macko, Ponyhouse)

Keď vytvoríte nejaký obsah, nemala by vaša práca končiť tým, že daný kúsok zavesíte na sociálne siete a budete čakať na zázraky. Content sausage je pojem z angličtiny a vo voľnom preklade znamená, že váš veľký obsah po publikovaní rozdelíte na malé kúsky a postupne distribuujete aj tie. Takto je omnoho vyššia šanca zasiahnuť celú cieľovú skupinu. Ako na to nám do štúdia Ecommerce Bridge prišiel porozprávať Braňo Macko z Ponyhouse.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 01:41 Čo je to ten Content sausage?
  • 04:33 Aké obsahy má e-shop k dispozícii?
  • 07:15 Z akého obsahu sa dá veľa recyklovať?
  • 19:15 Koľko vás to celé bude stáť?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Čo je to ten Content sausage?

Nejde o odborný termín alebo niečo, čo by sami vymysleli v Ponyhouse. V skratke by sa to dalo definovať ako rozdelenie obsahu na menšie časti a ich následná distribúcia. Ako je napríklad tento rozhovor, čo práve sledujete. Aby sa jeho distribúcia nezastavila pár hodín po publikovaní, môže byť rozdelený do malých častí, úryvkov so zaujímavými informáciami, ktoré môžu slúžiť práve ako také “páročky” a byť distribuované aj dlho potom, čo je hlavný rozhovor vonku. Takto viete pripomínať kvalitný obsah, ktorý dal množstvo námahy a času pripraviť, aby nezapadol prachom.

Ide o vyťaženie maxima z už pripraveného obsahu. A nie je to len o tvorbe krátkeho obsahu z celku, ale taktiež aj dlhého obsahu z toho malého. Ako príklad by sa tu dalo uviesť napríklad blogový článok, z ktorého viete poskladaním obsahu spraviť krátky e-book, ktorý môže slúžiť ako návod pre zákazníkov. Preto treba už pri tvorbe obsahu premýšľať, ako by sa dal využiť na viacero spôsobov.

Keď pre klientov píšeme blogy, tak už v textovej verzii označujeme klientovi, že tieto dve vety pôjdu do postu na sociálnych sieťach. Alebo z tohto bude dobré spraviť určitý typ content sausagu. Každý ďalší nový obsah, ktorý vytváram, si viem uľahčiť tým, že si vyznačujem pasáže, ktoré chcem následne spracovať do iného obsahu.

Ľudia si často myslia, že po publikovaní obsahu vidí ich obsah celá skupina sledovateľov. Ale takto vôbec nie je. Ani pri rozkúskovaní danej publikácie nemusíte zasiahnuť úplne všetkých, ktorých by ste chceli. Preto nie je dobré myslieť na akési spamovanie, keďže to publikum si váš obsah môže nájsť na tretí, alebo až na piatykrát.

Ako má firma zvládať hejt na sociálnych sieťach? (Braňo Macko, Ponyhouse)

Koľko vás to celé bude stáť?

Zo začiatku to môže byť viac bolestivé a samozrejme stáť aj viac financií. Ale akonáhle si nastavíte procesy a pripravíte šablóny či zadania pre externého človeka, ten proces bude omnoho jednoduchší. V niektorých prípadoch to dokonca viete naučiť aj interného juniora, pretože skutočne nejde o nič extra náročné.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť “weby pre klientov” je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby “popadali”. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii “IT project Manager”, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho “mikromanažmentu”. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 “Done is better than perfect” 👍 “Nestrelíš, nedáš gól” 👍 “Aj pád na hubu je krok vpred” 👍 “Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať” Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do “strieľania” a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)
1 min. čítanie

Ochranná známka pre e-shop? Kedy to má zmysel a koľko to stojí? (JUDr. Ján Boldizsár, Boldiz Law Firm s.r.o.)

Máte skvelý nápad na názov spoločnosti, no už je niekde registrovaný ako ochranná známka. Isto sa vám to počas života už niekedy stalo. Ale prečo by ste to mali riešiť aj pre vlastné podnikanie? Čo sú to vôbec ochranné známky, ako celý proces registrácie prebieha a koľko to stojí nám v štúdiu Ecommerce Bridge povedal […]

Štefan Polgári Štefan Polgári
Co-founder Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+