3 min. čítanie

Čo je to reklamná kampaň a prečo je pre marketing dôležitá

Ak sa pustíte do hľadania definície reklamnej kampane, zistíte, že sa názory na tento pojem rôznia. Záleží od šírky spektra jednotlivých marketingových aktivít, ktoré podľa toho či onoho zdoja patria pod “reklamnú kampaň”. Ak by sme to mali zhrnúť do jednoduchej vety - Reklamná kampaň je to, čo zákazníkovi ovplyvní správanie vo váš prospech.

Zuzana Legenová Zuzana Legenová
PPC Specialist v Promiseo
Čo je to reklamná kampaň a prečo je pre marketing dôležitá

 

 

Komunikujte rovnaké myšlienky, prostredníctvom rôznych kanálov.

Reklamnú kampaň si môžeme predstaviť ako kocku lega, ktorá nám pomáha zhotoviť celý vysnívaný hrad. Kocky majú rôzne tvary, farby a funkcie, no v konečnom dôsledku ich vieme bez väčších problémov medzi sebou prepojiť. Spolu tak vytvárajú jeden funkčný celok.

 

 

O dôležitosti reklamných kampaní pre marketing firmy už v dnešnej dobe niet pochýb. Konkurencia je na každom kroku, a nielen fyzicky, ale aj v našej mysli. Skúste si predstaviť, koľko obchodov s nábytkom by ste navštívili, ak by ste si kupovali napríklad novú sedačku. Bez väčších problémov čísla atakujú desiatku a v prípade, že zamierime na internet, hravo sa dostávame cez 20 obchodov. Podobný scenár náš mozog zažíva denne pri každom jednom rozhodnutí, či je to nákup masla, výber oblečenia alebo voľba politickej strany.

 

Úlohou reklamnej kampane, je “uľahčiť” nášmu mozgu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne.

 

 

Úlohou reklamnej kampane, je teda “uľahčiť” mu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní s nábytkom tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne. Dobre nastavená kampaň si zákazníka nájde v správnom čase a na správnom mieste. Využite napríklad See-Think-Do-Care model alebo si pre lepšiu predstavu vytvorte fiktívne osoby, s ktorými vaša cieľovka naberie reálne kontúry.

Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní

 

Na čo sa teda pri budovaní značky zamerať? Identifikujte svoju cieľovú skupinu, prispôsobte komunikáciu a inzerujte na miestach, kde si vás cieľovka všimne.

Premyslite si stratégiu a identitu značky, vytvárajte hodnoty a buďte jedineční. Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní.

Graf Petera Fielda a Les Bineta ukazuje rozdielne vplyvy brandových aktivít a performance kampaní v rámci  rovnakého časového úseku. Les a Peter poukazujú na fakt, že je ľahké skĺznuť na dráhu performance marketingu a na brand zabudnúť. Budovanie brandu je maratónsky beh, ktorý síce trvá dlhšie a vyžaduje viac úsilia, ako však správne tušíte, z dlhodobého hľadiska prinesie lepšie výsledky.

 

Zdroj: effworks.co.uk/ten-best-charts-binet-field

 

A akých maratónskych bežcov vyberám do svojej top trojky? Odpovedzte si prvou značkou, ktorá vám napadne pri slovách čokoláda, škandinávsky nábytok či nákupný reťazec.

 

Zdieľať článok
Zuzana Legenová
PPC Specialist v Promiseo

Zuzana sa venuje performace marketingu a inzercii na cenových porovnávačoch na Slovensku a v Českej republike. Je Guru of the Gurus v programe Google Partners za rok 2018, jej práca sa umiestnila medzi finalistami Google Premier Partner Awards. V roku 2019 sa stala Mergado certifikovaným špecialistom a Heuréka špecialistom. V marci 2020 získala titul Google Digital Champion.

Tento článok ti prináša

Promiseo

Promiseo je kreatívna marketingová agentúra so sídlom v Košiciach. Poskytujú širokú škálu služieb, vrátane online reklamy, tvorby kvalitných webových stránok, dizajnu, stratégie, videa, firemného reportingu, správy sociálnych sietí a analýzy webu. Sú držiteľmi mnohých certifikátov a partnerstiev, čo z nich robí dôveryhodného hráča v oblasti digitálneho marketingu.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+