2 min. čítanie

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá.

Čistý zisk spoločnosti Meta Platforms vzrástol za štvrťrok o 16 percent
Zdroj: Depositphotos

Výsledky prekonali odhady analytikov

Čistý zisk americkej internetovej spoločnosti Meta Platforms, ktorá vlastní sociálne siete Facebook, Instagram a Threads a komunikačnú službu WhatsApp, v druhom štvrťroku medziročne vzrástol o 16 percent na 7,79 miliardy dolárov. Výsledky prekonali odhady analytikov. Pomohlo mu oživenie internetovej reklamy po pandemickom prepade. Spoločnosť to v stredu uviedla v správe o svojich finančných výsledkoch.

Zisk na akciu dosiahol 2,98 dolára. Tržby spoločnosti v uplynulom štvrťroku vzrástli o 11 percent na 32 miliárd dolárov. Analytici oslovení v prieskume agentúry FactSet Research v priemere očakávali zisk 2,91 dolára na akciu a tržby 21,08 miliárd dolárov.

„V prípade tržieb aj čistého zisku druhý štvrťrok prekonal odhad trhu. K tržbám spoločnosti neprekvapivo prispela divízia Family of Apps, ktorá zahŕňa platformy ako Facebook, Instagram a WhatsApp. Sklamanie prišlo v divízii Reality Labs, ktorá sa zaoberá sprostredkovaním virtuálnej reality,“ komentoval výsledky spoločnosti Meta analytik XTB Tomáš Cverna.

Týždenný podcast UPdate

K 30. júnu mala platforma Facebook 3,03 miliardy aktívnych používateľov mesačne, čo predstavuje medziročný nárast o tri percentá. Meta začiatkom tohto mesiaca spustila sociálnu sieť Threads, nového konkurenta Twitteru. Dva týždne po spustení mala sieť Threads podľa niektorých odhadov približne 150 miliónov používateľov. Aspoň jednu z aplikácií spoločnosti Meta používa 3,88 miliardy ľudí, čo predstavuje medziročný nárast o šesť percent.

„Meta (…) má za sebou ťažké obdobie. Odhodlanie Marka Zuckerberga viesť podnik smerom k metaverse a virtuálnej realite sa na Wall Street nestretlo s pochopením. Jeho sebadôveru nepodporili ani slabé príjmy a najmä obrovské straty v sektore, ktoré len za posledné štyri štvrťroky dosiahli takmer 15 miliárd dolárov. Meta zároveň musela čeliť tlaku čínskeho fenoménu TikTok. V dôsledku toho sa akcie spoločnosti prepadli o viac ako dve tretiny,“ pripomenul Marek Malina, analytik spoločnosti Porto.

„V tomto roku však akcie spoločnosti Meta patria k najvýkonnejším na trhu, keď si pripísali 140 percent. Pomohli tomu opatrenia spoločnosti na zníženie nákladov vrátane niekoľkých kôl prepúšťania, ktoré opäť zvýšili jej ziskovosť, ako aj pokračujúci rast počtu používateľov a zlepšené vyhliadky, najmä v oblasti reklamy,“ dodal.

Credit: Trend

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels
5 min. čítanie

Všetky videá na Facebooku sa menia na Reels

Platforma zavádza zmenu, ktorá zásadne ovplyvní spôsob, akým milióny ľudí zdieľajú videá. Facebook sa rozhodol zjednodušiť koncept videa a oznámil, že v priebehu najbližších mesiacov sa každé nahrané video automaticky zmení na Reels. Už žiadne rozhodovanie medzi formátmi – všetko sa zjednocuje. Pozrime sa, čo táto zmena znamená pre tvorcov obsahu.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Project Manager, Ecommerce Bridge
In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch
5 min. čítanie

In-game reklama má náskok v pozornosti, avšak nie v rozpočtoch

Kto z nás si aspoň raz nekrátil čakanie hrou v mobile? V roku 2025 patria digitálne hry – či už na telefóne, konzole alebo počítači – medzi najobľúbenejšie formy trávenia času online. Z pohľadu reklamy sú však stále nedocenené. Hoci mladšie generácie strávia nad hrami desiatky minút denne, značky im venujú len zlomok svojich rozpočtov. […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief, Ecommerce Bridge
isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 
7 min. čítanie

isklad mení pravidlá hry v e-commerce: Prináša inovácie, ktoré pomôžu e-shopom prežiť nápor globálnych hráčov 

Kvôli tlaku globálnych hráčov z Ázie a rozmachu online trhovísk sa prostredie e-commerce v strednej Európe dynamicky mení. Mnohým internetovým obchodom hrozí zánik a v hre ostáva ten, kto sa prispôsobí. Rozhodujúcou konkurenčnou výhodou sa stáva logistika. isklad, technologický líder medzi fulfillment centrami, preto prichádza s prelomovými inováciami, ktoré môžu zamiešať karty celému odvetviu.

Alexander Jančo Alexander Jančo
Business development director (interim), Isklad
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+