Košice
19. Október udalosť už prebehla
Poprad
9. November udalosť už prebehla
Bratislava
5. December udalosť už prebehla
Bardejov
25. Január udalosť už prebehla
Žilina
15. Február udalosť už prebehla
Trnava
26. Marec už čoskoro
Zvolen
18. Apríl už čoskoro
Liptovský Mikuláš
9. Máj už čoskoro
Nitra
30. Máj už čoskoro
Košice
3. Október už čoskoro
Banská Bystrica
24. Október už čoskoro
Poprad
7. November už čoskoro
Bratislava
28. November už čoskoro
2 min. čítanie

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá.

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent
Zdroj: Depositphotos

Výsledky prekonali odhady analytikov

Čistý zisk americkej internetovej spoločnosti Meta Platforms, ktorá vlastní sociálne siete Facebook, Instagram a Threads a komunikačnú službu WhatsApp, v druhom štvrťroku medziročne vzrástol o 16 percent na 7,79 miliardy dolárov. Výsledky prekonali odhady analytikov. Pomohlo mu oživenie internetovej reklamy po pandemickom prepade. Spoločnosť to v stredu uviedla v správe o svojich finančných výsledkoch.

Zisk na akciu dosiahol 2,98 dolára. Tržby spoločnosti v uplynulom štvrťroku vzrástli o 11 percent na 32 miliárd dolárov. Analytici oslovení v prieskume agentúry FactSet Research v priemere očakávali zisk 2,91 dolára na akciu a tržby 21,08 miliárd dolárov.

„V prípade tržieb aj čistého zisku druhý štvrťrok prekonal odhad trhu. K tržbám spoločnosti neprekvapivo prispela divízia Family of Apps, ktorá zahŕňa platformy ako Facebook, Instagram a WhatsApp. Sklamanie prišlo v divízii Reality Labs, ktorá sa zaoberá sprostredkovaním virtuálnej reality,“ komentoval výsledky spoločnosti Meta analytik XTB Tomáš Cverna.

Týždenný podcast UPdate

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá. Meta začiatkom tohto mesiaca spustila sociálnu sieť Threads, nového konkurenta Twitteru. Dva týždne po spustení mala sieť Threads podľa niektorých odhadov približne 150 miliónov používateľov. Aspoň jednu z aplikácií spoločnosti Meta používa 3,88 miliardy ľudí, čo predstavuje medziročný nárast o šesť percent.

„Meta (…) má za sebou ťažké obdobie. Odhodlanie Marka Zuckerberga viesť podnik smerom k metaverse a virtuálnej realite sa na Wall Street nestretlo s pochopením. Jeho sebadôveru nepodporili ani slabé príjmy a najmä obrovské straty v sektore, ktoré len za posledné štyri štvrťroky dosiahli takmer 15 miliárd dolárov. Meta zároveň musela čeliť tlaku čínskeho fenoménu TikTok. V dôsledku toho sa akcie spoločnosti prepadli o viac ako dve tretiny,“ pripomenul Marek Malina, analytik spoločnosti Porto.

„V tomto roku však akcie spoločnosti Meta patria k najvýkonnejším na trhu, keď si pripísali 140 percent. Pomohli tomu opatrenia spoločnosti na zníženie nákladov vrátane niekoľkých kôl prepúšťania, ktoré opäť zvýšili jej ziskovosť, ako aj pokračujúci rast počtu používateľov a zlepšené vyhliadky, najmä v oblasti reklamy,“ dodal.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 
10 min. čítanie

Marketing festival 2024 v Brne opäť oslovil stovky marketérov. Aké kľúčové veci by ste mali riešiť v roku 2024? 

Dnes už legendárna akcia, ktorá sa vrátila na miesto svojich začiatkov. Marketing festival sa tentokrát opäť konal v brnenskom Janáčkovom divadle. Stovky senior marketérov z Česka, Slovenska, ale aj zahraničia prišli nasávať vedomosti a spojiť sa s novým kontaktami. 9 TOP rečníkov sa krásne dopĺňalo v zaujímavom programe poskladanom na mieru súčasnej marketingovej situácie. Prinášame […]

Michal Moricz Michal Moricz
Executive Director v Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani
3 min. čítanie

Počet e-shopov v Česku rastie. Od januára ich pribudlo o tretinu viac ako vlani

V januári zaznamenala česká e-commerce scéna výrazný nárast počtu nových internetových obchodov, pričom ich počet medziročne vzrástol o 30 %. Segment hobby sa tento rok dostal na prvé miesto s 18 % podielom nových e-shopov. Za ním nasledujú dlhodobo obľúbené kategórie oblečenia a potravín. Odborníci v poslednom období zaznamenali aj zvýšený záujem majiteľov kamenných obchodov […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+