2 min. čítanie

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá.

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent
Zdroj: Depositphotos

Výsledky prekonali odhady analytikov

Čistý zisk americkej internetovej spoločnosti Meta Platforms, ktorá vlastní sociálne siete Facebook, Instagram a Threads a komunikačnú službu WhatsApp, v druhom štvrťroku medziročne vzrástol o 16 percent na 7,79 miliardy dolárov. Výsledky prekonali odhady analytikov. Pomohlo mu oživenie internetovej reklamy po pandemickom prepade. Spoločnosť to v stredu uviedla v správe o svojich finančných výsledkoch.

Zisk na akciu dosiahol 2,98 dolára. Tržby spoločnosti v uplynulom štvrťroku vzrástli o 11 percent na 32 miliárd dolárov. Analytici oslovení v prieskume agentúry FactSet Research v priemere očakávali zisk 2,91 dolára na akciu a tržby 21,08 miliárd dolárov.

„V prípade tržieb aj čistého zisku druhý štvrťrok prekonal odhad trhu. K tržbám spoločnosti neprekvapivo prispela divízia Family of Apps, ktorá zahŕňa platformy ako Facebook, Instagram a WhatsApp. Sklamanie prišlo v divízii Reality Labs, ktorá sa zaoberá sprostredkovaním virtuálnej reality,“ komentoval výsledky spoločnosti Meta analytik XTB Tomáš Cverna.

Týždenný podcast UPdate

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá. Meta začiatkom tohto mesiaca spustila sociálnu sieť Threads, nového konkurenta Twitteru. Dva týždne po spustení mala sieť Threads podľa niektorých odhadov približne 150 miliónov používateľov. Aspoň jednu z aplikácií spoločnosti Meta používa 3,88 miliardy ľudí, čo predstavuje medziročný nárast o šesť percent.

„Meta (…) má za sebou ťažké obdobie. Odhodlanie Marka Zuckerberga viesť podnik smerom k metaverse a virtuálnej realite sa na Wall Street nestretlo s pochopením. Jeho sebadôveru nepodporili ani slabé príjmy a najmä obrovské straty v sektore, ktoré len za posledné štyri štvrťroky dosiahli takmer 15 miliárd dolárov. Meta zároveň musela čeliť tlaku čínskeho fenoménu TikTok. V dôsledku toho sa akcie spoločnosti prepadli o viac ako dve tretiny,“ pripomenul Marek Malina, analytik spoločnosti Porto.

„V tomto roku však akcie spoločnosti Meta patria k najvýkonnejším na trhu, keď si pripísali 140 percent. Pomohli tomu opatrenia spoločnosti na zníženie nákladov vrátane niekoľkých kôl prepúšťania, ktoré opäť zvýšili jej ziskovosť, ako aj pokračujúci rast počtu používateľov a zlepšené vyhliadky, najmä v oblasti reklamy,“ dodal.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?
3 min. čítanie

Prečo by e-shopy nemali ignorovať YouTube Shorts?

Krátky videoobsah je silným marketingovým nástrojom s reálnym dopadom na predaj. Platformy ako TikTok a Instagram síce nastavili istý štandard, no YouTube Shorts si ešte len hľadá cestu do marketingových stratégií značiek. Mnoho inzerentov ešte nevyužilo potenciál tohto formátu. Podľa správy eMarketer môžu práve krátke videá na YouTube ponúknuť značkám výnimočnú príležitosť na budovanie vzťahov […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?
3 min. čítanie

Google Tag Manager mení spôsob načítania značiek. Čo to znamená pre e-commerce?

Prišiel vám mail o tom, že sa od 10. apríla 2025 zmení spôsob, akým Google Tag Manager (GTM) načítava značky Google Ads a Floodlight? Táto aktualizácia môže ovplyvniť meranie konverzií, remarketing a spôsob, akým spravujete značky v GTM. Čo presne sa mení, prečo k tomu dochádza a čo by ste mali podniknúť? Poďme sa na […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+