Vo Francúzsku je každá desiata žena obeťou domáceho násilia a agresívne správanie je v dôsledku lockdownu na vzostupe. Tieto údaje potvrdzuje aj zvýšený počet telefonátov na špecializovanú telefonickú linku. Preto sa módna značka Camaïeu spolu s organizáciou SOLFA a agentúrou Buzzman rozhodla spustiť originálnu kampaň proti domácemu násiliu. Túto kampaň realizujú priamo v ich e-shope v katalógu produktov.
Keď sa pozriete na niektoré produkty, otvorí sa vám detail daného modelu. Už s prvým pohľadom je zjavné, že modelka má na tvári modrinu alebo krvavé pery. A nezaujíma vás cena oblečenia, ale číslo anonymnej linky pre obete domáceho násilia.
Vo Francúzsku je každá desiata žena obeťou domáceho násilia.
Číslo, ktoré by mal poznať celý francúzsky národ
Celá kampaň vychádza z dlhodobého boja značky proti násiliu a agresii voči ženám. Od septembra minulého roka sa spoločnosť Camaïeu zaviazala predávať každý mesiac jedno značkové tričko, ktoré nejakým spôsobom súvisí s témou násilia páchaného na ženách. V januári ste si napríklad mohli kúpiť biele tričko so srdiečkom a číslom 3919 za 9,99 €. Rovnaké tričko potom nosia všetci zamestnanci v predajniach a číslo 3919 nájdete aj na účtenkách z predajní alebo na faktúre pri nákupe online.
Camaïeu dúfa, že prostredníctvom kampane sa jej podarí podporiť obete a ukázať im, že vo svojej ťažkej situácii rozhodne nie sú samé a že sa oplatí o tom hovoriť. Hlavným cieľom špeciálnej kampane bolo dostatočne zviditeľniť anonymnú linku pomoci obetiam 3919, aby toto číslo tiesňového volania poznal doslova celý národ.
Na Slovensku môžete v prípade potreby využiť národnú non-stop linku pre ženy zažívajúce násilie 0800 212 212. Linka je anonymná, dôverná a bezplatná.