3 min. čítanie

Čo je to reklamná kampaň a prečo je pre marketing dôležitá

Ak sa pustíte do hľadania definície reklamnej kampane, zistíte, že sa názory na tento pojem rôznia. Záleží od šírky spektra jednotlivých marketingových aktivít, ktoré podľa toho či onoho zdoja patria pod “reklamnú kampaň”. Ak by sme to mali zhrnúť do jednoduchej vety - Reklamná kampaň je to, čo zákazníkovi ovplyvní správanie vo váš prospech.

Zuzana Legenová Zuzana Legenová
PPC Specialist v Promiseo
Čo je to reklamná kampaň a prečo je pre marketing dôležitá

 

 

Komunikujte rovnaké myšlienky, prostredníctvom rôznych kanálov.

Reklamnú kampaň si môžeme predstaviť ako kocku lega, ktorá nám pomáha zhotoviť celý vysnívaný hrad. Kocky majú rôzne tvary, farby a funkcie, no v konečnom dôsledku ich vieme bez väčších problémov medzi sebou prepojiť. Spolu tak vytvárajú jeden funkčný celok.

 

 

O dôležitosti reklamných kampaní pre marketing firmy už v dnešnej dobe niet pochýb. Konkurencia je na každom kroku, a nielen fyzicky, ale aj v našej mysli. Skúste si predstaviť, koľko obchodov s nábytkom by ste navštívili, ak by ste si kupovali napríklad novú sedačku. Bez väčších problémov čísla atakujú desiatku a v prípade, že zamierime na internet, hravo sa dostávame cez 20 obchodov. Podobný scenár náš mozog zažíva denne pri každom jednom rozhodnutí, či je to nákup masla, výber oblečenia alebo voľba politickej strany.

 

Úlohou reklamnej kampane, je “uľahčiť” nášmu mozgu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne.

 

 

Úlohou reklamnej kampane, je teda “uľahčiť” mu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní s nábytkom tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne. Dobre nastavená kampaň si zákazníka nájde v správnom čase a na správnom mieste. Využite napríklad See-Think-Do-Care model alebo si pre lepšiu predstavu vytvorte fiktívne osoby, s ktorými vaša cieľovka naberie reálne kontúry.

Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní

 

Na čo sa teda pri budovaní značky zamerať? Identifikujte svoju cieľovú skupinu, prispôsobte komunikáciu a inzerujte na miestach, kde si vás cieľovka všimne.

Premyslite si stratégiu a identitu značky, vytvárajte hodnoty a buďte jedineční. Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní.

Graf Petera Fielda a Les Bineta ukazuje rozdielne vplyvy brandových aktivít a performance kampaní v rámci  rovnakého časového úseku. Les a Peter poukazujú na fakt, že je ľahké skĺznuť na dráhu performance marketingu a na brand zabudnúť. Budovanie brandu je maratónsky beh, ktorý síce trvá dlhšie a vyžaduje viac úsilia, ako však správne tušíte, z dlhodobého hľadiska prinesie lepšie výsledky.

 

Zdroj: effworks.co.uk/ten-best-charts-binet-field

 

A akých maratónskych bežcov vyberám do svojej top trojky? Odpovedzte si prvou značkou, ktorá vám napadne pri slovách čokoláda, škandinávsky nábytok či nákupný reťazec.

 

Zdieľať článok
Zuzana Legenová
PPC Specialist v Promiseo

Zuzana sa venuje performace marketingu a inzercii na cenových porovnávačoch na Slovensku a v Českej republike. Je Guru of the Gurus v programe Google Partners za rok 2018, jej práca sa umiestnila medzi finalistami Google Premier Partner Awards. V roku 2019 sa stala Mergado certifikovaným špecialistom a Heuréka špecialistom. V marci 2020 získala titul Google Digital Champion.

Promiseo
Tento článok ti prináša

Promiseo

Najväčšia a najkreatívnejšia marketingová agentúra na východ od Bratislavy.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
4 min. čítanie

Tipy na šikovné online nástroje pre zacielenie vašej reklamy

Áno, všetci dobre poznáme a pravdepodobne aj všetci riešime biznis účty na Facebooku, Instagrame a LinkedIne. TikTok je trošku kontroverznejší, vzhľadom na vekový priemer užívateľov, no pri rozumnom využití ide o veľmi účinný marketingový nástroj s vyše miliardou aktívnych užívateľov. Sociálne siete sú vo svete reklamy nepriestrelné klasiky, no ani zďaleka nejde o jediné platformy, […]

Naďa Csillagová Naďa Csillagová
Marketing Manager at Besteron
Prečítať článok
11 min. čítanie

Ktorá sociálna sieť je najvhodnejšia pre vás a váš biznis? Zistite, kde sa sústreďuje aké publikum

Občas sa môžete snažiť najviac, ako viete a výsledky stále nie sú také, ako by ste očakávali. Ak váš biznis nerastie aj vďaka sponzorovaným či nesponzorovaným príspevkom na sociálnych sieťach tak, ako by ste chceli, možno publikujete v nesprávnom čase na nesprávnom mieste. 

Peter Habánek Peter Habánek
Managing Director v Bragama
Prečítať článok
5 min. čítanie

Ako môže neuromarketing pomôcť vašej firme?

Obchodníci si lámu hlavy nad tým, ako presvedčiť zákazníka k nákupu. Existuje mnoho prípadových štúdií ako vplývať pozitívne na správanie spotrebiteľov. Dokážeme niekedy vidieť do hlavy zákazníka? Už teraz nám vie veľmi veľa povedať neuromarketing.

Prečítať článok