Banská Bytrica
2. Október udalosť už prebehla
Trenčín
23. Október udalosť už prebehla
Poprad
6. November udalosť už prebehla
Bratislava ⭐
3. December Streda 17:00
Žilina
22. Január už čoskoro
Prešov
12. Február už čoskoro
Nitra
5. Marec už čoskoro
Michalovce
26. Marec už čoskoro
Zvolen
16. Apríl už čoskoro
Trnava
7. Máj už čoskoro
Bardejov
11. Jún už čoskoro
Košice
24. September už čoskoro
Trenčín
8. Október už čoskoro
Poprad
22. Október už čoskoro
Banská Bystrica
12. November už čoskoro
⭐ Bratislava
3. December už čoskoro
|
6 min. čítanie

Pochovali sme Black Friday a vyšli sme z toho ako víťazi (David Gavaľa, CK DAKA)

Mať interný tím nie je vždy najlepšia voľba. Dôkazom toho je aj aktuálna case study od CK DAKA, kedy sa jej majiteľ rozhodol dať šancu kreatívcom z ui42 a tí mu priniesli nevídané výsledky. Počas kampane Black Friday išli úplne proti prúdu a výsledky, ktoré dokázali cestovnej kancelárii priniesť, boli skutočne veľmi zaujímavé. Aké kampane plánujú do budúcna, koľko míňajú ročne na marketing a prečo je vhodné aj v online dobe mať stále fyzické predajne nám povedal David Gavaľa, majiteľ a generálny riaditeľ CK DAKA.

Štefan Polgári Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet
SLEDUJTE TENTO OBSAH Ako podcast

V rozhovore sa dozviete:

  • 02:38 Čomu sa venuje CK DAKA a ako vznikla?
  • 07:46 Vie agentúra priniesť rovnakú pridanú hodnotu ako interný tím?
  • 09:28 Čo spravili počas posledného Black Friday?
  • 13:42 Predtým realizovali kampane klasickým štýlom?
  • 15:54 Ako pristupujú celkovo k marketingu?
  • 18:24 Je dôležité mať fyzické miesta predaja?
  • 20:06 Akú formu má spolupráca s agregátormi zájazdov?
  • 20:53 Kto je ich primárna cieľová skupina a ako ich osloviť?
  • 26:00 Plánujú podobné aktivity s agentúrou ui42 aj do budúcna?
Novinky z Youtube kanála Ecommerce Bridge
Prihlásiť sa na odber

Ako sa dá v cestovke narobiť z chaosu výhoda a premeniť ho na vernosť zákazníkov

Marketingový rozpočet jeden milión eur, expanzia počas pandémie, zájazdy za 25 eur aj lety do New Yorku. Všetko na prvý pohľad trochu nelogické, no v skutočnosti systematicky vybudované a podložené dátami. Tento rozhovor ukazuje, ako môže aj na prvý pohľad „obyčajná cestovka“ robiť veci inak a efektívnejšie než veľkí hráči.

Proti prúdu aj počas covidu

Zatiaľ čo väčšina firiem počas pandémie zatvárala pobočky a škrtala rozpočty, tu sa išlo opačnou cestou – otvárali sa nové predajné miesta, a to v čase, keď boli kancelárske priestory cenovo výrazne výhodnejšie. Cieľom nebolo len znížiť náklady, ale aj posilniť značku na miestach, kde sú zákazníci prirodzene prítomní. Aj keby si človek v kiosku nič nekúpil, videl značku, zafixoval si ju a možno sa k nej vrátil neskôr. Brand sa tak budoval priamo v teréne, nie len cez obrazovky.

Kampaň, ktorá namiesto zliav priniesla zdraženie

V čase Black Friday sa väčšina firiem predháňa v tom, kto dá väčšiu zľavu. Tu sa ale išlo opäť opačne – zľavy sa „pochovali“. Kampaň bola postavená na morbídnej symbolike, vrátane náhrobného kameňa so slovom „zľavy“. Bola kontroverzná, no vyvolala silné reakcie. Väčšina pozitívnych, niektoré aj negatívne, no najdôležitejšie bolo, že zaujala.

Po skončení kampane sa ceny skutočne zvýšili. Niekde len mierne, no v iných prípadoch výrazne – aj napriek tomu, že niektoré zájazdy mali dobrú maržu. Firma však nechcela porušiť verejný sľub a išla v súlade s komunikovaným postojom. Kampaň priniesla výsledky, ktoré prekonali očakávania, a hoci ide o jednorazový formát, už teraz sa hľadá niečo nové, čo opäť vybočí z radu.

