1 min. čítanie

Cezhraničný e-commerce v Európe rastie

Európsky e-commerce minulý rok vygeneroval 107 miliárd € cezhraničného obratu. Cezhraničný trh dosiahol obrat vo výške 237 miliárd €. Oproti minulému roku to značí nárast o 32 %.

Cezhraničný e-commerce v Európe rastie
Zdroj: Depositphotos

V roku 2022 bol európsky cezhraničný e-commerce hodnotený na 179 miliárd eur. Z toho online obchody vygenerovali rekordne vysoký obrat vo výške 105,5 miliárd eur. Report Cross-Border Commerce Europe hovorí, že až 32 % zo všetkých európskych online predajov pochádza z cezhraničných predajov.

Celkový online obrat B2C v Európe dosiahol hodnotu 741 miliárd eur. To je nárast o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bolo až 32 % generovaných cezhraničnými predajmi.

Zdroj: Cross-Border Commerce Europe

Komu sa darí?

Spoločnosť každoročne hodnotí 500 najväčších európskych cezhraničných online obchodov s výnimkou segmentu cestovania.

V rebríčku TOP 10 európskych maloobchodných predajcov pre rok 2023 sa na prvom mieste umiestnila IKEA. Dosiahla obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Nasleduje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desiatku uzatvára Notino.

Najväčších 500 cezhraničných online predajcov v Európe zaznamenalo pokles obratu v dôsledku nestabilného ekonomického prostredia a konkurencie zo strany amerických a čínskych značiek. Obrat najväčších 500 klesol o 18 % na 50 miliárd eur v roku 2023.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+