Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Čo vplýva na Slovákov pri výbere e-shopu, z ktorého nakúpia? Prieskum ukázal viaceré tipy

Až 70 percent opýtaných využíva online nákup jeden- až trikrát mesačne, 16 percent takto nakupuje štyri- až päťkrát za mesiac a 6 percent viac ako päťkrát.

Čo vplýva na Slovákov pri výbere e-shopu, z ktorého nakúpia? Prieskum ukázal viaceré tipy
Zdroj: Depositphotos

Kým na pôde EÚ už padli konkrétne návrhy, ako v najbližších rokoch pri online nákupoch obmedziť objemy balení a využívať opakovane použiteľné obaly, Slovensko sa s touto témou iba začína zoznamovať. Napriek tomu drvivá väčšina Slovákov priznáva, že ekologická otázka ovplyvňuje alebo do budúcna určite ovplyvní výber e-shopu, z ktorého nakúpia. Potvrdil to júlový prieskum verejnej mienky pre slovenský startup Repetito, ktorý sa uskutočnil na reprezentatívnej vzorke 1 050 respondentov vo veku 18 až 65 rokov.

Nie je obal ako obal

Dáta z prieskumu ukázali, že 44,7 percenta ľudí by pri rozhodnutí nakúpiť v danom e-shope kladne ovplyvnil fakt, že sa zameriava na ekologické riešenia, a to napríklad využívaním ekoobalov. Ďalších 42,7 percenta respondentov uviedlo, že sa zatiaľ nad touto otázkou nezamýšľali, ale budú o tom uvažovať. Len 12,7 percenta opýtaných tvrdí, že sa o otázky ekológie pri nákupoch cez internet nezaujíma.

„V 80 percentách prípadov sú objednávky zabalené v kartóne a v 20 percentách v plastovom obale,“ povedal Ivan Štefina, riaditeľ spoločnosti Repetito, ktorá vyvinula vratné obaly pre e-shopové zásielky.

Týždenný podcast UPdate

Online obchody však budú na základe pripravovanej európskej legislatívy v dohľadnom čase podľa neho potrebovať viacnásobne použiteľné obaly. „Náš prieskum potvrdil, že e-shopy, ktoré zavádzajú prvky udržateľnosti do svojho podnikania, môžu získať konkurenčnú výhodu a osloviť spotrebiteľov, ktorých popri cene, kvalite či recenziách produktov zaujíma aj vplyv online nákupov na životné prostredie,“ doplnil Štefina.

Až 70 percent ľudí nakupuje online

Online nákupy výrazne zatraktívnila pandémia, pričom z prieskumu vyplýva, že nakupovaniu výlučne v kamenných prevádzkach ostalo verných iba 8 percent ľudí. Až 70 percent opýtaných využíva online nákup jeden- až trikrát mesačne, 16 percent takto nakupuje štyri- až päťkrát za mesiac a 6 percent viac ako päťkrát.

Prieskum taktiež potvrdil, že pre ľudí je pri online nákupe okrem ceny dôležitá najmä kvalita tovaru (54,4 percenta), recenzie a hodnotenie iných zákazníkov (39 percent), jasný a jednoduchý proces objednávania (34,8 percenta), ale aj časová dostupnosť kupovaného produktu (25,3 percenta) či reputácia daného e-shopu (23,3 percenta). Pri tejto otázke mohli respondenti vybrať viacero faktorov, ktoré sú pre nich dôležité.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 
2 min. čítanie

Inovatívny prístup k ochrane životného prostredia prostredníctvom recyklovateľných prepraviek 

V súčasnej dobe, keď je otázka ochrany životného prostredia dôležitejšia než kedykoľvek predtým, sa spoločnosť Mobilonline, líder na slovenskom trhu v oblasti predaja mobilných telefónov a  príslušenstva, rozhodla prijať zodpovedný prístup k ekologickej udržateľnosti. Nahradením  tradičných kartónových krabíc viacúčelovými boxami BITO MB. Mobilonline nielenže znižuje svoju  ekologickú stopu, ale tiež zefektívnil svoje logistické procesy a […]

Lucia Vondrová Lucia Vondrová
Doprava a administratíva, BITO Skladovacia technika s.r.o.
Prečítať článok
Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti
9 min. čítanie

Úloha doručovateľských služieb spočíva v dostupnosti

V rozhovore s Andreou Szöllősovou, Commercial Director DPD SK, sa pozrieme na aktuálne trendy v logistike, význam otvorených sietí samoobslužných boxov a ich prínos pre e-commerce segment. Ako DPD reaguje na výzvy sezónnych špičiek, regionálne rozdiely v dopyte a meniace sa preferencie zákazníkov? Prečo je efektívne plánovanie a spolupráca na európskej úrovni kľúčom k úspechu a ako sa doručovacie služby […]

Michaela Španková Michaela Španková
Marketing and PR Manager
Prečítať článok
Packeta v roku 2024 posilnila pozíciu lídra. Má najväčšiu sieť výdajných miest a samoobslužných boxov
4 min. čítanie

Packeta v roku 2024 posilnila pozíciu lídra. Má najväčšiu sieť výdajných miest a samoobslužných boxov

Do funkcie nového CEO skupiny Packeta nastúpil v tomto roku Erich Čomor, ktorý si dal za cieľ „akcelerovať rast distribučnej aj partnerskej siete a posilniť pozíciu Packety ako prvej voľby zákazníkov a jednoznačnej jednotky v doručovaní zásielok.“  Noví majitelia skupiny Packeta, konzorcium CVC Capital Partners a Emma Capital s kapitálovou podporou R2G, priniesli investície a možnosti […]

Jana Szabóová Jana Szabóová
Senior B2B Specialist, Packeta
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+