Banská Bystrica
24. Október udalosť už prebehla
Poprad
7. November udalosť už prebehla
Bratislava
3. December udalosť už prebehla
Zvolen
23. Január udalosť už prebehla
Žilina
13. Február udalosť už prebehla
Trnava
27. Marec už čoskoro
Liptovský Mikuláš
24. Apríl už čoskoro
Bardejov
15. Máj už čoskoro
Nitra
5. Jún už čoskoro
Košice
18. September už čoskoro
Banská Bystrica
2. Október už čoskoro
Trenčín
23. Október už čoskoro
Poprad
13. November už čoskoro
Bratislava
4. December už čoskoro
2 min. čítanie

Český biznis s hrami naďalej rastie

Aj keď je Česká republika je v celosvetovom meradle pomerne malá krajina, pochádza z nej množstvo veľkých úspechov nie len na poli športu alebo umenia, ale aj na poli zábavy.

Český biznis s hrami naďalej rastie

Vedľa filmov a hudby sú to predovšetkým hry, ktoré často slávia úspech aj v zahraničí. Príkladom za všetky môže byť česko-slovenský hit Beat Saber, stredoveká RPG hra Kingdom Come: Deliverance, vojenská akcia Arma, ktorá sa využíva aj k armádnemu výcviku, alebo Euro Truck Simulator.

Práve to sú hry, ktoré vo veľkom prispeli v posledných rokoch k masívnemu rastu tuzemského herného priemyslu. Len vlani české herné spoločnosti zarobili 4,54 miliardy českých korún, tento rok by ich zisky mali prvýkrát presiahnuť dokonca 5 miliárd. Ešte v roku 2017 sa pritom obrat tuzemského herného priemyslu pohyboval na hranici 2,26 miliardy korún, takže dokázal vyrásť takmer na dvojnásobok.

Na spomínanom celkovom zisku má podiel 110 herných štúdií, z ktorých 11 bolo založených iba v minulom roku. Rastie tým pádom aj počet ľudí, ktorí sa do rýchlo rastúceho odvetvia zapájajú – konkrétne vlani to bolo zhruba 1750 rôznych zamestnancov, od vývojárov cez dizajnérov až po producentov, čo je o niekoľko stoviek viac ako v roku 2018.

Napriek tomu majú české herné štúdiá pocit, že sa pre nich nerobí v tomto smere dosť.

 

Zdieľať článok
Ján Janoštiak

News Editor Ecommerce Bridge

Týždenný podcast UPdate
Podobné články
Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?
5 min. čítanie

Prieskum o zákazníckej skúsenosti Slovákov odhaľuje dôležité oblasti. Ako to využiť v e-commerce?

Zákazníci sú náročnejší než kedykoľvek predtým. Očakávajú rýchlosť, pohodlie a zároveň osobný prístup. Ak chcete osloviť zákazníkov, nestačí len predávať – oplatí sa budovať vzťahy a prinášať hodnotu, inak riskuje stratu lojality. Prieskum zákazníckej skúsenosti KPMG Customer Experience Excellence 2024 odhaľuje, ktoré faktory dnes rozhodujú o úspechu značiek a ako sa im prispôsobiť. Aké ponaučenia […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Prečítať článok
Bridge Now

Najnovšie správy práve TERAZ

10+ neprečítaných

10+