1 min. čítanie

Cezhraničný e-commerce v Európe rastie

Európsky e-commerce minulý rok vygeneroval 107 miliárd € cezhraničného obratu. Cezhraničný trh dosiahol obrat vo výške 237 miliárd €. Oproti minulému roku to značí nárast o 32 %.

Cezhraničný e-commerce v Európe rastie
Zdroj: Depositphotos

V roku 2022 bol európsky cezhraničný e-commerce hodnotený na 179 miliárd eur. Z toho online obchody vygenerovali rekordne vysoký obrat vo výške 105,5 miliárd eur. Report Cross-Border Commerce Europe hovorí, že až 32 % zo všetkých európskych online predajov pochádza z cezhraničných predajov.

Celkový online obrat B2C v Európe dosiahol hodnotu 741 miliárd eur. To je nárast o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bolo až 32 % generovaných cezhraničnými predajmi.

Zdroj: Cross-Border Commerce Europe

Komu sa darí?

Spoločnosť každoročne hodnotí 500 najväčších európskych cezhraničných online obchodov s výnimkou segmentu cestovania.

V rebríčku TOP 10 európskych maloobchodných predajcov pre rok 2023 sa na prvom mieste umiestnila IKEA. Dosiahla obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Nasleduje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desiatku uzatvára Notino.

Najväčších 500 cezhraničných online predajcov v Európe zaznamenalo pokles obratu v dôsledku nestabilného ekonomického prostredia a konkurencie zo strany amerických a čínskych značiek. Obrat najväčších 500 klesol o 18 % na 50 miliárd eur v roku 2023.

Zdieľať článok
Redakcia

Ecommerce Bridge je online médium pre e-shopy, marketérov a všetkých fanúšikov e-commerce. Prinášame novinky, trendy, videorozhovory, podcasty a odborné články od profesionálov z brandže. Sledujeme aktuálne dianie a publikujeme pravidelný prehľad udalostí zo sveta e-commerce a marketingu.

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku
4 min. čítanie

Spoločnosť Mediam Group by Aleph sa stala oficiálnym obchodným zástupcom Google Ads na Slovensku

Mediam Group, súčasť Aleph, globálnej siete digitálnych expertov, oznámila svoju novú pozíciu oficiálneho obchodného zástupcu pre Google Ads na Slovensku a v Maďarsku. Cieľom strategického partnerstva medzi firmami Google a Aleph je poskytovať lokálnu podporu firmám na Slovensku. Spolupráca tak doplní prebiehajúcu priamu správu portfólia klientov spoločnosťou Google.

Michal Haman Michal Haman
Client Partner v Aleph Slovensko
Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania
3 min. čítanie

Instagramové príspevky sa zobrazujú vo výsledkoch Google vyhľadávania

10. júla 2025 nastala významná zmena pre e-commerce značky, ktoré využívajú Instagram. Vaše príspevky o produktoch, zákulisný obsah či recenzie zákazníkov sa teraz môžu objaviť vo výsledkoch vyhľadávania na Googli – aj vtedy, keď daný používateľ nemá Instagram a vôbec vás nesleduje.

Katarína Šimčíkova Katarína Šimčíkova
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge Europe