Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Žilina
13. Február už čoskoro
Prešov
6. Marec už čoskoro
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Čierny piatok bol v USA úspešný. Či budú aj Vianoce, je otázne

Black Friday a Cyber Monday sú dva kľúčové dni v maloobchodnej sezóne v USA. Obe udalosti sú pre maloobchodníkov dôležité, pretože prilákajú masívne množstvo zákazníkov, podporujú výrazné zľavy a poskytujú impulz pre vianočné výdavky.

Čierny piatok bol v USA úspešný. Či budú aj Vianoce, je otázne
Zdroj: Depositphotos

V porovnaní s inými krajinami sú Black Friday a Cyber Monday v USA výnimočné svojou veľkosťou, intenzitou a šírkou zľavových ponúk. Američania tieto dni vnímajú nielen ako obdobie výrazných výpredajov, ale aj ako tradičný spôsob začiatku sviatočných nákupov. Maloobchodníci v USA často pripravujú vysoké zľavy, čo nakupujúcich výrazne láka.

Na dobré výsledky predajov vplývajú rôzne faktory. Tento rok sa nákupné správanie v USA dá zhrnúť do troch bodov. Zároveň však prinášajú otázky, či ochota spotrebiteľov utrácať peniaze pretrvá počas celej dôležitej maloobchodnej sezóny, alebo či sa medzi Black Friday a posledným predvianočným obdobím objaví výraznejší pokles.

Online nákupy rástli

Víkend Black Friday bol podľa dát spoločnosti Adobe Analytics poznačený nárastom online nákupov o takmer 8 % na 38 miliárd USD. Podľa National Retail Federation (NRF) navštívilo obchody a webové stránky maloobchodníkov rekordných 200,4 milióna zákazníkov.

Napríklad akcie spoločností Ulta Beauty a Foot Locker vzrástli po tom, čo oznámili lepšie než očakávané zisky a silný začiatok sviatočných výdavkov na tenisky, make-up a ďalšie produkty.

Týždenný podcast UPdate

“Niektoré veľké maloobchodné predajne, ktoré priťahovali zákazníkov večer na Deň vďakyvzdania, sú teraz zatvorené. Zatvorenie Walmartu, Targetu, Best Buy a ďalších maloobchodných predajní na Deň vďakyvzdania je jedno z dedičstiev pandémie,” píše Melissa Repko v CNBC.

Navyše, veľkú rolu zohráva aj jednoduchšie porovnávanie cien na internete.

Zľavy motivujú nakupujúcich

Vyššie náklady, ktoré sú výsledkom predošlého zvýšenia cien, signalizujú nátlak na spotrebiteľov, ktorí čelia inflácii. Preto výrazné zľavy počas Black Friday, najmä v elektronike, hračkách, oblečení a nábytku, motivujú vysokú účasť nakupujúcich. 

“Po viac ako roku platenia vyšších cien takmer za všetko vrátane mlieka, benzínu a bývania sa ukázalo, že pre amerických kupujúcich je jedným z najlepších motivátorov presvedčivé zníženie cien,” uvádza CNBC.

Počasie zamiešalo karty v nákupnom správaní

Chladnejšie počasie v niektorých častiach USA viedlo k nárastu tržieb. Po teplej jeseni si zákazníci nakupovali zimné oblečenie a vybavenie. Zima zároveň podporuje nákupy tým, že vytvára sviatočnú atmosféru a pomáha s usmerňovať nákupy k sezónnemu tovaru.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov
3 min. čítanie

Vývoj európskeho online trhu pod tlakom čínskych gigantov

Európska e-commerce scéna sa dramaticky mení a čínske platformy získavajú čoraz väčší podiel na trhu. Zatiaľ čo sa v roku 2023 domáci e-commerce rast v Číne spomalil na slabých 3,5 % – čo je menej než rast väčšiny TOP 10 globálnych trhov – čínski giganti hľadajú príležitosti na expanziu smerom na západ.

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?
3 min. čítanie

Nová definícia maskulinity: Ako môžu značky autenticky osloviť moderných mužov?

Značky stoja pred dôležitou výzvou, ako zmeniť spôsob zobrazovania mužov vo svojich kampaniach. Podľa nedávnej správy spoločnosti Kantar sa moderné publikum nevie stotožniť so zaužívanými stereotypmi o silných a nezdolných mužoch. Naopak, inkluzívna maskulinita v marketingu s rôznymi odlišnosťami je kľúčom k budovaniu spojení so spotrebiteľmi a k rastu značky. Pozrime sa na závery, z […]

Redakcia Redakcia
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+