Klimatická kríza bije na poplach vo viacerých odvetviach. Módny priemysel sa snaží riešiť svoj podiel a prináša napríklad udržateľnejšie materiály. Vysoká miera vrátenia tovaru pri online objednávkach však kladie prekážky vízii zelenšej budúcnosti.
Online predaj oblečenia v Amerike predstavuje najpredávanejšiu kategóriu. V predvianočnom období sa predpokladá predaj tovaru v hodnote viac ako 41 miliárd dolárov. Ušľachtilé záujmy pri nákupe oblečenia, ktoré je šetrné k prírode, však môže narušiť vrátenie výrobkov.
Priemerne jeden zo štyroch online nákupov oblečenia sa v USA vráti späť. Niektoré kategórie dosahujú vyššie čísla refundácií – napríklad pri elektronike je to 11 % a knihy vráti späť 7 % nakupujúcich. Poradenská spoločnosť Eco-Age pre Fashion Network uviedla, že preprava vráteného tovaru vytvára v USA ročne viac ako 15 miliónov ton emisií CO2. Tento objem zodpovedá emisiám 3 miliónov áut.
Online nákupy vsádzajú na zrak
Zlý odhad, prikrášlené produkty, nevhodný materiál či premrštené očakávania. Dôvodov pre vrátenie tovaru môže byť mnoho, pri online nákupoch platí, že nakupujeme najmä očami. Základným pilierom sú kvalitné realistické fotografie a popisky.
Čoraz populárnejšie je nakupovanie pomocou moderných technológií. Takzvané “virtuálne zrkadlá” môžu predstavovať účinné riešenie, ktoré pomôže spotrebiteľom vybrať si vhodné produkty a výrazne znížiť mieru vrátenia tovaru. Ide o rozšírenú realitu, kedy kamery smartphonu presne prekryjú fyzické telo virtuálnym oblečením. Technológiu si osvojili inovatívne značky a je čoraz presnejšia v odhadoch.
Podľa Fashion Network nedávne štúdie ukázali, že vďaka virtuálnemu skúšaniu sa spotrebitelia môžu cítiť istejšie a spokojnejšie pri hodnotení výrobkov. Značky využívajúce túto funkciu môžu znížiť mieru návratnosti až o 64 % a zároveň zvýšiť návratnosť investícií.