
Komunikujte rovnaké myšlienky, prostredníctvom rôznych kanálov.
Reklamnú kampaň si môžeme predstaviť ako kocku lega, ktorá nám pomáha zhotoviť celý vysnívaný hrad. Kocky majú rôzne tvary, farby a funkcie, no v konečnom dôsledku ich vieme bez väčších problémov medzi sebou prepojiť. Spolu tak vytvárajú jeden funkčný celok.
O dôležitosti reklamných kampaní pre marketing firmy už v dnešnej dobe niet pochýb. Konkurencia je na každom kroku, a nielen fyzicky, ale aj v našej mysli. Skúste si predstaviť, koľko obchodov s nábytkom by ste navštívili, ak by ste si kupovali napríklad novú sedačku. Bez väčších problémov čísla atakujú desiatku a v prípade, že zamierime na internet, hravo sa dostávame cez 20 obchodov. Podobný scenár náš mozog zažíva denne pri každom jednom rozhodnutí, či je to nákup masla, výber oblečenia alebo voľba politickej strany.
Úlohou reklamnej kampane, je “uľahčiť” nášmu mozgu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne.
Úlohou reklamnej kampane, je teda “uľahčiť” mu výber a poprehadzovať pomyselný zoznam predajní s nábytkom tak, aby sa na vrchné priečky dostali tie správne. Dobre nastavená kampaň si zákazníka nájde v správnom čase a na správnom mieste. Využite napríklad See-Think-Do-Care model alebo si pre lepšiu predstavu vytvorte fiktívne osoby, s ktorými vaša cieľovka naberie reálne kontúry.
Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní
Na čo sa teda pri budovaní značky zamerať? Identifikujte svoju cieľovú skupinu, prispôsobte komunikáciu a inzerujte na miestach, kde si vás cieľovka všimne.
Premyslite si stratégiu a identitu značky, vytvárajte hodnoty a buďte jedineční. Stavte na úprimnosť, komunikujte priamo a nájdite si správny pomer brand buildingu a výkonnostných kampaní.
Graf Petera Fielda a Les Bineta ukazuje rozdielne vplyvy brandových aktivít a performance kampaní v rámci rovnakého časového úseku. Les a Peter poukazujú na fakt, že je ľahké skĺznuť na dráhu performance marketingu a na brand zabudnúť. Budovanie brandu je maratónsky beh, ktorý síce trvá dlhšie a vyžaduje viac úsilia, ako však správne tušíte, z dlhodobého hľadiska prinesie lepšie výsledky.
Zdroj: effworks.co.uk/ten-best-charts-binet-field
A akých maratónskych bežcov vyberám do svojej top trojky? Odpovedzte si prvou značkou, ktorá vám napadne pri slovách čokoláda, škandinávsky nábytok či nákupný reťazec.