Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

CMOs prijímajú generatívnu AI aj napriek nedostatku znalostí

Generatívna umelá inteligencia si v marketingu získava čoraz väčšiu popularitu a 90 % organizácií do nej plánuje investovať. Znepokojujúce však je, že drvivá väčšina marketingových riaditeľov pripúšťa, že úplne nerozumie tejto technológii ani jej potenciálnemu vplyvu na obchodné procesy. Tento nedostatok znalostí môže brzdiť prijatie pokročilejších aplikácií umelej inteligencie, ktoré ponúkajú významné výhody nielen pre e-commerce.

CMOs prijímajú generatívnu AI aj napriek nedostatku znalostí
Zdroj: Depositphotos

Nedávna medzinárodná štúdia od spoločností SAS a Coleman Parkes Research ukazuje, že zatiaľ čo 75 % marketérov už používa GenAI pri každodenných úlohách, väčšina sa sústreďuje na jednoduchšie využitie, ako napríklad tvorba obsahu, copywriting a editovanie.

Napriek tomu, že tieto základné využitia sú rozšírené, AI ponúka oveľa pokročilejšie možnosti, ktoré zatiaľ využíva iba malá časť marketérov.

Z prieskumu vyplynulo, že 18 % používa generatívnu AI na budovanie publika, 19 % na cielenie publika, 16 % na mapovanie zákazníckej cesty a 14 % na optimalizáciu cien.

Výhody pre e-commerce

Ukazuje sa, že marketéri, ktorí využívajú GenAI strategicky, zaznamenávajú pôsobivé výsledky. Prijatie GenAI je spojené so zlepšením personalizácie (92 %), spokojnosti a udržania zákazníkov (89 %), schopnosťou spracovávať veľké množstvo dát (88 %) a presnosťou prediktívnych analýz (88 %).

V rámci e-commerce by nástroje generatívnej AI mohli zmeniť spôsob komunikácie so zákazníkmi, zefektívniť operácie a podporiť rast podniku.

Marketéri očakávajú, že počas nasledujúcich jedného až dvoch rokov rozšíria používanie GenAI, aby ušetrili čas a náklady (63 %), zlepšili riadenie rizík a súlad s predpismi (62 %) a umožnili efektívnejšie spracovanie dát (60 %).

Hlavnou prekážkou je však nedostatočné pochopenie a strategické riadenie zo strany CMO. Problémy predstavujú aj ochrana súkromia a bezpečnosť dát, pričom 61 % marketérov ich uvádza ako hlavné výzvy pri prijatí GenAI. Iba tretina organizácií má zavedené komplexné rámce správy dát a menej ako 10 % to dosiahlo pre GenAI.

Zdroj: sas

Ak chcete mať náskok pred konkurenciou, zvážte investovanie do GenAI už teraz. Aby sa jej potenciál využil naplno, e-commerce odvetvie by malo investovať do vzdelávania svojich vedúcich pracovníkov, vrátane CMOs. Okrem toho bude kľúčové vybudovať robustné rámce pre správu dát a dodržiavanie predpisov, aby sa posilnila dôvera zákazníkov a zabezpečilo zodpovedné používanie AI.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
6 najlepších príkladov retargetingových reklám
9 min. čítanie

6 najlepších príkladov retargetingových reklám

Keď sa povie retargeting, väčšine z nás napadnú jednoduché bannerové reklamy zobrazujúce produkty, o ktoré sme sa nedávno zaujímali. Retargeting však dokáže oveľa viac. So správnymi dátami a technológiami môžeme osloviť veľmi špecifické skupiny používateľov alebo dosiahnuť komplexné ciele. Pozrime sa na niekoľko príkladov retargetingových reklám a čo nám hovoria o retargetingu všeobecne. Dozviete sa, […]

Vladimir Houba Vladimir Houba
Prečítať článok
AI Chatbot v Magento e-shope. Dokáže zvýšiť predaj?
7 min. čítanie

AI Chatbot v Magento e-shope. Dokáže zvýšiť predaj?

V súčasnej dobe zákazníci čoraz viac očakávajú personalizovaný prístup a okamžité odpovede na ich otázky. Riešením pre každý e-shop je implementácia AI chatbota. Nielenže zlepšuje zákaznícky servis, ale dokáže tiež zvýšiť predaje, šetriť čas zákazníckej podpory a zbierať cenné dáta o správaní zákazníkov. Chatbot je zákazníkom k dispozícii 24/7, čo zvyšuje ich spokojnosť. Zákazníkov prevedie […]

Mário Babej Mário Babej
CEO, WAME s.r.o.
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+