

foto: camaieu.fr
Vo Francúzsku je každá desiata žena obeťou domáceho násilia a agresívne správanie je v dôsledku lockdownu na vzostupe. Tieto údaje potvrdzuje aj zvýšený počet telefonátov na špecializovanú telefonickú linku. Preto sa módna značka Camaïeu spolu s organizáciou SOLFA a agentúrou Buzzman rozhodla spustiť originálnu kampaň proti domácemu násiliu. Túto kampaň realizujú priamo v ich e-shope v katalógu produktov.
Keď sa pozriete na niektoré produkty, otvorí sa vám detail daného modelu. Už s prvým pohľadom je zjavné, že modelka má na tvári modrinu alebo krvavé pery. A nezaujíma vás cena oblečenia, ale číslo anonymnej linky pre obete domáceho násilia.
Vo Francúzsku je každá desiata žena obeťou domáceho násilia.

foto: camaieu.fr
Číslo, ktoré by mal poznať celý francúzsky národ
Celá kampaň vychádza z dlhodobého boja značky proti násiliu a agresii voči ženám. Od septembra minulého roka sa spoločnosť Camaïeu zaviazala predávať každý mesiac jedno značkové tričko, ktoré nejakým spôsobom súvisí s témou násilia páchaného na ženách. V januári ste si napríklad mohli kúpiť biele tričko so srdiečkom a číslom 3919 za 9,99 €. Rovnaké tričko potom nosia všetci zamestnanci v predajniach a číslo 3919 nájdete aj na účtenkách z predajní alebo na faktúre pri nákupe online.

foto:camaieu.fr
Camaïeu dúfa, že prostredníctvom kampane sa jej podarí podporiť obete a ukázať im, že vo svojej ťažkej situácii rozhodne nie sú samé a že sa oplatí o tom hovoriť. Hlavným cieľom špeciálnej kampane bolo dostatočne zviditeľniť anonymnú linku pomoci obetiam 3919, aby toto číslo tiesňového volania poznal doslova celý národ.
Na Slovensku môžete v prípade potreby využiť národnú non-stop linku pre ženy zažívajúce násilie 0800 212 212. Linka je anonymná, dôverná a bezplatná.