Spolupráca s agentúrou, ktorá funguje

Zmysluplný marketing dnes nie je len o pekných banneroch. Je to o detailnej práci s dátami, pravidelnej komunikácii a dôvere. Spolupráca s agentúrou prebieha denne – cez nástroje ako ClickUp či e-mail – a nie je len o zadávaní úloh. Dôležité je, že agentúra má k dispozícii špecialistov z rôznych oblastí, takže klient nemusí riešiť copywriting, výkonnostné kampane alebo UX osobitne.

Zároveň má agentúra voľnosť v kreatíve, ale každá kampaň prechádza konzultáciou. Niektoré návrhy sa zamietli, ak pôsobili fádne, iné sa prepracovali. Práve otvorenosť a dôvera umožnili vytvoriť silné koncepty – ako napríklad už spomínané „pochovávanie zliav“. Agentúra sa sústreďuje výhradne na online, zatiaľ čo offline aktivity – ako reklama na štadiónoch alebo podpora športu – si klient rieši sám.

Z malého portálu po značku s 200-tisíc klientmi

Celý projekt vznikol pôvodne ako zľavový portál. V čase najväčšieho boomu zliav bol portál v top 5 na Slovensku. Keď sa záujem o zľavy znížil, vznikol dopyt po vlastnom produkte. A tak z predajcu zájazdov iných cestoviek postupne vyrástol samostatný organizátor s vlastnými autobusmi, zamestnancami, pobočkami a dnes už aj kamiónmi.

Značka aktuálne eviduje viac než 200 000 zákazníkov, pričom 50 000 z nich je unikátnych – čo znamená, že jeden človek s nimi cestuje v priemere štyrikrát. Niektorí boli dokonca aj 30 a viac ráz. Retencia klientov je výrazná, a to aj pri nízkonákladových produktoch. Prvým impulzom môže byť zájazd za 25 eur do Viedne, no zákazník sa často vráti na dlhší a drahší výlet.

Pobočky, ktoré zarábajú a budujú dôveru

Fyzická prítomnosť predajných miest sa ukázala ako kľúčová. Kiosky sú rozmiestnené po celom Slovensku – od Bratislavy po Prešov – a oslovujú aj cieľovky, ktoré nie sú online. Predajcovia pracujú na provízny systém a tí najlepší dokážu zarobiť aj 4 000 eur mesačne. Dôležitá je osobná dôvera: keď dôchodkyňa príde na kiosk a predajca jej všetko vysvetlí, často sa vráti s ďalšími známymi.

Pobočky zároveň fungujú ako kontaktné centrá – riešia nielen predaj, ale aj otázky a sťažnosti. Zákazník má istotu, že niekto reálny za značkou stojí a že sa má na koho obrátiť. V segmente cestovania, kde ide aj o bezpečnosť, je takáto istota kľúčová.

Nielen zájazdy, ale aj doprava a vozový park

Okrem zájazdov sa firma pustila aj do autobusovej linkovej dopravy, ktorá vznikla počas pandémie. Spoje Bratislava–Košice a Bratislava–Prešov fungujú na expresnom princípe – bez zbytočných zastávok. Okrem toho firma vlastní desiatky vozidiel – autobusy, karavany, 9-miestne autá a dokonca aj kamióny pod značkou DAKA Trans. V budúcnosti možno pribudne aj lietadlo.

Komunita, ktorá značku sama bráni

Silná komunita vznikla aj okolo sociálnych sietí. Oficiálna stránka má viac ako 100 000 fanúšikov, no existuje aj menšia skupina s vyše 7 000 členmi, kde ľudia sami zverejňujú fotky z výletov. Zákazníci sa radi fotia s logom značky, propagujú ju sami od seba a v prípade negatívneho komentára sa jej často zastanú skôr než administrátor stihne zareagovať.

Dostupnosť a rozmanitosť ponuky

Hoci značka ponúka zájazdy už od 25 eur, v portfóliu sú aj letenky do New Yorku či autobusové výlety do Barcelony, Istanbulu alebo Afriky. Trasy sú navrhnuté tak, aby sa po ceste zastavovalo na zaujímavých miestach. Výsledkom je produkt, ktorý osloví rôzne cieľové skupiny – od dôchodkýň na kvetinové výstavy po športových fanúšikov, ktorí idú na Formulu 1.

Cieľová skupina je pestrá, ale z dát vyplýva, že najčastejší typický zákazník je 42-ročná žena. Zloženie sa však mení podľa destinácie. A čím je ponuka dostupnejšia, tým častejšie ľudia cestujú – niekedy aj každý mesiac.

Výkonnostný marketing s jasne nastavenými metrikami

Spolupráca s agentúrou funguje na báze jasných metrík. Pokiaľ sa dodrží stanovené PNO, môže sa rozpočet zvyšovať. Aktuálne sa ročne zorganizuje približne 2 000 zájazdov, no plánuje sa rozšírenie až na 5 000. Dôležité je, že marketing nie je len o výkone, ale aj o odvahe. Keď sa klient rozhodne „pochovať zľavy“ alebo ísť úplne opačným smerom než konkurencia, musí vedieť, prečo to robí – a mať tím, ktorý ho v tom podporí.

