Nedávna medzinárodná štúdia od spoločností SAS a Coleman Parkes Research ukazuje, že zatiaľ čo 75 % marketérov už používa GenAI pri každodenných úlohách, väčšina sa sústreďuje na jednoduchšie využitie, ako napríklad tvorba obsahu, copywriting a editovanie.
Napriek tomu, že tieto základné využitia sú rozšírené, AI ponúka oveľa pokročilejšie možnosti, ktoré zatiaľ využíva iba malá časť marketérov.
Z prieskumu vyplynulo, že 18 % používa generatívnu AI na budovanie publika, 19 % na cielenie publika, 16 % na mapovanie zákazníckej cesty a 14 % na optimalizáciu cien.
Výhody pre e-commerce
Ukazuje sa, že marketéri, ktorí využívajú GenAI strategicky, zaznamenávajú pôsobivé výsledky. Prijatie GenAI je spojené so zlepšením personalizácie (92 %), spokojnosti a udržania zákazníkov (89 %), schopnosťou spracovávať veľké množstvo dát (88 %) a presnosťou prediktívnych analýz (88 %).
V rámci e-commerce by nástroje generatívnej AI mohli zmeniť spôsob komunikácie so zákazníkmi, zefektívniť operácie a podporiť rast podniku.
Marketéri očakávajú, že počas nasledujúcich jedného až dvoch rokov rozšíria používanie GenAI, aby ušetrili čas a náklady (63 %), zlepšili riadenie rizík a súlad s predpismi (62 %) a umožnili efektívnejšie spracovanie dát (60 %).
Hlavnou prekážkou je však nedostatočné pochopenie a strategické riadenie zo strany CMO. Problémy predstavujú aj ochrana súkromia a bezpečnosť dát, pričom 61 % marketérov ich uvádza ako hlavné výzvy pri prijatí GenAI. Iba tretina organizácií má zavedené komplexné rámce správy dát a menej ako 10 % to dosiahlo pre GenAI.
Ak chcete mať náskok pred konkurenciou, zvážte investovanie do GenAI už teraz. Aby sa jej potenciál využil naplno, e-commerce odvetvie by malo investovať do vzdelávania svojich vedúcich pracovníkov, vrátane CMOs. Okrem toho bude kľúčové vybudovať robustné rámce pre správu dát a dodržiavanie predpisov, aby sa posilnila dôvera zákazníkov a zabezpečilo zodpovedné používanie AI.