V roku 2022 bol európsky cezhraničný e-commerce hodnotený na 179 miliárd eur. Z toho online obchody vygenerovali rekordne vysoký obrat vo výške 105,5 miliárd eur. Report Cross-Border Commerce Europe hovorí, že až 32 % zo všetkých európskych online predajov pochádza z cezhraničných predajov.
Celkový online obrat B2C v Európe dosiahol hodnotu 741 miliárd eur. To je nárast o 13 % oproti roku 2022. Z celkového obratu bolo až 32 % generovaných cezhraničnými predajmi.
Komu sa darí?
Spoločnosť každoročne hodnotí 500 najväčších európskych cezhraničných online obchodov s výnimkou segmentu cestovania.
V rebríčku TOP 10 európskych maloobchodných predajcov pre rok 2023 sa na prvom mieste umiestnila IKEA. Dosiahla obrat vo výške 5,2 miliardy eur. Nasleduje Zalando, H&M, Lego, Zara, Jysk, Lidl, Decathlon, Adidas a desiatku uzatvára Notino.
Najväčších 500 cezhraničných online predajcov v Európe zaznamenalo pokles obratu v dôsledku nestabilného ekonomického prostredia a konkurencie zo strany amerických a čínskych značiek. Obrat najväčších 500 klesol o 18 % na 50 miliárd eur v roku 2023.