Zdieľať článok
Štefan Polgári
Founder, Ecommerce Bridge & Dognet

Už od puberty pracujem na vlastných projektoch. Veľmi skoro som pochopil, že robiť „weby pre klientov“ je cesta do … nie úplne pre mňa. Tak som začal pracovať na vlastných projektoch. V 17 rokoch som mal portfólio asi 350 webov so zameraním na financie a poväčšine na českom trhu. Boli postavené na organickom vyhľadávaní zo Seznam.cz a keď trošku vylepšili algoritmus, weby „popadali“. Neskôr som sa zamestnal, okúsil prácu vo veľkej agentúre a aj na krásnej pozícii „IT project Manager“, kde by som vydržal do dôchodku, nebyť ambícií. Tak sme spoločne s agentúrou VISIBILITY rozbiehali affiliate sieť Dognet, ktorá úspešne operuje v CEE regióne už viac ako 10 rokov. Síce s VISIBILITY už sieť nepôsobí viac ako 4 roky, no jej kľúčová úloha pri štarte je nepopierateľná. Dognet má viacero podprojektov, ako napríklad knižky o online a affiliate marketingu Super Affiliate Academy, organizuje affiliate meetupy HotDognet (po celej CEE) a spolu organizoval affiliate konferenciu Affilhero. Robíme veľmi veľa pre edukáciu trhu. Medzičasom som spustil projekt Ecommerce Bridge, ktorý verím že v roku 2024 bude tak isto silne etablovaný v rámci CEE. Je to online magazín pre ecommerce scénu, eshopy a celkovo online podnikanie. Prevádzkujem tiež, asi jediné, Múzeum Mobilov v Európe. Som veľmi hrdý na to, akým spôsobom je celá firma a jej projekty postavené. Že už väčšinou nestoja na mojej osobe a mám úžasný team, ktorý vie viesť projekty aj bez môjho „mikromanažmentu“. Moje obľúbené motivačné bláboly: 👍 „Done is better than perfect“ 👍 „Nestrelíš, nedáš gól“ 👍 „Aj pád na hubu je krok vpred“ 👍 „Veci treba robiť a nie sa o nich rozprávať“ Ak si to dočítal až sem, gratulujem, máš veľa voľného času. Investuj ho do „strieľania“ a nie krčmovým rečiam, ktoré ešte nikomu nepomohli.

Tento článok ti prináša

ui42

ui42 je slovenská digitálna agentúra, ktorá pokrýva všetky základné oblasti online biznisu. Ponúka komplexné služby od programovania webov a webových aplikácií, cez user experience a performance marketing až po umelú inteligenciu. Sú one-stop shop pre váš online biznis.

Viac o tejto spoločnosti

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Logistická revolúcia v e-commerce. Ako vie automatizácia šetriť čas aj peniaze (Mária Auxtová, Shoptet)
6 min. čítanie

Logistická revolúcia v e-commerce. Ako vie automatizácia šetriť čas aj peniaze (Mária Auxtová, Shoptet)

Ak si myslíte, že logistika je len o balíkoch na ceste k zákazníkovi, tento rozhovor vás veľmi rýchlo presvedčí o opaku. Odhalí skryté náklady, na ktorých e-shopy často potichu krvácajú, ukáže rozdiely medzi slovenským a českým trhom a vysvetlí, prečo je rýchlosť, transparentnosť a pohodlie pri doručovaní dnes silnejšie než zľavy. Dozviete sa, ako môže […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Ako sa z vášne k futbalu stal e-commerce biznis s tržbami cez 11 miliónov eur (Matej Očenáš, FutbalTour)
7 min. čítanie

Ako sa z vášne k futbalu stal e-commerce biznis s tržbami cez 11 miliónov eur (Matej Očenáš, FutbalTour)

Čo sa stane, keď sa partia mladých futbalistov rozhodne ísť na zápas a namiesto výletu si domov donesie nápad, ktorý sa zmení na miliónový biznis? Tento rozhovor odhaľuje zákulisie športových zájazdov, emócie tribún, tvrdé biznisové rozhodnutia aj to, prečo im pandémia paradoxne zachránila firmu. Vypočujte si, ako sa z nadšenia stala značka, ktorá dnes posiela […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Ecommerce Bridge UPDATE 46/2025
1 min. čítanie

Ecommerce Bridge UPDATE 46/2025

Najnovšiu epizódu podcastu Ecommerce Bridge UPDATE nájdete na všetkých populárnych platformách.    

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge