Značky majú podľa NRF research veľa dôvodov na to, aby našli kreatívne a účinné marketingové nápady na Deň otcov:
- Tento rok ľudia plánujú obdarovať zážitkom alebo predplatiteľským boxom.
- Hľadajú tiež darček ku Dňu otcov, ktorý je jedinečný alebo odlišný a darček, ktorý vytvorí jedinečnú spomienku.
- Zatiaľ čo viac ako polovica respondentov plánuje nákup blahoželaní (pohľadníc či prianí), zaujímajú sa aj o nákup darčekových poukážok, oblečenia a špeciálnych výletov.
Popri tradičnejšiemu Dňu matiek začína prekvitať aj Deň otcov. Podľa National Retail Federation dosiahli celkové výdavky v roku 2023 22,9 miliardy dolárov. Celková suma prekonala očakávania – bola vyššia ako 20 miliárd USD v roku 2022 a prekonala predchádzajúci rekord 20,1 miliardy USD stanovený v roku 2021. Trend by mal pokračovať aj v roku 2024.